Full version: Tjuvas.....
Ammari
Vad menas med att tjuva tomater??? Har förstått så mycket att det handlar något om att knipsa av skott nån stans....men hur???

Gurkorna: Har massor av plantor runt om i huset som börjar växa till sig. Något speciellt som ska göras med dem? Har satt pinnar vid dem så att de inte ska falla omkull.

Tänkte sätta dem i söderläge invid en vägg med fönster mot, men kanske inte helt omslutande, vad tror ni om det? Två pallkragar (på höjden) och två - tre plantor i varje lådda.

Är helt nybörjare på detta, ska bli kul att se om det funkar.
Åsa, mälardalen zon 2
Det är bara vissa tomater som man tjuvar, busktomater tjuvar man inte, vilka sorter är det du odlar?

När man tjuvar tar man bort små skott i bladvecken, de tomater som tjuvas ska se ut som en lång lian.

Här kan du se hur man gör när man tjuvar ifall du scrollar ner på sidan:
http://www.haveselskabet.dk/ShowPage.t?pageID=892
Ammari
Åh, va bra! Nu vet jag precis.

Typiskt nog har jag inte kvar påsen med tomatfrön. Varför slängde jag den....
Lena N
CITAT (Ammari @ 06-05-2005, 14:44)
Typiskt nog har jag inte kvar påsen med tomatfrön. Varför slängde jag den....

Tips: Kasta aldrig en tom fröpåse förrän växtsäsongen är över. Där finns en hel del bra information som man senare kan vilja gå tillbaks till.

En påse med tomatfrö innehåller många fler frö än en hobbyodlare använder på en säsong. Fröna kan sparas i flera år (fler än som står på påsen tongue.gif ). Det är roligare att så en eller två plantor av flera olika sorter än flera plantor av samma sort. smile.gif
Ammari
Bra tips!! Man lär av sina misstag tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon