bj_orn
Hej

Jag undrar vad ni rekomenderar till mina jordgubbar som står i pallkragen halm eller täckbard eller nått annat för de ska bli torra och fina till sommaren och inte för mycket skit på dem?
TeliaNet
tidningspapper har ju använts, men halm duger fint.
även hyvelkrullspån.
Eva i Skåne
Hur många jordgubbsplantor är lämpligt att sätta i en pallkrage?
bj_orn
Vet inte riktigt hur många som jag har där i. Tryckte i lite småplantor så sent som i mitten av november mest för ett skoj test för att se om det fungerade och om de tog sig. Och det verkar det har gjort. Men det är nog 10-15 plantor i kragen. Skulle gissa mer uppåt 15 än 10...
bj_orn
glömde en sak..

Hur tjockt med tidningspapper har man lagt då? En tidning? En halv?
Ulrika i Hjuvik
Jag har satt 10 st i min pallkrage, helpall. Det blev två rader med 5 plantor i varje, satta ganska långt ut mot kanten, men med ganska litet avstånd mellan plantorna. Hoppas att detta inte blir för tätt.
djingis
Jag satte 6 plantor i varje pallkrage.
Pulade ner av sorterna Korona, Elin samt Fragancia Vesca Rebecka. Den sistnämda är en smulgubbe som Balsgård tagit fram smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon