Full version: fjantigt
Ejje
[COLOR=red]tycker det är så fjantigt att de vuxna bryr sig om underkläder på barn.. om de vill ha något som håller upp brösten, så visst.. de vill väl inte ha hängpattar som sin morsa då kanske.. kolla lite, hur många unga har kläder som sina föräldrar? typ ingen ja.. nästan alla har ingen still.. nästan
*Felix matte*
Spela tuff... eller?
Gåsis
Född -92 wacko.gif

/Åsa
farbror B
Ejje, varför vuxna bryr sej om underkläder för barn, mest för flickor, är till exempel:

Underkläder för kvinnor och reklamen för dom är oftast riktade till männen. Reklamen ska göra att männen vill köpa sexiga underkläder till sina fruar. Att man sen härmar samma underkläder till barn, stringtrosor och bikinitoppar till småbarn (bebisar) tycker de flesta av oss är sjukt.

Alla behöver bra kläder! Vi vuxna är inga undantag, och det finns ju många vuxna som bär opraktiska eller överdrivna kläder, men vi har ansvaret själva.
Små barn ska inte få exploateras (utnyttjas) och indoktrineras( ung. hjärntvättas) med att såna här kläder är det man "måste" ha.

Vi vill inte på något sätt det du påstår. Vi vill att barn ska få vara barn och inte tvingas in i den sjuka modevärld unga kvinnor ställs inför, med krav på fin figur, bantningsmedel, sexighet och lättkläddhet.
Bort med sånt trams!
evelina
CITAT (Ejje @ 07-04-2005, 22:50)
[COLOR=red]tycker det är så fjantigt att de vuxna bryr sig om underkläder på barn.. om de vill ha något som håller upp brösten, så visst.. de vill väl inte ha hängpattar som sin morsa då kanske.. kolla lite, hur många unga har kläder som sina föräldrar? typ ingen ja.. nästan alla har ingen still.. nästan

Född 1992 är du! I din profil står det under intressen citerar bl.a.
RETA VUXNA!!!!!?????? wink.gif det säger ju allt!!!!! Om ditt inlägg. wacko.gif
Boxer
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Låt er inte bli retade. wub.gif

Det finns förhoppningsvis en liten obstinat unge i oss alla. (I alla fall i mig. Var "blöjpunkare" i 14-årsåldern) smile.gif
Dzad
CITAT
Små barn ska inte få exploateras (utnyttjas) och indoktrineras( ung. hjärntvättas) med att såna här kläder är det man "måste" ha.


Nää, men om man vill lära barn att de inte måste klä sig på ett visst sätt kan man ju inte heller påtvinga dem Musse Pigg-t-shirts eller annat sånt som "barn brukar ha". Säg att en pojke helst vill gå omkring i en kvinnlig pälsrock... och man vill befria barnet från normer och annat som de hjärntvättas med så skall man väl låta de använda sådana kläder också.

Inte att förglömma att hela tankesättet om vilka kläder som är olämpliga för barn bara är en mänskllig konstruktion.

I en annan värld skulle kanske just Musse Pigg-t-skjortor fått en roll som utmanade klädesplagg och i den världen skulle ni argumentera emot barns användande av Musse Pigg-skjortor. smile.gif
I t.ex. vissa stammar på jorden så går de mörkhyade kvinnorna och barnen omkring utan skydd för överkroppen och enligt deras normer är det inte något som anses som utmanande eller fel med det.
Eller menar ni att dessa kläder som i vår värld anses som för utmanande för barn inte är praktiska och att det är bara det som är problemet?

Hoppas mina resonemang gav en ny dimension i tankesättet. smile.gif
Betty
CITAT (Dzad @ 08-04-2005, 10:47)
Inte att förglömma att hela tankesättet om vilka kläder som är olämpliga för barn bara är en mänskllig konstruktion.

I en annan värld skulle kanske just Musse Pigg-t-skjortor fått en roll som utmanade klädesplagg och i den världen skulle ni argumentera emot barns användande av Musse Pigg-skjortor. smile.gif

Men nu är det ju så att vi faktiskt är människor och vi lever inte i en annan värld, utan just den här där Musse Pigg- T-shirts är helt OK... rolleyes.gif tongue.gif
Dzad
Haha. Ja, fast poängen var att försöka bevisa att normer och vad som anses som "passande" i form av att klä sig bara är något vi själva skapar.
farbror B
Alldeles rätt! randigt, rutigt, utsvängt eller spikrakt är naturligtvis bara modenycker som kommer och går.
Dessutom fick man i det gamla kristna samhället inte ha långbyxor förrns man konfirmerades..

Men vissa saker har inte med mode eller nycker att göra.
Barn ska få vara barn, vuxna ska vara vuxna.

pyrola
Jag tycker inte att man skall göra små flickor till Lolitor genom att klä dem i sexiga underkläder som faktiskt är skapade för vuxna. sad.gif

Låt barn vara barn. wub.gif

Förr eller senare vill de ha andra saker på sig, det kommer när de börjar bli könsmogna. Fram till dess, låt dem ha söta flickkläder, spetsar, blomtryck katter eller vad de nu tycker om. laugh.gif
susan.e
Eller snickarbyxor och gummistövlar.
Ejje
men shit.. jag sa väl inte något om stringtrosor å sexiga bh:ar väL?? wacko.gif

92:a ? vad spelar det för roll? låt jag säga mitt bara, å ni kan ju försöka se det från kidsen sida åxå.. men ni måste ju få tycka vad ni vill---

två äpplen satt i ett träd, då ramlade det ena ner.. då sa den som satt kvar:
- Moget..
hahahaha asgarvar varj gång.. tihi
Ejje
CITAT (Felix matte @ 07-04-2005, 22:55)
Spela tuff... eller?

njaa du... är det dej du menar? tongue.gif
lisselbo
borttaget
lisselbo
CITAT (Ejje @ 08-04-2005, 19:37)
men shit.. jag sa väl inte något om stringtrosor å sexiga bh:ar väL?? wacko.gif

92:a ? vad spelar det för roll? låt jag säga mitt bara, å ni kan ju försöka se det från kidsen sida åxå.. men ni måste ju få tycka vad ni vill---

två äpplen satt i ett träd, då ramlade det ena ner.. då sa den som satt kvar:
- Moget..
hahahaha asgarvar varj gång.. tihi

Jag tror nog att vi/dom flesta klarar sig utan din attityd här.
pejori
håller med dej lissebo mad.gif mad.gif
Kattgräs
...och bästa sättet att ge sån fjantighet den uppmärksamhet fjantaren vill, är att bli upprörd och fortsätta skriva i tråden... tongue.gif wink.gif

...som jag gör... laugh.gif
lisselbo
Brukar inte bry mig om att svara på såna här inlägg i vanliga fall, men nu blev det bara för mycket.
Såg också i profilen att Ejje har åldrats väldigt fort från att ha varit född 92 till att vara född 1906. Kanske kan skylla på åldern.
Kattgräs
biggrin.gif Kanske det!
zaaritha
ejje!
Du verkar --mer eller mindre--tonårstuff!?

Man tar dej ej på allvar!! tongue.gif
Dzad
CITAT
92:a ? vad spelar det för roll? låt jag säga mitt bara, å ni kan ju försöka se det från kidsen sida åxå.. men ni måste ju få tycka vad ni vill---


Ja, inte spelar det någon roll för mig hur gammal du är. Trevligt med riktigt ungt folk. Får oss i 20-årsåldern att känna oss gamla och tråkiga. smile.gif
Och jag tycker att det var bra att du delade med dig av din åsikt i frågan så andra generationer får se hur någon så mycket yngre tänker och kanske på det sättet lära sig något nytt också...
Tror förresten inte att folk har något emot att flickor i din ålder använder sig av sådan kläder i sig. De är väl mer missnöjda med hur det moderna mediasamhället får oss att tvingas klä oss på ett visst sätt som kanske inte är så speciellt praktiskt (det är åtminstone det enda väsentliga argumentet jag kan hitta).
Ejje
bra sagt Dzad wink.gif skulle inte jag kommi på själv.. diggar din stil tongue.gif tongue.gif
Bettson
De flesta vuxan reagerar nog övre att den typ av underkläder du beskriver på barn stimulerar pedofiler.

Det är inget man vill att någon underårig skall råka ut för.

Visst vill du väl retas och spela tuff ejje. Men tänk på att de flesta av oss gamla stofiler över den lastgamla ålder av trettio (hu,,,,, nästan mumier ju) har erfarenhet av tonåringar så vi låter oss inte provoceras så lätt. tongue.gif

Man fnissar nästan bara åt dina inlägg. laugh.gif

Tack för ett gott skratt idag, jag kunde behöva det. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ejje
men.. tss.. haha jag skrattar själv tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon