Virgo
hejsan,

Nån som åker på dessa trädgårdsresor som man kan läsa om i de olika trädgårdstidningarna?

Tycker dom är dyra 8-9000 spänn för fem dagar.
Nu kan man åka hur långt som helst för 3000:-
Råkade gå förbi en plantmarknad i Bangkok. Där fanns hur mycket som helst, och billigt. Smugglade hem lite. ohmy.gif
Berith
CITAT (Virgo @ 23-03-2003, 22:35)
Råkade gå förbi en plantmarknad i Bangkok. Där fanns hur mycket som helst, och billigt. Smugglade hem lite.   ohmy.gif

Hej Wille!

Jaahaadu! Råkade gå förbi... Skulle man ju vilja göra! biggrin.gif

Vad var det du fick med hem då? Nåt spännande?
Annki
Så det är där du har gömt dig! Vi undrade var du höll hus.

Nää, inga trädgårdsresor ännu. Tycker som du att de verkar ganska dyra. Men det vore kul att någon gång ge sig iväg på en tripp till Englands trädgårdar, eller tilll Italiens.

Men när ska man åka? Från januari till maj pågår förodling. Från april till juni ska 100 kvm land grävas, sås etc. Sen är man bunden maj-aug med att vattna, rensa och sköta om. Och aug - okt är det skörd.

Som trädgårdsmänniska kan man ju aldrig resa bort!! Ibland funderar jag på det där med gipskatter i fönstren och på att samla frimärken istället för växter. Men så fort kvällarna blir blå och koltrasten börjar harkla sig är man ju fast igen.... sad.gif
Virgo
hej,

Du har ju ledigt nov-dec , ser jag. tongue.gif

Det var 2 år sedan jag var där. Att jag inte synts till här har andra orsaker.

Tog hem bl.a. lite udda näckrosor, som tyvärr inte lever längre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon