Full version: Efterlysning
Anna i Örsjö
Jag har en gammal Epson Stylus Color 400 skrivare.
Finns det någon här som har en instruktionsbok till denna?
När jag startar skrivaren visar den ett kodat felmeddelande som jag inte har en aning om vad det är. Detta är sista chansen sen slänger jag skrivaren.

Anna i Örjsö
Smed
Engelsk Handbok Epson Stylus 400

Fungerar inte länken så får du gå in på Epson.com och klicka dig vidare.

/Smed
Anna i Örsjö
Länken du gav ger mig inget svar på vad felkoden betyder. Till det behöver jag den manual som följer med när man köper maskinen.
Tack iallafall.

Anna I Örsjö
gammelnalle
Eftersom jag är dataexpert.... eller snarare BORDE vara efter alla fel jag gjort /gör.... biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif

("Man kan inte lära gamla björnar att använda datorer"- Gammalt djungelordspråk..)

VILKEN felkod får du??

http://esupport.epson-europe.com/FAQListin...B8C97527F&T=215

Smeds länkar var jättebra . Jag har redan fixat ett fel.....

Tyvärr är det bara på engelska...men det ordnar sig alltid...


hälsningar från Gammelnalle
som INTE bor i närheten av Örsjö (i småland) .....(på förekommen anledning... laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif ) men HAR bott......

smile.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Anna i Örsjö
Hej!

Ibland undrar man om tekniska prylar lever ett eget liv. wink.gif sad.gif mad.gif
När jag först installerade skrivaren ville den inte fungera och några lampor på framsidan lyste i vad jag uppfattade som ett kodat felmeddelande. Då jag skrivit mitt senaste inlägg gick jag åter in på länken från smed och si nu hittade jag en instruktionsbok i Adobe Reader format. Sparade den i datorn. Idag tänkte jag så kolla vad som var fel.
Döm om min förvåning!! ohmy.gif Inga lampor lyste. wacko.gif Provade att skriva ut en testsida. Färgpatronen fungade och Windows-loggan syns uppe i hörnet med ingen svart text. unsure.gif Fyllde på den svarta patronen och körde en rengöring av skrivarhuvudena. Samma sak igen, färg men ingen svart text. Den får väl stå och gona sig lite till så funkar den kanske sen. wink.gif

Tack för hjälpen. biggrin.gif Håll tummarna, det gör jag. rolleyes.gif

Anna i Örsjö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon