kbr
Hej är helt ny på det här med pallkragar har köpt 4 st och hade tänkt mig att sätta dom på varandra så att det skulle bli två wub.gif men nu undrar jag om jag kan ha dom för sig. Hur djup behövs för dom vanligaste trädgårds grönsakerna. Tänkte ha dill, persilja, mangold sallad mm.

Den andra frågan är om det kan vara en bra ide att lägga obrunen häst skit i botten och sedan på med planterings jord sådana som man kan köpa i vilken butik som hälst. Eller behövs något mer?

Hoppas på svar MVH Karin wub.gif
mkall
Jag är ganska ny på allt som har med odling att göra, men detta kan jag nog ge ett svar på biggrin.gif

Till det du räknat upp räcker det absolut med en krage, annat är det med sånt som växer "lika mycket neråt som uppåt" T.e.x Potatis o antra rotsaker!

Jag har "bottnat" med färsk hästskit, o uppepå det lagt koskit fr säck. I det växer o frodas nu Sockerärtor, Rädisor, Spenat, dill och Broccoli. Alltsammans verkar trivas utmärkt smile.gif

Senare är det tänkt att Squash, Spagettipumpa och "Hallowenpumpa" ska få ta över ett par kragar!

Mvh Mattias
Magdis
Hakar på med flera frågor eftersom jag också är nybörjare på pallkragar:
Räcker det med en pallkrage till morötter, rädisor och sockerärtor också eller är det bäst att ta två? Kan man så ute i pallkrage redan nu fast det är endast 4 grader i luften och neråt 0 på nätterna, ifall man täcker odlingen med fiberduk?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon