Full version: jula
peterinas
såg i jula katalogen att dom säljer vikbara hörn till pallkragar . tror 89 kr för 4 st . rätt billigt om man itne kan komma över pallkragar utan kan göra dom själva och i vilken storlek man vill smile.gif kan vara värt det iaf och man får det levererat hem med wink.gif
Frida H
Det var väl inte billigt, om du sen måste köpa virket så blir det ganska dyrt. Då blir det billigare att köpa på Granngården 125:- det blir inte mycke virke för 36:- o mycke mindre arbete.
peterinas
beror på om man har virke hemma , kankse en skvätt som skräpar o sen är väl det den minsta på granngården som kostar 125? bygger du egen kan du göra den så stor du vill och 4 kantig med eller 3 kantig ? smile.gif . sen är det inte alla som kanske kommer över pallkragar bygger man egna får man färska och hela smile.gif
Berith
Joo men visst är dom dyra unsure.gif i alla fall om man jämför med färdiga kragar, som du kan få för ett par tior och uppåt. Visserligen begagnade men inte alltid sämre för det. Men men... som du säger, man kan ju bygga dom i den storleken som passar en själv.
Ingrid på Västkusten
Fast jag gilalr Clas Ohlsoms bättre - de har så man kan göra HÖGA pallkragar upp till 40 cm om jag inte missminner mig - gångjärn alltså - man kan dessutom med gång järnen få pallrkagen i vilken storlek man vill...om man itne gillar den befintliga d v s..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon