Full version: Ny medlem från zon 1
djingis
Jag blev hitlockad av Netaave och det ångrar jag inte en sekund av.
Tänka sig en liten skara bara med pallkragevänner.
Jag är novis inom området men här finns ju massor med folk som sitter inne med massor av kunskaper inom området.
Jag har tänkt att bruka ett litet stenigt område som användes till grönsaksland från 1880, enligt utsago från en gammal granne.
Det är så stenigt att det blir ett pussel att lägga ut mina pallkragar.
Jag har svedjebränt och ska bereda med tidningar under pallkragarna då kvickroten inte är nådig här.

Har frösått och håller på att förkultivera en hel del blommor men det ska också sättas en del grönsaker och framför allt jordgubbar. Ska köpa lite olika plantor på ÖSPAB i Ö. Sönnarslöv.
Jag är oerhört tacksam för alla tips som jag får från Er!
netaave
Aha! Undrade om det var du, men blev tveksam då jag läste din profil då jag trodde du bodde i Blekinge.
Som du märker är det här forumet fullt av trevliga och kunniga människor.
Välkommen hit! wub.gif
djingis
Näpp, jag är skåning fast jag talar inte utpräglad skånska då jag är ett gränsfall blink.gif mellan Skåne och Blekinge.

Visst, här är det fullt med kloka människor med kloka tips och framför allt erfarenheter smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon