Full version: Gröna Rum
Gossen Ruda
Dvs skall jag titta eller glömma inspelningen? Tyvärr är det så att Djursjukhuset är oftast intressantare så jag tittar på det och spelar in GR. Då kan jag snabbspola förbi sånt som inte jag gillar, blompottor t.ex.
susan.e
Jag tyckte att det var bra! Såg inte hela, men det var rosor och florister och grönsaksodling.
Virgo
idag såg jag hela och det hade varit bättre om jag sov.
lotta_
Jag missar ofta programmet när det sänds på onsdagar, brukar därför se det på nätet och kan därför inte uttala mig om dagens avsnitt.
Caprice
Tyckte det var helt ok...

Kul att se hur olika floristerna valde att göra en 40-års bukett till en kille... biggrin.gif



Caprice
renate
Så där,nästa vecka är Hanno med.Gunnel besöker hans trädgård.
Tage Andersens Kamiliorna var ljuvliga.
hera
det var inte så bra ,tycker de ska ha högre standard på programet.
vill ha mer trädgård . huh.gif
Snöflinga
Så där, det är inte vad jag förväntar mig sad.gif Mera sådd och förkultiverings tips, nya frösorter, vad man bör tänka på så här på förvåren, buskar, insyningsskydd m.m.

Det blir så mastodontigt, typ det grönsaksland som visades med jättestort växthus ......... vem har det så blink.gif ????
Tesa
Jag har jättegrönssaksland fast inte så prydligt...och inget så stort växthus...än...vem vet..
Tyckte att det var helt OK idag...lite smått och gott..
Gillade buketterna och grönsakslandet mest..
KURT
Den professionella rosodlingen var ju intressant, att se hur man kan driva växter och sticklingförökningen. Och entusiasterna med det stora grönsakslandet var ju intressant, och vad jag förstod så skall det föjas upp i följande program?
kristerh
CITAT (renate @ 13-04-2005, 22:24)
Så där,nästa vecka är Hanno med.Gunnel besöker hans trädgård.

Ser fram emot det rolleyes.gif
krister
Dzad
Hanno.. vem är det? Vilket användarnamn?
KURT
CITAT (Dzad @ 14-04-2005, 11:03)
Hanno.. vem är det? Vilket användarnamn?

http://www.prismabok.se/forfattare.asp?ArticleID=2399
Grönblomman
CITAT (Snöflinga @ 13-04-2005, 22:52)
Så där, det är inte vad jag förväntar mig sad.gif Mera sådd och förkultiverings tips, nya frösorter, vad man bör tänka på så här på förvåren, buskar, insyningsskydd m.m.

Det blir så mastodontigt, typ det grönsaksland som visades med jättestort växthus ......... vem har det så blink.gif ????

Det är lite trädgårstidnings-effekt...
I min allt om trädgård står det mesta om vårens "trendblommor", eller svindyra saker som ingen har råd med blink.gif (alltså, tidningen är mkt bra förutom det)

Gröna rum har för mkt trökigt för att jag ska kolla rolleyes.gif
kristerh
CITAT (KURT @ 14-04-2005, 11:06)
CITAT (Dzad @ 14-04-2005, 11:03)
Hanno.. vem är det? Vilket användarnamn?


Tror inte han är med i odla, tråkigt nog wink.gif
krister
djingis
går det i repris? När?
Annlo
CITAT (kristerh @ 14-04-2005, 11:50)
CITAT (KURT @ 14-04-2005, 11:06)
CITAT (Dzad @ 14-04-2005, 11:03)
Hanno.. vem är det? Vilket användarnamn?


Tror inte han är med i odla, tråkigt nog wink.gif
krister

Ja, det vore roligt! Han skulle nog liva upp tillvaron för den karl är dt ju fart i även om jag tycker han kan bli för mycket ibland! laugh.gif

Annlouice
Gossen Ruda
Jag får skavsår på trumhinnorna av den mannen.
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2005, 14:58)
Jag får skavsår på trumhinnorna av den mannen.

Jag tror mina skavsår måste ha läkt ut nu rolleyes.gif Förr kunde jag inte höra namnet Hannu eller ännu mindre se honom på TV. Men hör och häpna, kom på mig själv så sent som igår att han kanske får komma tillbaka till min ruta nästa vecka smile.gif
Gossen Ruda
Nu har jag tittat på programmet, 30 min gick på 16 minuter, tack för snabbspolningsknappen. Buketter för en 40-åring intresserar mig inte, den tidpunkten är passerad med god marginal. laugh.gif
Berith
Om jag förstått rätt sleep.gif så är väl Gröna Gunnel inne här på forumet och kollar ibland. Förhoppningsvis läser hon och tar till sej era synpunkter och önskemål på programmet och dess innehåll.

Och förresten så är Hannu bland dom bästa trädgårdsfantaster som är med i Gröna rum. Mera Hannu åt folket! wink.gif
Virgo
Ja han är ju mycket bättre än Gunnel, hon vet ju inget!
Fastän Hannu är lite wink.gif så kan han sin sak.
Betty
CITAT (Berith @ 15-04-2005, 07:25)
Och förresten så är Hannu bland dom bästa trädgårdsfantaster som är med i Gröna rum.  Mera Hannu åt folket!  ;)

Instämmer! biggrin.gif
Christoffer
Hannu har den rätta inställningen till växter; passionerad, full med vällust och poetisk glöd. Skulle inte ha något emot att ha honom i varje program.
Jag skulle gärna vilja att det kom ut en DVD att köpa med bara Hannu Sarenström och hans äventyr i naturen.

Senaste Gröna rum var ok. Fint att se alla rosor och den ene som gjorde en bukett för 300:- Det var något helt nytt.
Sådan bukett skulle jag själv bli glad för.

För min del kan man minska trädgårdskonstnärlighet och föra in mera
om medicinalväxter i Gröna rum. Helst lite ovanliga, exotiska.
Gillade inslaget i en GR-del där odling av knölar till oxalis och någon annan rolig knöl togs upp. X tubersom eller tuberosa...
Det var något nytt för mig.
kerstin z5-6
a han är ju mycket bättre än Gunnel, hon vet ju inget!"
Jasså det tycker du -jag tror hon vet en hel del ... hennes pappa var trädgårdsmästare och hade plantskola ....... blink.gif wacko.gif
Gossen Ruda
Så hon är en planta också då? rolleyes.gif

Skämt åsido som frukthandlaren sa, det är en avvägning som en programledare för ett faktaprogram måste göra. Dels måste man vara kunnig för att kunna leda programmet samtidigt som det också gäller att inte glänsa för mycket, gästerna i programmet måste också få komma till tals. Hon kan säkert mycket mer än vad man ana när man ser programmet.
susan.e
jag tycker att det är en del gnäll här..
Christoffer
I hur många år har egentligen Gröna rum funnits?
Har Gunnel varit med från starten?
Gossen Ruda
Jag borde nog inte skriva något eftersom jag har fruktansvärt dåligt tidsminne men jag vet bestämmt att det var igång 2000 och hade varit det några år redan. Tror faktiskt att detta är 10:e säsongen. Gunnel har varit med från starten. Innan fanns ett annat program från Malmö med Bertil Svensson, hitt hus och min trädgård. Det kan vi glömma, åtminstone dom sista åren.

Försökte se något på SVT:s hemsida men hittade inte startdatumet. Däremot såg jag att Emma Kronqvist är producent, hon som tidigare var programledare i Djursjukhuset. Tyvärr har det programmet blivit lite sämre efter den förlusten, rent estetiskt. Jo, jag ÄR gubbsjuk ibland. wub.gif
Wargen
Tycker fortfarande att Gröna Rum är OK att titta på, man är ju inte bortskämd precis med den typen av program...och Gunnel har jag mailat till två gånger via SVT:s sida och fått personligt svar båda gångerna! smile.gif Det tycker jag är coolt, hon måste ju få massor med mail. Tror oxå att hon kan mycket, men som programledare handlar det ju inte om att visa sina egna kunskaper först och främst...
Jill-Ulrika
Inslaget med födelsedagsbuketten för 300 kronor var bra, tycker jag. Det var kul att se de skiftande resultaten. Konsumentjournalistik är alltid kul! Här är en länk till buketterna, man kan rösta på sin favorit. Själv tyckte jag den sista var väl hysterisk men den nästsista buketten, tja varför inte om man ha så djupa vaser, så. Men alla har ju inte det. Inte jag i allafall...
Här är en länk:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34485&a=368937
Tapio
Halaj!

När jag ser den där Hannu så undrar jag alltid vad han har rökt egentligen och om han kan skaffa lite till mig också...:-)

//T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon