Full version: Irriterande.....
Sulawesii
Har suttit och googlat efter sjukdomsinfo (ej ang mig) och blev alldeles heligt förbannad på dessa hemsidor där man inte kan backa tillbaka från. Vad är det som är så bra med att programmera så att det blir så?
Visst, jag kan ju högerklicka på länkarna istället. Men, det glömmer jag bort att göra för det mesta. Och frågan kvarstår: vad ska det vara bra för? Inte stannar jag kvar på sidan bara för det. Nä, jag stänger snabbt och ilskt ner sidan, för att aldrig mer gå in på den!
Finns det någon bra anledning till att det är så? Som jag i min ilska inte kan fatta?
*solis*
CITAT (Sulawesii @ 21-04-2005, 18:56)
Har suttit och googlat efter sjukdomsinfo (ej ang mig) och blev alldeles heligt förbannad på dessa hemsidor där man inte kan backa tillbaka från. Vad är det som är så bra med att programmera så att det blir så?
Visst, jag kan ju högerklicka på länkarna istället. Men, det glömmer jag bort att göra för det mesta. Och frågan kvarstår: vad ska det vara bra för? Inte stannar jag kvar på sidan bara för det. Nä, jag stänger snabbt och ilskt ner sidan, för att aldrig mer gå in på den!
Finns det någon bra anledning till att det är så? Som jag i min ilska inte kan fatta?

Kanske för att du kan bli av med lite ilska biggrin.gif
Virgo
Ja det är ett gissel!
Förmodligen vill dom att man inte lämnar sidan!
Maila webmastern och påpeka detta och fråga hur han/hon tänkt.

Men värre är det när ITnissar lägger in script som inte funkar innan man skrivit in nåt namn eller så. Det hjälper inte att trycka på avbryt, för det funkar inte. Då får jag blodstörtning !!
Posse
Jag har webbläsaren inställd på hög säkerhet och att normalt inte acceptera cookies, och råkar ibland på sajter som inte ens förmår att visa minsta lilla webbsida då. Risigt, tycker jag! sad.gif

Exempel: http://www.internationalen.se
Virgo
Du missar inget på den sajten sleep.gif
Jejja
CITAT (Sulawesii @ 21-04-2005, 18:56)
Har suttit och googlat efter sjukdomsinfo (ej ang mig) och blev alldeles heligt förbannad på dessa hemsidor där man inte kan backa tillbaka från.

Menar du att när du klickar på bakåtknappen så laddas samma sida bara om igen? I så fall kan du högerklicka på bakåtknappen istället, eller klicka på den lilla pilen bredvid bakåtknappen, och så får du upp en lista på alla sidor bakåt som du varit på, då är det lätt att välja hur långt bak du vill backa.
amaira
CITAT (Sulawesii @ 21-04-2005, 18:56)
Finns det någon bra anledning till att det är så? Som jag i min ilska inte kan fatta?

Mina första tankar som kom eftersom jag själv håller på, är att sidbyggaren kanske helt enkelt inte kan eller orkar länka tillbaka?

För att med flit inbilla sig att man får någon att stanna kvar extra länge - eller komma tillbaka - om man gör så, det är väl ändå för urbota korkat tänkt.

Men det är svårt att veta hur annat folk tänker...
Sulawesii
CITAT (Posse @ 21-04-2005, 23:00)
Jag har webbläsaren inställd på hög säkerhet och att normalt inte acceptera cookies, och råkar ibland på sajter som inte ens förmår att visa minsta lilla webbsida då. Risigt, tycker jag! sad.gif

Exempel: http://www.internationalen.se

Hade också så inställt förut, men gav upp.... svaga jag....

amaira: Jag menar bakåtknappen i själva Explorer. Alltså, ingenting i själva html-koden.
Posse
CITAT (Virgo @ 21-04-2005, 23:46)
Du missar inget på den sajten sleep.gif

Jaså, hur vet du det? rolleyes.gif

Föreställer mig att Internationalen bara tycker det är bättre ju fler som besöker deras sajt, så jag förmodar att hindret beror på dåligt genomtänkt kodning.

Att jag inte överhuvudtaget får fram något ordentligt på skärmen, förekommer också ibland där det finns webbutiker. Ibland kommer det åtminstone upp ett meddelande, typ "du måste acceptera cookies för att kunna handla i vår webbutik".

Jag tycker dock att verkar vara dålig strategi och korkat att koda så att det inte ens går att se sig om vad de har för prylar och priser. Det känns så ogästvänligt att jag nog om möjligt hellre struntar helt i sådana sajter. sad.gif
Virgo
CITAT
Jaså, hur vet du det?  

Jag kollade lite på den sidan, därav mitt påstående.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon