Full version: Okej pris?
Anna G
Efter att ha sökt i era inlägg inser jag att det finns väldigt stora prisskillnader på pallkragar. Jag har sett att flera av er har fått sina pallkragar gratis men sådan tur har inte jag haft än... sad.gif Däremot fick jag ett erbjudande om att köpa fem stora och en liten för 200 kr som paketpris. Säljaren sa att träet var lite soltorkat men att de var i gott skick i övrigt. Är det ett okej pris eller hade ni fortsatt att leta? unsure.gif Jag bor i Malmö och har ingen koll på hur lätt det är att få tag på pallkragar här. Jag har ringt runt och letat efter defekta kragar men utan lycka, däremot skulle det gå att köpa nya kragar för 45 kronor (vet inte om moms tillkommer).
Lena N
Jag tycker att 200 kr för fem stora och en liten är helt OK.

Var går det att köpa nya kragar för 45 kr? Det enda ställe jag hittat att köpa på tar 50 kr för begagnade!
Ingrid på Västkusten
BNya kragar för 45 kr är mkt ok fast jag måste erkänna att jag är helt inne på EU-pallkragar numera..alltså de större.
djingis
Soptippar och skrothandlare har ofta pallkragar till mycket låga priser.
Björkmyran
CITAT (Anna G @ 19-04-2005, 16:04)
Däremot fick jag ett erbjudande om att köpa fem stora och en liten för 200 kr som paketpris.

Jag betalade 50 kr st för stora begagnade. Fast då såg de faktiskt nya ut biggrin.gif .
Betty
Utan tvekan skulle jag betala 200:- för fem stora + en halvpallkrage, om jag hade behövt betala för dem... smile.gif
gunde
Tack för skrottipset!
Ska genast kolla...
Anna G
Pallekonomen AB var det som sa 45 kr till mig, de har kontor i Malmö. Men jag vet som sagt inte om moms ingick eller hur stora pallarna var.
Ullet
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 20-04-2005, 07:05)
BNya kragar för 45 kr är mkt ok fast jag måste erkänna att jag är helt inne på EU-pallkragar numera..alltså de större.

Hur stora är dom då o vad kostaar dom o var finner man såna? Vad skjutsas runt i sådana? smile.gif
Ingrid på Västkusten
EU-pallkrage = helpall - halvpall det är di småa det.


'Standard' är nog mestadels helpall skulle jag tro. Dubbelt så stor.....och torkar inte alls ut lika fort som halvpallen därför jag övergett halvpall i det mesta.
Ullet
Det låter vettigt! Vill ha tag på ett tjugotal för att göra högre rabatter mot en vägg men det är klent om sådana o att betala hutlöst på Granngården gör jag bara inte. Då lejer jag hellre någon, läs maken, som får snickra ihop något liknande av restvirke från garaget.
Ingrid på Västkusten
Nej hutlöst skall det inte vara - det liksom förstör det fina i den med pallkragar. Det skall vara billigt enkelt och återanvändning. Flyttbart.....helst graits (apropos billigt)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon