Full version: gardiner.......
inglan
Är jag ensam om att tycka att gardinmodet nu är botten! sad.gif
De ska bara hänga rakt ner och täcker det mesta av fönstret och jovisst jag tycker det är jättesnyggt!!!! MEN, då syns ju inte fönsterbrädet och där är ju till brädden fullt med blommor som man också gärna vill ska synas.....
Tycker ibland det är tråkigt med bara kappor, men det är det bästa, även om jag inte har det överallt.... unsure.gif
Ibland på sommaren när jag har mycket av mina växer ute så tänker jag att vad snyggt det är med lite glest mellan växterna.... men det brukar aldrig vara länge för snart hittar jag nån blomma hos nån som jag bara måste ta en liten stickling av. wub.gif
Är det nån sjuka hos mig tro som aldrig kan hålla fingrarna i styr vad gäller krukväxter........
wub.gif
Fler lika sjuka här och hur har ni det med gardinerna?
wacko.gif
Hälsningar Inglan smile.gif
Ullet
Varför gardiner öht? Har man mkt blommor kan ett fönster vara nog så snyggt utan gardiner tycker jag. smile.gif
lotta_
Bryr mig egentligen inte så mycket om modet i gardiner, gillar det enkla och har för det mesta gardinlängder i linne. Tycker även att de moderna panellängderna är snygga.
evarina
Struntar fullkomligt i vad som är modernt i gardinväg. Använder det *jag* tycker är snyggt. Så här hemma är det en salig blanding av kappor, panellängder och vanliga längder.
pejori
mina "gardiner" är gröna och lever laugh.gif laugh.gif
har bara krukväxter i och för fönstrerna rolleyes.gif
Monica M zon 4
Jag tycker inte om att sy gardiner eller pyssla med konstiga uppsättningar. Så modet passar mig mycket bra. Fast jag har inga panellängder trots allt. Kör med mina vanliga längder och kappor som hängt med i många år! tongue.gif Bytte i sovrummet idag och konstaterade att mina blå gardiner blivit väääldigt solblekta så det är nog dags att fixa nya.
Sulawesii
Jag kör med långa raka längder. Men, vill gärna ha dem skira, så att det lyser igenom.
netaave
Vi fick panellängder på jobbet men jag tycker inte om dom, det blir liksom ingen gardinkänsla.
Nej tacka vet jag långgardiner, skira i linne eller volie. I köket har jag bara kappor nu för tiden.
inglan
Ni har rätt, man skulle inte bry sig........ unsure.gif men när man bor i tygriket och det känns som alla andra syr nytt och byter gardiner var och varannan månad så blir man lite påverkad...... Var i en stor tygaffär igår också och såg så mycket snyggt... Nej, jag får ha kvar mina gamla "tråkiga" gardiner för det är ändå inte dem jag tittar på när jag ser mina fönster!
sleep.gif
Man kan ju inte heller va´ bra på allt, men det är istället mig de brukar fråga på jobbet om nån undrar nåt om krukväxter... wub.gif Kan inte så mycket, men är intresserad!!! smile.gif
Ha det gott!
Hälsningar Inglan
farbror B
Måste man bry sej om mode?

Förstår inte att människor orkar..

jag har långa, raka gardiner i alla rum med höga fönster, för jag vill kunna dra för dom om solen blir påträngande, men för den skull behöver man inte ha dom hängande rakt ner till vardags..
AnnammA
Hej!

Det här med panellängder är väl ett smart försäljningstrick från gardinbranschen? Mindre tyg till ung samma pris(det blir ju smalare bredd med panellängder...) andra sorts gardinstänger med tillbehör, kanske får köpas in, och har du stora fönster kanske du måste ha fler än två panellängder, att göra en kombinationsgardin av.
Sedan är det faktiskt så, tycker jag att om man t ex bor i ett gammalt hus med fönsterspröjs och annat, är det kanske inte så snyggt med sådana moderna gardiner - det kan vara snyggast utan med kombination av en snygg rullgardin och dyl, el?
Modet ändrar sig snabbt igen, så det är bäst att välja det som passar bäst hemma hos sig själv, så att man trivs... smile.gif
Kram
AnnA
farbror B
smart knep:

Köp ett påslakanset, med lakan och påslakan som går i färg, dela dem på mitten och gör gardinlängder av. Går snyggat att drapera. Billigare än panellängder i alla fall!!
Caprice
Vi har skippat gardiner helt i hela huset, vi kör med såna där breda träpersienner.. wub.gif

In med mkt ljus...!



Caprice
Milex
Två lakan, vik så att de passar på längden. Ringar med "klypor" på gardinstången. Sytt fast brickor (hämtat i garaget). I brickorna hänger jag olika saker efter säsong eller lust, tomtar, kycklingar, båtar, fjärilar mm. Bild finns i fotoalbumet under Diverse. För att se bilden i normala färger behöver man trycka på Full bild, se annan tråd.
Omväxling utan för mycket jobb smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon