Full version: Köpa?
zaaritha
Är 129kr ett "vettigt" pris för pallkragar?
Finns det verkligen inte billigare??
kerstin z5-6
nej det är ett ovettigt pris -max 50 spänn tycker jag ohmy.gif
zaaritha
Jamen var köpa??
dammkillen
det har nog inte funnits pallkragar att köpa i affärer för privata konsumenter hittils. granngården är kanske först ut. tyvärr finns det nog inte så många alternativ om man ska leta i affärer för privatkonsumenter, skulle jag gissa.
zaaritha
Det är Granngården som tar 129kr.
Susanne i Linköping
Annonsera! Det gjorde jag och fick tre svar, alla tre ville ha 25 kr styck för begagnade kragar, vissa var nästan nya. Ska man ha några stycken lönar det sig fort trots annonskostnaden.

Såvida man inte har otur och inte får några svar, förstås. unsure.gif
Anna G
På www.eniro.se finns en köp- och säljsida där det är gratis att annonsera.
dammkillen
det måste ju gå att göra en egen pallkrage också. om man har fyra sidor, det kan vara en bred bräda eller två bräder som man sätter på högkant kant på kant och skruvar korta brädstumpar på insidan för att dom ska hålla ihop. eller varför inte en bit plyfaskiva istället för bräder. det är väl plyfa på konventionella pallkragar? plyfa kan man väl få tillsågat på brädgården kanske.

sen skaffar man nån typ av gångjärn i järnhandeln och så skruvar man fast dom på insidan, måste det bli. då lär det ju gå att vika ihop den där konstruktionen som det gör med en pallkrage.

på utsidan av hörnen skruvar man fast plattjärn så att det går att bygga två stycken då och att dom ligger kvar i läget.
telli
Vi räknade på kostnaden att bygga upphöjda bäddar med hjälp av plank, stolpar o järnbeslag. Tror att kostnaden för motsvarande två pallkragarland m tre kragar på höjden skulle bli nästan 400 kr.

Vi köpte kragar för 40 kr st = 120 kr/bädd totalt 240 kr.

Plocka fram gula sidorna o ring till pallfirmor, det gick kanonbra, vi fick napp på alla tre ställen som vi ringde!

// a
Susanne i Linköping
Har man tillgång till gratis spillvirke och kan hantera en såg så går det att göra så här:

Odlingslåda av enbart spillvirke

Billigare kan det inte bli! smile.gif Måtten på virket kan få avgöra måtten på lådan.

Att hörnen sticker ut lite gjorde inte mig så mycket, men det tar lite plats. Hur länge den håller vet jag inte, jag hann bara använda den en säsong pga flytt, men när jag tog bort brädorna tidigt i våras såg de ut att hålla länge än.
KURT
Metro marknad skall söka på en massa olika annonstjänster b l a blocket och andra. Där kan man få en uppfattning om vad som kan vara "rimligt" pris.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon