Psykofarmaka
Tjohopp!
Nu är mitt pallkragelandskap nästan färdigt. Pallarna är på plats och några är fyllda med kobajs tongue.gif
I min iver så petade jag ner lite salladsfrön och spenatfrön i en pallis idag. Täckte med någon slags plast som jag hittade i garaget.

Grannarna tittade misstänksamt på mig och trodde nog att jag var skvatt galen. De har ju inte ens börjat gräva i sina landen ännu.

Vad tror ni......kommer det att bli något av dessa frön eller fryser bort ?
Jag bor i zon 3-4 rolleyes.gif

Har ni dragit igång odlingarna ännu?
mkall
Igår satte jag lök o sådde morötter o palsternacka, förra helgen satte jag charlottenlök o rödlök. Inget har visat sig, men jag tror o hoppas att det ska bli nåt!?

Mvh Mattias
Frida H
Jag har petat ner ett gäng tidiga potatisar som jag hoppas kunna äta till midsommar. Tryckte ner 15 st rolleyes.gif undras om det kanske blev för många. Men jag var för feg för nåt annat men nu när man hör att andra är lite tokiga kanske man kan våga blink.gif biggrin.gif
Yin o Yang
Jag har också sått en del och satt lök i mina pallisar smile.gif . Sedan täckte jag med fiberduk och höll tummarna tongue.gif . Än har inget kommit upp, men jag avvaktar med tålamod sleep.gif . Annars får jag väl så en gång till. I växthuset däremot växer det jättebra allt jag sått. Av mina 5 nerpetade slaggurkefrön tittade 4 upp igår - efter en vecka! Salladen växer rekordfort - det är hur roligt som helst biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Löken är inte för tidig. Har Ni fiberduk så är det klart för drabbning!!!

Glöm int eå vattna här på V-kusten är marken så torr så torr så torr....

Hälsar ingrid vars vitlök är uppe, ruccolan är skördeklar, strandkålen på G och syran med. Och rankspenaten också :-))
pisanggoreng
Här växer vitlök, dill, rädisor, senapsspenat, någon annan spenat, någon annan lök . Jag väntar på salladen. smile.gif
Psykofarmaka
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 25-04-2005, 09:17)
Har Ni fiberduk så är det klart för drabbning!!!

Räcker det med ett lager fiberduk tror du eller ska man ha flera tror du ?

Zon 3-4
Ingrid på Västkusten
Är det vanlig hemskt tunn kommersiell flortunn dito så är det FLEEEEEERA lager som gäller. Kanske med en dutt byggplast med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon