Ralf
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?
*solis*
CITAT (Ralf @ 08-05-2005, 18:35)
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?

Du har nog ätit så att byxorna blivit små tongue.gif
Reserv
CITAT (Ralf @ 08-05-2005, 18:35)
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?

Nej, nej käre Ralf, det är fukt i garderoben.....jag lovar. Det har jag också om det nu ska vara nån tröst. rolleyes.gif
pejori
det är så att fibrerna i tyget drar ihop sig om man inte använder plagget på ett tag. det är en liten larv som tuggar på kläderna och gör så dom krymper.
det är en helt normal företeelse, som jag råkar ut för varje vinter biggrin.gif biggrin.gif
*solis*
CITAT (Reserv @ 08-05-2005, 18:39)
CITAT (Ralf @ 08-05-2005, 18:35)
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?

Nej, nej käre Ralf, det är fukt i garderoben.....jag lovar. Det har jag också om det nu ska vara nån tröst. rolleyes.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif
Boxer
Nu för tiden fettsuger ju alla andra sig (utom jag och några till). wink.gif

Och någonstans måste ju det utsugna ta vägen...eller hur!! wacko.gif

För min del, började det hela någon gång på åttiotalet. SKUMT !!

Jag tror (är faktiskt ganska säker på min sak) att en liten vitklädd gubbe med gummihandskar besöker mig när jag sover, och "gör av med något hekto" varje natt.

Han är alldeles säkert i maskopi med viktväktarna.
råse-marie
CITAT (Ralf @ 08-05-2005, 18:35)
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?

Absolut för varmt sleep.gif jag vet att kläder krymper när det är för varmt biggrin.gif
Så tacka vet jag vintern ................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
.............................................nä jag bara skoja laugh.gif

men det är ett konstigt fenomen som kan drabba vem som helst verkar det som ........
Det spelar ingen roll var i sverige man bor
Annki
Det berodde troligen bara på att du var fuktig om kroppen. Alla tjejer vet hur kul det är att försöka åla i en baddräkt i badhuset, när man nyss har duschat? Det är som upplagt för dolda kameran! laugh.gif
Ralf
CITAT (Annki @ 08-05-2005, 19:50)
Det berodde troligen bara på att du var fuktig om kroppen. Alla tjejer vet hur kul det är att försöka åla i en baddräkt i badhuset, när man nyss har duschat? Det är som upplagt för dolda kameran! laugh.gif

Så fuktigt var jag inte, så hårt har jag aldrig någonsin arbetat att jag blvit våt.
Eva i Skåne
Aldrig nånsin!!!!!!!?????

Stackars Ralf då, säger jag rolleyes.gif sleep.gif
Irene_L
Min man brukar skylla på att kläderna har krymt i torktrumman. Visst kan det krympa där ibland men inte efter att ha torkat en kort stund. tongue.gif
mvh
Irene
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 08-05-2005, 18:35)
Igår när jag höll på att gräva i land som bäst transpirerade jag och beslöt mig för att byta om till mina korta arbetsbyxor. Men när jag skulle dra igen gylfen så gick det knappt, byxorna måste ha krympt på något sätt under vintern! Har jag kanske haft för varmt i klädkammaren? Eller för torr luft?

Passa på att förnya garderoben nu när Dressman har " Tag tre betala för två" biggrin.gif
farbror B
Ville bara komma in och berätta att mina rbetsbyxor, som jag inte använt på ett år eller mer, blivitstörre!!

Alltid retar det väl någon? wink.gif
AnnammA
Detta är ett resultat av samarbetet mellan tvättmedelsfabrikanterna och Viktväktarna. Ngn fettsugningsläkare är också med och sponsrar... tongue.gif tongue.gif tongue.gif

AnnA
djingis
CITAT (Boxer @ 08-05-2005, 19:06)
Nu för tiden fettsuger ju alla andra sig (utom jag och några till). wink.gif

Och någonstans måste ju det utsugna ta vägen...eller hur!! wacko.gif

För min del, började det hela någon gång på åttiotalet. SKUMT !!

Jag tror (är faktiskt ganska säker på min sak) att en liten vitklädd gubbe med gummihandskar besöker mig när jag sover, och "gör av med något hekto" varje natt.

Han är alldeles säkert i maskopi med viktväktarna.

du vet inte var man kan anmäla sig som fettdonator biggrin.gif
Jag har så det räcker till fylliga läppar och lite till smile.gif
evarina
Är du gravid tongue.gif laugh.gif wub.gif
farbror B
Nej jag är inte gravid wink.gif
stina
Nej, nej, nej kära trädgårdsvänner - jag har svaret!!! Vi HAR blivit större, men det är allt trädgårdsarbete som gett oss stora, svällande muskler - så det så!!!!!
pejori
CITAT (stina @ 09-05-2005, 16:18)
Nej, nej, nej kära trädgårdsvänner - jag har svaret!!! Vi HAR blivit större, men det är allt trädgårdsarbete som gett oss stora, svällande muskler - så det så!!!!!

JA så är det!!!!! laugh.gif laugh.gif
och all växtnäring gör att man sväller upp som en hulk laugh.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif rolleyes.gif wub.gif
astrid.m.s
Mina kläder har blivit för stora, VAD kan det bero på? Men jag tycker inte det gör någonting, jag plockar fram några kläder som förut hade krymt och som nu passar alldeles utmärkt. laugh.gif
stina
CITAT (astrid.m.s @ 09-05-2005, 16:25)
Mina kläder har blivit för stora, VAD kan det bero på? Men jag tycker inte det gör någonting, jag plockar fram några kläder som förut hade krymt och som nu passar alldeles utmärkt. laugh.gif

Det kanske är vinterns trädgårds-arbetets-avhållande som fått dina muskler att förtvina? Men hav tröst - dom vaknar snart till liv igen wink.gif wink.gif wink.gif
farbror B
Äntligen nån med samma problem... fick göra ett hål till i bältet till arbetarbyxorna häromdan... wink.gif
Bettson
En väninna till mig uttryckte sig som så att maken hade "vuxit ur " kläderna. Hon sa det med samma tonfall som om den nio-årige sonen hade "vuxit ur" sina byxor.

Fast den retsamma blicken sa att maken och sonen vuxit på två olika ledder. laugh.gif
yla
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 09:01)
Ville bara komma in och berätta att mina rbetsbyxor, som jag inte använt på ett år eller mer, blivitstörre!!

Alltid retar det väl någon? wink.gif

haha de måste vart dålig kvalite på dom hihi laugh.gif tongue.gif laugh.gif tongue.gif
lavendel2
CITAT (oldwolfie @ 09-05-2005, 18:53)
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 09:01)
Ville bara komma in och berätta att mina rbetsbyxor, som jag inte använt på ett år eller mer, blivitstörre!!

Alltid retar det väl någon? wink.gif

haha de måste vart dålig kvalite på dom hihi laugh.gif tongue.gif laugh.gif tongue.gif

Jo det där är ett klart fabrikationsfel...när saker bara töjer och töjer sej ..hade stickat en bomullströja en gång...den blev större för varje tvätt..till slut räckte den till en långklänning för minst två personer! tongue.gif tongue.gif
Det måste vara nån sån amatör som jag som har tillverkat farbrorns byxor!
Lavendel rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (djingis @ 09-05-2005, 12:16)
du vet inte var man kan anmäla sig som fettdonator biggrin.gif
Jag har så det räcker till fylliga läppar och lite till smile.gif

Jag tror inte det skulle bli några problem att snabbt bygga upp en fettreserv laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon