Full version: Pipett sökes!
Christoffer
Var kan man köpa pipetter? Alltså inte på nätet, utan i någon närliggande affär. Jag bor i Göteborg.
Hannele
Apoteket?
Åsa, mälardalen zon 2
Borde gå att köpa åtminstone någon typ av pipett på apoteket även om apoteket bantat sitt sortiment under de senaste åren. Hade en kanin för flera år sedan, när hans medicin köptes på apoteket så köptes det samtidigt en graderad pipett så att man kunde suga upp rätt dos ur flaskan.
Christer C
När jag frågade på Apoteken för en tid sedan så fick jag en. Vet inte om dom har till salu utan bara för eget bruk.
milla
Om du ska ha en pipett för att mata något djur så kan jag tipsa om att djuraffärer brukar ha både det och små nappflaskor. Annars kan man säkert köpa på ett djursjukhus eller hos en veterinär.
Virgo
hejsan,

Förr kunde man köpa pipetter på apoteket.
För nåt år sedan behövde jag en pipett och knallade in på apoteket för att köpa en.
Nej svarade damen, det är inget vi har längre. Eventuellt kunde jag köpa en hel förpackning (100st)

Då frågade jag om de hade nån receptfri medicin på flaska med pipett, och det fanns.
Jag köpte den och bad damen att hälla ut innehållet. Tänkte att jag skulle vara lite miljövänlig.
Men det gick inte för sig. Efter några minuters disskussion och samtal med herr apotekschef så tog de hand om det farliga innehållet. Jag tror det var AD-droppar.

Så nu har du ett tips på hur man får tag i en pipett.
tongue.gif wub.gif tongue.gif
Ralf
Jag köpte min pipett i båttillbehörsaffären, mäter upp härdare till plast med den. Borde nnog oxå kunna finnas i färgaffär som säljer sånt som måste mätas upp noggrant.
Christoffer
TACK! Det var många uttömmande svar smile.gif
Christoffer
Är dessa pipetter stora (jag behöver en större än AD-dropparnas pipett) och hur mycket kan de kosta? Båttillbehör...jag får kolla i Gula sidorna, har nog aldrig sett en båttillbehöraffär. Någon som vet någon sådan i Göteborg?
Smulan
I Göteborg finns de la många båtaffärer!
Sök på båt eller marin

// Smulan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon