Full version: Sprallig rullstol
Adri-Anne
Min rullstol är helgalen ohmy.gif

Den jädrans mackapären sticker i väg hela tiden mad.gif
I går var jag ute och skulle rensa i rabatterna, men det blev mer gymnastik än rensning, till grannarnas stora förtjusning, kan jag tänka mig.
Böjde mig fram och skulle gräva, fyra, fem spadtag, så fick stolskrället spatt och stack iväg och jag drattade på rumpan i stenläggningen.
Gissa om man var glad för att ha en väl tilltagen sådan, det var som att landa på ejderdun. tongue.gif Låsa stolen!! Försök gräva längs med en rabatt och sitta fastlåst! wink.gif En timme senare var det dags igen. Jag böjde mig för mycket fram och plötsligt låg jag med hela nian i krokusblasten,medan stolen glatt rullade iväg åt ett annat håll. Nära naturen var det, det är väl naturnära så det förslår!! Jodå det är visst tillåtet att garva, vad annat kan man göra.
Men jag har bestämt mig för att bli giftmörderska. Den jädrans mackapären skall få arsenik, till frukost. Upphöjda rabatter!! Jomen visst, men dom kommer inte dit av sig själv.
Ralf
Ja men den kanske har vårkänslor och vill rymma??
Gunvor Nilsson
Heja Ann! Kunde du inte passat på och fixat rabatten när du ändå var där nere? Himla onödigt att först upp och sen ner igen! biggrin.gif tongue.gif
Jag brukar sätta mej på marken när jag skall småpeta i rabatterna - lägger en kartongskiva under mej ifall det är fuktigt. Jag brukar annars få ont i rygg och knän men sittmetoden lindrar! Man kommer långt och djupt med en liten planteringsspade.
/hälsar Gunvor laugh.gif
Adri-Anne
Kruxet är inte att komma ner, det kommer man alltid rolleyes.gif
Men att komma upp är en helt annan sak, man tar inte gärna markkontakt med rumpan frivilligt, får tänka på stackarn som ska dra upp hösäcken. sleep.gif
Posse
CITAT (Adri-Anne @ 19-03-2003, 07:11)
Böjde mig fram och skulle gräva, fyra, fem spadtag, så fick stolskrället spatt och stack iväg och jag drattade på rumpan i stenläggningen.
Gissa om man var glad för att ha en väl tilltagen sådan, det var som att landa på ejderdun. tongue.gif  Låsa stolen!! Försök gräva längs med en rabatt och sitta fastlåst! wink.gif  En timme senare var det dags igen. Jag böjde mig för mycket fram och plötsligt låg jag med hela nian i krokusblasten,medan stolen glatt rullade iväg åt ett annat håll.

Skulle det behövas en slags "envägsbroms" på rullstolen? Så att det inte blir "bakhalt"? unsure.gif

Eller kan man inte ha ett "bilbälte", typ midjebälte?
Monique
rolleyes.gif AdriAnne du får ta och läsa Arto Paasilinna´s bok Den Luva giftmördeskan. Fruktansvärt rolig och inspirationsrik om du ämnar giftmörda rullstolen.
Härligt att höra din humoristiska inställning till den trilskande stolen.
En riktigt god vår önskar jag dig wub.gif
Helen i Skåne
Samma härliga inställning till som vanligt Ann! laugh.gif
Har Belafonte i färskt minne... wub.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Adri-Anne @ 19-03-2003, 07:11)
Upphöjda rabatter!! Jomen visst, men dom kommer inte dit av sig själv.

Men du kan väl önska upphöjda rabatter i födelsedagspresent av din son! Pallkragar och ett lass jord är väl inte så dumt att få! Om du inte fyller år på våren kan du väl be om ett "förskott" på nästa födelsedagspresent!
Helen i Skåne
Med Anns jävlar anamma borde jorden resa sig av ren förskräckelse! Lite Muhammed och berget över det? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Adri-Anne @ 19-03-2003, 08:24)
Kruxet är inte att komma ner, det kommer man alltid rolleyes.gif
Men att komma upp är en helt annan sak, man tar inte gärna markkontakt med rumpan frivilligt, får tänka på stackarn som ska dra upp hösäcken. sleep.gif

Tror jag det biggrin.gif
Har ju syrra som rullar tongue.gif
och kanske också jag så småningom blir användare av en slik mackapär.
Måste bara se till att fixa dunkuddarna så jag landar mjukt biggrin.gif
Du har en härlig humor biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Har ni sett Anns hemsida? Nå men titta då! wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Det är så härligt att läsa dina inlägg Ann smile.gif Din vilja och humor är beundransvärd.

Jodå, jag har tittat på Anns hemsida och blev sjuk av längtan efter våren. Vilken välkomnande skog. Det ser ut som "min" skog, skir bokskog och vitsippor. Kan det bli ljuvligare? wub.gif
Adri-Anne
Roligt att ni tyckte om bilderna. Inte har jag fixat den. Min skalle är inte programmerad för sådana avancerade saker. Hade den varit det hade jag lagt ur ett album för evigheter sedan .Har massor av bilder från den riktiga trädgården. Det vill säga MIN riktiga trädgård, den kommer ju aldrig i närheten av Sylvias trädgård. VOV !!! Vilken trädgårdsbomb.
En sådan skulle jag bara vilja ha. Just växla mellan lågt och högt, ha höga växter som gör det så lummigt och ombonat. Men jag har skog i sydväst som gör att solen kommer inte hit förrän vid 9-tiden, efter 2-3 timmar gömmer den sig bakom ett hus och är borta någon timme, sedan blänker den fram någon timme då och då utöver eftermiddagen, pga husen omkring, kl 7 kväll är det finito. Nu skulle jag behöva Medusahuvud för att kläcka ut många bra ideer, bläckfiskarmar och Sisyfos tålamod. Ja "Det är mycket som fattas i vassgröten" ( Vassgröten vattengröten) Nordnorskt uttryck. unsure.gif
Annki
Det är inte bara rullstolar som är bångstyriga, Ann! Skottkärror är inte heller kul när man inte är så van vid dem.

I vårt koloniområde köper man gödsel och betalar per kärra. Eftersom jag låter snålheten bedra visheten ibland gäller det alltså att lasta skottkärran maximalt. Det gjorde jag härom våren. Och det gick fasligt trögt att skjuta den framåt. I kurvan in till min lott kantrade skrället och jag tappade balansen och for på öronen in i grannens krusbärsbuske! Vasst! All gödsel hamnade i gången och jag fick dubbelt arbete. På väg tillbaka med kärran mötte jag en av gubbarna i arbetsgruppen, som tittar på mig och skottkärran och säger: - "Ska du inte ta en av de andra skottkärrorna istället? Den där är det ju punktering på." wub.gif wub.gif
Adri-Anne
Ha, ha biggrin.gif biggrin.gif

Vet du inte att krusbärsbuskar är vassa? biggrin.gif Hade jag varit du hade jag tappat kärra, innehåll och mig själv i grannens finaste rabatt.
Men du är kanske den snälla typen, som heller river dig själv, än andra. rolleyes.gif
" Ordning och reda är till för idioter, bara genier behärskar kaos" biggrin.gif

wub.gif wub.gif kramar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon