Full version: Pallkrageland
pisanggoreng
Har byggt mig ett pallkrageland!



smile.gif
Maria i Helsingborg
Jamen titta vad fint!
Vad har du sått tills nu?

ps. Ni har samma lilla "växthus" som vi. Har inte solen gått hårt åt ert (plasten)? mad.gif ds.
pisanggoreng
Jag har sått: vitlök (en hel pallkrage), senapsspenat, vanlig spenat, schallotenlök, dill, någon annan lök, rädisor, sallad, koriander (som inte tittat upp än).

Vi satte ut "växthuset" för någon dag sedan, så det klarar sig än. smile.gif
Lene i Fredrikstad (Norge)
Så fint det blir!
djingis
Vad fint det blev med inramningen av pallkragelandet.
Skoj att få ta del av! smile.gif
lisselbo
Här kommer en bild på mitt senaste projekt.
Det är 4 stycken potatislårar som jag har plastat, lagt halm i botten och välbrunnen hästskit på det.
På platsen har det stått 3 st stora Ölanstok och en himla massa Kirskål.
Har lagt markduk för att förhoppningsvis kväva Kirskålen, ett tunt lager grus på duken och avslutat med täckbark.
Återstår nu att fixa till en kant mot gräsmattan och eventuellt måla lårarna.
Sen är det bara till att plantera en massa gott.
Jordgubbsrevor har jag redan satt i en av dom, sen ska det i smultron och broccoli bland annat som jag har på gång i växthuset.
mvh Marie

Ingrid på Västkusten
As-flott båda två!!!!

Hälsar Ingrid
Maria i Helsingborg


Hur ser det ut i era nu, pisanggoreng?
Vi var lite sena i år, men äntligen ser tomater, haverrot, bondbönor, spenat, rucola, piplök, rädisor, sallat, rotselleri, yin-yangbönor, lila morötter och stångbrytbönor dagens ljus smile.gif
annelise
Vilka snygga grejer ni har alla!

Jag är inne och läser här ibland för jag är sugen på pallkragar själv, men än har jag inte fått ändan ur...

Speciellt avis blev jag dock på potatislårerna, de är jättesnygga! Var kan man få tag på sådana?
lisselbo
Jag fick dom av en kompis som i sin tur fått några från en gammal potatisodlare.
Copycat 2
Hejsan alla ! Jättefint har ni gjort i era pallkrageland. Till Maria i Helsingborg, jag har också ett sånt miniväxthus och plasten eller dragkjedjorna är det inget fel på alls. jag har haft mitt i över tre år nu och det enda som har varit negativt, det var när vi skulle bort över helgen och tomatplanten var inne i växthuset, det blev "stekta gröna tomater" wub.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Till Maria i Helsingborg, jag har också ett sånt miniväxthus och plasten eller dragkjedjorna är det inget fel på alls.


Det är verkligen konstigt. Vårt höll en säsong. Denna, andra och sista, säsongen har jag förstärkt med en plastsopsäck och tejp. Kastar det till hösten. T.o.m "plasthållarna" som håller metallrören på plats har gett upp sad.gif

Well, well.......det finns värre bekymmer i världen.
pisanggoreng
CITAT (Maria i Helsingborg @ 15-06-2005, 00:18)
Hur ser det ut i era nu, pisanggoreng?

Så här ser det ut en mulen dag som idag...

Maria i Helsingborg
Oj, här prunkar det! Vad roligt! smile.gif
Men du, det är väl inte dill, där till höger? Jag har inte lyckats med den alls av någon anledning!
pisanggoreng
Jo, det är dill, och den växer som bara den... smile.gif
pisanggoreng
Jag tröttnade på den tryckimpregnerade kanten och täckbarken- istället blev det söndrigt tegel:

vickeva
Å vad det blev snyggt!
evelina
Håller med föregående talare, mycket snyggare!!
Maria i Helsingborg
Supersnyggt, André......hmm....om man skulle slå ner en vägg wink.gif tongue.gif
smajlizz
Vad fint ni har det! wub.gif Ger massa idéer! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon