Full version: hallon i pallkrage?
bj_orn
Hej

Jag undrar ifall någon har kort på hur det kan bli med hallon i pallkragar?
Grönblomman
Hallon skall inte växa i en pallkrage ju!! biggrin.gif De är ju så fina t.o.m som fristående i ett par om 3
(nu var jag pessemistisk!) smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hallon kan man odla lite som man vill, jag har mobilt hallonland i hinkar. Så pallkrageodling borde gå bra det med.
Det finns en massa olika hallon, lågväxande, högväxande, gula, orange, röda, hösthallon mm. Och alla ser olika ut när de växer.
L8 B.
Jag har nästan alla mina växter i pallkrage, eller liknande. Hallon gillar upphöjda bäddar - finns något uttrycka om sk hallon lister (höjda hallonland).
Första året var det rätt mycket koblaja och aska i jorden - men det blev lite tomt så jag tryckte ner några dalia rötter - och de blev enorma - både blommor och rötter (rötterna gigantiska vissa var över 10 cm i diameter). Men det blev lite knöligt för hallonen växte också till sig - inte att rekommendera - men lite fint var det.
Hannele
Hallon blir perfekt i en pallkrage, då spriger det inte iväg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon