fruberglund
När jag kom hem igår kväll så låg det 4 pallkragar på tomten. Frågade mannen om dem och han sa att de höll på att rensa på hans jobb och att de hade slängt en massa pallkragar (Obs! Halvpall men vad gör det) för att det inte gick att sälja dem.

Jag bara skrek rakt ut!!! Men hallååååååå, vet de inte att det finns folk som skulle ge vad som helst för pallkragar, även fast det bara är halvpall. Går ju faktiskt bra om man har dåligt med plats.

Grejen var att det var sprillandes nya också, alltså aldrig använda.

Mannen hade sportbilen då så han fick inte med sig fler än 4 hem så nu ligger resten på soptippen, man kan ju bara hoppas att de som hämtade containern hade en pallkrageentusiast i familjen så de tog reda på dem.

Nåväl, det fanns tydligen fler som de skulle slänga så jag sa åt honom att ta så många han kunde, finns ju alltid andra som vill ha om det blir överfullt här hemma sen smile.gif
jeno
Var bor du?!? Jag kommer och hämtar!
Sorgligt med folk som inte förstår vitsen med pallkragar. Själv kan jag numera upptäcka pallkragar på LÅÅÅÅÅNGT håll, t.o.m inplastade bak på långtradare... Trafikfara? laugh.gif biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Jag har en liten lösning för det här med halvpall som torkar ut fort och det är ställ två väldans nära intill varandra så har de en viss draghjälp av varann. Det är bättre än att ha ett ordentligt avstånd dem emellan.

Swellgel borde hjälpa men jag ahr lite aversion emot att använda det. kan inte förklara varför.....

och jag hatar slöseri jag med. Skall 'frigöra' några på jobbet snart igen ;-)

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon