*solis*
Ifrån mitt fönster ser jag hur områdets katter tycks dras till denna gård eftersom här finns det jo nysådda rabatter laugh.gif

Katterna tänker alldeles säkert att de hjälper mig att gödsla de blivande blommorna biggrin.gif Hi hi:då behöver jag inte köpa dyra gödselmedel när jag nu får grattis gödsel med hjälp av alla söta katter biggrin.gif

Skatorna är också nyfikna på dessa rabatter och hoppar glatt runt och pökar biggrin.gif
Biggan_
Och vad tror du kommer för blommor där, när alla fröerna är uppbökade?
huh.gif
Jag vet, jag vet...Härligt stora, saftiga, gula maskrosor! tongue.gif
Fenja
Skaffa en bit kycklingnät och lägg över "kattoaletten" så är det inte alls kul att kraffsa där längre. Växterna tar sig igenom nätet så det kan vara kvar hela säsongen.
Mvh
Fenja
Inga från Närke
Lägg över lite fiberduk och sätt fast med stenar så kommer de inte åt. Det är ju inte så hälsosamt när du ska vara där och rensa ogräset och de har varit där även om de är söta.

Såg att du fått ett bra svar av Fenja när jag skrivit färdigt men jag skickar ändå iväg detta
Rossi
Vi var ute för samma sak för några år sedan när vårt hus var nybyggt och rabatterna låg som ett öppet inbjudningskort till granngårdens 25 katter. Usch och tvi! säger jag bara.

Två år senare flyttade grannarna och fick avliva alla katterna eftersom de flyttade in till tätorten.
zaaritha
Vi lade fiberduk över där jag satte tulpanlökarna jag köpte i Holland,
då lade sej katterna på fiberduken o bröt av tulpanskotten............. sad.gif
*solis*
Tack för alla tipsen, men katterna får nog hållas biggrin.gif De måste jo få ha en fridstad någonstanas tongue.gif
Lite kattskit på mina fingrar gör att naglarna växer bättre och blir såååå vackra tongue.gif biggrin.gif
zaaritha
Du har rätta inställningen!! rolleyes.gif
violina
Katter måste helt enkelt bara kolla in allt nytt. Har man ställt en stege mot taket så ska de självklart upp på taket och har man gjutit en ny trappa så måste de bara sätta sina fotspår i betongen. Sen är det klart de blir glada om man luckrat upp lite i "toaletten". Men det blir säkert mycket bättre när blommorna kommer lite huller om buller. rolleyes.gif
zaaritha
Ja--vi har kattavtryck i källartrappan o på trappan till hallen!!!
*solis*
Jag älskar djur av alla de slag wub.gif Det är till och med svårt för mig att döda myggor och fästingar.
*solis*
Det här inlägget handlar inte om att mobba kattägare!!!!

Jag gillar katter skulle mer än gärna har några själv men mina barn är allergiska just mot katter sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon