Full version: Långhelg
Sidor: 1, 2
netaave
Själv ska jag gå på dans både i kväll och på fredag då vår finaste utedansbana öppnar med dans till Sveriges bästa dansorkester Claes Lövgrens från Helsingborg.
http://www.liljekonvaljeholmen.com
http://www.claeslovgrens.com
Ewa L
Det går ju dessvärre alltid bara att välja ett alternativ. Då var det ju tur att mitt andra alternativ inte fanns med. tongue.gif

Utöver en massa arbete i trädgården kommer "barn" med respektive — och hundar!! wub.gif wub.gif wub.gif
ninnisky
Jag ska jobba i trägården med glada tillrop av barnbarnen. Ska planterna tujahäck - om det inte regnar. Och fälla en gammal stor cypress

Laga god mat till hela familjen blir det också rolleyes.gif rolleyes.gif Sen på lördag känner jag för en vända in till stan för att kolla läget på skofronten rolleyes.gif rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (ninnisky @ 04-05-2005, 11:01)
Sen på lördag känner jag för en vända in till stan för att kolla läget på skofronten rolleyes.gif rolleyes.gif

Herreminje, känner du det redan nu? Det måste vara väldigt starka känslor?? tongue.gif

Själv är jag mer impulsiv, vet vad jag känner för just nu men inte ens imorgon.
ninnisky
Förresten kände alldeles nu... att jag vill ha ett par nya ballerinaskor nu --- och inte på lördag wub.gif wub.gif wub.gif Visst måste man vara lite impulsiv också unsure.gif tongue.gif
Pirum
Blir till att sätta potäter, om inte vädergudarna är på dåligt humör. Samt övrigt trädgårdsarbete etc.
djingis
Min äldsta dotter som fyller 15 i år ska konfirmera sig.
Så då får man hålla på att förbereda sig till kalaset på lördagen. Kommer ca. 35 gäster och då gäller det att försöka hitta "stjärterum " till alla tongue.gif
Rossi
Vi har semester hela veckan så det har blivit mycket trädgårdsarbete.

Fast imorgon när det är helgdag så ska min man åka upp till släktingar själv så jag blir ensam hemma ett par dagar. Jag får väl se vad jag kan lyxa till tillvaron med då.
mamamaggan
Ska gå på möte i två föreningar i morgon. Först sommarstugeföreningens och direkt efter i Strandstugans vänners.

Båda mötena brukar vara trevliga. Vi är c:a 15 familjer i sommarstugeföreningen och detta är nog enda gången under året vi samlas allihop. Diskuterar gör vi men vi brukar inte bli osams och under fikat minglar vi och pratar och pratar.

Det andra mötet är i en " underförening" bestående av 6 av familjerna som köpt en stuga med strandtomt tillsammans eftersom ingen av oss har det sjäva. I stadgarna står det att " föreningen skall främja bad och trevlig samvaro" och det är just vad den gör. Tror inte vi badar imorgon dock! rolleyes.gif

För övrigt blir det nog att försöka vara vid stugan , med allt vad det innebär, men min man har jour på sitt jobb den här veckan och då kan man inte planera så mycket eftersom han kan få " rycka ut " när som helst på dygnet. sad.gif
Betty
Duggregn +4°, räknar inte med bättre väder under helgen, så värst mycket trädgårdsarbete lär det inte bli...
Men i morgon har Björsby Handelsträdgård smygpremiär på avdelningen Träd & Buskar så då blir det att åka dit en sväng och kika på vad de har att erbjuda i vår. biggrin.gif
fruberglund
Blir nog en del trädgårdsarbete men en hel del annat också.

På torsdag ska vi på smådjursmässa i Vaggeryd och på lördag lutar det åt att besöka Adrian på Vrigstad marknad smile.gif

Sen får vi se hur vädret blir.

En sak är i alla fall säker. Ska i alla fall ner med mina sista rosor i backen, klätterrosorna oavsett väder smile.gif Nu är det bestämt vart de ska stå. Sen ska jag börja skola ut lite växter.
Ewa L
CITAT (fruberglund @ 04-05-2005, 12:54)
En sak är i alla fall säker. Ska i alla fall ner med mina sista rosor i backen, klätterrosorna oavsett väder smile.gif

Jag fick ner de sista av mina 17 i söndags. Inte lite stolt!! Dessutom stod jag på slutet mitt i slänten och planterade markrosorna.

Inser samtidigt att skall jag plantera fler rosor — eller buskar eller träd för den delen — tänker jag nog sätta in en kontaktannons innan. Det är tungt. biggrin.gif
Tesa
Ja..en annan jobbar väl på som vanligt då...enda skillnaden att ungarna är hemma och uppe sent och vill ut på en massa saker...Men jag skall laga cyklarna så de kan "göra själva"...så jag kan rota i trädgården den tiden som blir över...
Lars-Olof Arvids
I morgon åker jag till Kristianstads vattenrike med Partille naturskyddsförening. Det ska bli roligt, för där har jag inte varit förut trots att jag är född i Kristianstad. Fåglar, växter, småkryp och allt möjligt annat i naturen ska vi kolla in. På lördag kväll kommer jag hem, och på söndag är det en loppmarknad i Stenungsund där jag ska stå vid ett bord och sälja växter.

Olle
lotta_
I morgon blir det jobb i trädgården om vädret tillåter. Jag gick runt och tittade i rabatterna idag och ÄNTLIGEN skymtar jag lite liv. En av mina systrar kommer hit i morgon kväll och lördagen är vikt för loppmarknad och antikmässa. rolleyes.gif
jomar
Pluggar till mekanik-skrivningen på måndag.
Annlo
Jag och min bror tar våra barn och åker till vår stuga i St Anna skärgård. Den ligger utanför Valdermarsvik. Det ska rustas en del wacko.gif biggrin.gif biggrin.gif
Och även ätas gott och tuta lite vin! Min sambo jobbar så han får vara hemma tongue.gif

Annlouice
Klinta
Vi ska lämna vår lägenhet till mäklaren för försäljning nästa vecka. Så helgen kommer att gå till att fixa allt som aldrig har blivit fixat och att städa. sad.gif Roligare kunde man ju ha det......
astrid.m.s
Skotta grus! huh.gif
Vi har beställt ett lusthus och det ser jag fram emot. Förra helgen grävde vi ur gräsmattan där den ska stå. Där ska det fyllas med grus som jag i lutande slänt får hämta med skottkärran. Ingen fler än jag hemma då gubbe och son är i Småland och sågar virke hos "stormdrabbade". Alltså måste jag göra det själv då den som vi köpt lusthuset av vill komma och sätta upp den nu. Det går riktigt bra, jag har inte så mycket kvar. Har regnat några dar så nu hoppas jag på uppehåll i helgen. Speciellt på lördag hoppas jag på bra väder då vi ska dansa Line dance på en marknad under några timmar. Det ska bli skoj. laugh.gif
Eva i Skåne
Det blir mest trädgårdarbete för min del.
Har varit ledig även idag och har startat med att först dra upp några hundra ogräsgroddar från något jag fick ifjol, häxört blink.gif . Sådana ska jag inte ha fler gånger.
Sen har jag planterat mina perenner från Odla + några som jag köpte igår och så har jag grävt ner mina 60 dahlior.

Träningsvärk imorgon ? wink.gif Nej, helst inte för jag har massor på G.

Imorgon planerar jag först och främst att så mina luktärtsfröer som legat i blöt i tre dagar ohmy.gif , sen behöver jag plantera om en del pelargoner och skola om fler sommarblommor.

Mina sommarblommor har sedan förra helgen fått flytta ut på terassen, först med fiberduk på nätterna, men nu har det varit 8-10grader de sista nätterna.
Äntligen får vi plats inomhus, men nu kan vi å anda sidan inte sitta på terassen unsure.gif , men det är en tidsfråga... Snart planterar jag ut i rabatterna. smile.gif biggrin.gif wub.gif
Maria i Helsingborg
Tja, jag ska väl bara ta´t lugnt, påta i trädgården och kanske ragga upp en ny pion eller 4 sleep.gif ......... jovisst ja, jag ska ju gifta mig också! wub.gif tongue.gif
ninnisky
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 22:05)
Tja, jag ska väl bara ta´t lugnt, påta i trädgården och kanske ragga upp en ny pion eller 4  -_- ......... jovisst ja, jag ska ju gifta mig också!  :wub:  :P

Grattis på förhand ! Det kommer att bli en underbar dag wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
mamamaggan
Grattis Maria wub.gif !

Hoppas det blir en fin dag imorgon ( på alla sätt ) och även i fortsättningen wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif .
Maria i Helsingborg
Tack snälla ni ....... wub.gif
*Felix matte*
Haft huset fullt av syskon, barn och barnbarn idag wub.gif ... imorron blir det mest vila och äta gott.. kanske surfa en stund också tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 22:05)
Tja, jag ska väl bara ta´t lugnt, påta i trädgården och kanske ragga upp en ny pion eller 4 sleep.gif ......... jovisst ja, jag ska ju gifta mig också! wub.gif tongue.gif

Hjärtliga lyckönskningar på den stora dagen! wub.gif
pejori
jättegrattis till brudparet biggrin.gif biggrin.gif
pimpim
Hjärtliga lyckönskningar på Er stora dag Maria
Annie-72
Jag ska försöka underhålla mina små juveler medans gubben lägger golv i vårt totalt nyrenoverade och utbyggda vardagsrum..
Maria i Helsingborg
Ameeen sluta nu, jag blir ju rent generad smile.gif rolleyes.gif
Tack igen! wub.gif
pejori
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 22:05)
jovisst ja, jag ska ju gifta mig också! wub.gif tongue.gif

vilken dag??? rolleyes.gif rolleyes.gif
bara för att retas lite alltså wub.gif wub.gif
renate
Grattis Maria!
Maria i Helsingborg
På fredag, pejori biggrin.gif
Tack renate också......

nä, nu ska jag se till att få min skönhetssömn *host*.

Trevlig långhelg alla oavsett vad ni kastar er ut i! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 23:20)
Ameeen sluta nu, jag blir ju rent generad  :)  :rolleyes:
Tack igen!  :wub:

Ska jag kanske ta ett par från mitt eget bröllop tongue.gif

Blommor vissna, marmor brytes.
Men ej de band som av kärlek knytes.


en till..
Livets film.. två i båten.
Premiär i kväll... Barntillåten.
*Felix matte*
Visst ja... vi väntar att få se måååånga bilder från akten och påföljande fest. biggrin.gif wub.gif
netaave
* * * GRATTIS TILL BRUDPARET * * *
*solis*
Jag pysslar för fullt och vackra kuvet och kort blir det som far iväg till vänner nära och fjärran smile.gif
Tesa
GRATTIS
Hade jag vetat det så hade jag ju skickat med ett kort....
men nu tycker jag den här passar fint Maria...Din kossa!!:wub: ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Inga från Närke


GRATTIS GRATTIS till er båda på den stora dagen.
Inga från Närke
Vad jag (vi) gör detta veckoslut.
Sambon håller på med alla fönster skrapar och målar m.m. Jag ska försöka göra så mycket som möjligt i trädgården.
Har varit ute nu på förmiddagen och ränsat en rabatt klar.
Ska nu åka och handla lite, sedan dags för nästa etapp. Sambon jobbar imorgon men jag har semester och hoppas att vädret är lika fint som idag.
Har lite tvätt också som ska göras. Hoppas hinna med så mycket det går imorgon så att vi kan vila oss lite i helgen och eventuellt gå på loppis en stund.
Maria i Helsingborg
Haha, gulle dig tesa........men nu tror ju folk att du kallar mig kossa! laugh.gif rolleyes.gif

Tack igen ALLA wub.gif
Rossi
Grattis i förväg Maria!!!!

Blir det någon bröllopsresa? Kanske till något resmål med mycket grönt? (Om ni nu kommer ut från hotellrummet, hm, hm.....)

Jag vet inte vad ni andra äkta halvor säger här men för mig hände det i alla fall något när vi gift oss. I praktiken var ju i och för sig allt detsamma men ändå inte. Det är ett speciellt band som knyts! Sen hör det till saken att vi hade känt varandra mindre än två år när vi gifte oss. Det kanske är skillnad om man har levt tillsammans i säg tio år eller så. Men hursomhelst så är det en underbar och oförglömlig dag!
gammelnalle
Jobbar... fast med vemod.... har blivit uppsagd,,,, efter 22år.....


känns INTE bra,,, men ändå.....
Rossi
CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 20:18)
Jobbar... fast med vemod.... har blivit uppsagd,,,, efter 22år.....


känns INTE bra,,, men ändå.....

Låter inte så kul .... Jag kan förstå att man inte jobbar med så stor entusiasm efter ett sånt visat "förtroende". Skulle de inte ens kunna låta dig vara ledig mot betalning imorgon när det är klämdag?
Tesa
CITAT (Maria i Helsingborg @ 05-05-2005, 15:25)
Haha, gulle dig tesa........men nu tror ju folk att du kallar mig kossa! laugh.gif rolleyes.gif

Tack igen ALLA wub.gif

Jag TAR det...bara du vet så... smile.gif wub.gif
Inga från Närke
Nu är det fredag kväll och jag har varit lat nästan hela dagen.
Igår torsdag rensade rabatten, klippte gräsmattan, handlade sedan kväller.
Idag jobbad min sambo, jag var på marknad där vi bor och träffade många bekanta att prata med och hade hela förmiddagen mellan 10,00-14,00 för mig själv. Var och fikade med en kompis också.
Hem, handlade lite till inför lördag o söndag. Damsugit och tvättat 4 maskiner.
Nu har jag ätit en god sallad med ett glas vin till och nu ska jag kolla om det är något på TV annars hittar jag väl på något annat.
Imorgon ska jag ta itu med jordgubbslandet om det inte är för blött efter det regnet vi fick under ca 1 timma idag mellan 13-14,00. Om det är för blött får jag väl ta hand om tvätten som har torkat och sedan städa lite garderober.
Sambon håller på med våra fönster.
Hur har er dag varit?
*Felix matte*
Lagat mat i massor... fläskfile med gräddstuvade champinjoner, laxlåda, stek med gräddsås.... sista omgången på kylning. biggrin.gif

fortsätter imorron med mera laxlåda, sluring och ärtsoppa tongue.gif

Nu njuter jag av kaffe och chokladkaka wub.gif kanske tar jag ett glas vin till efterrätt tongue.gif
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 06-05-2005, 20:53)
laxlåda,
fortsätter imorron med mera laxlåda, sluring och ärtsoppa tongue.gif

Nu njuter jag av kaffe och chokladkaka wub.gif kanske tar jag ett glas vin till efterrätt tongue.gif

Vill gärna ha recept på din laxlåda!
Vinet smakar säkert gott!

Har själv jobbat i trägdården idag. Lagat en god middag med kokt torsk, äggsås och skirat smör till oss och yngste sonen som kom på besök
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 06-05-2005, 21:12)
CITAT (Felix matte @ 06-05-2005, 20:53)
laxlåda,
fortsätter imorron med mera laxlåda, sluring och ärtsoppa tongue.gif

Nu njuter jag av kaffe och chokladkaka wub.gif kanske tar jag ett glas vin till efterrätt tongue.gif

Vill gärna ha recept på din laxlåda!
Vinet smakar säkert gott!

Har själv jobbat i trägdården idag. Lagat en god middag med kokt torsk, äggsås och skirat smör till oss och yngste sonen som kom på besök

Har lagt in receptet i Receptavd. smile.gif
bikiv
CITAT (Felix matte @ 06-05-2005, 20:53)
fortsätter imorron med mera laxlåda, sluring och ärtsoppa

Men vad är sluring?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon