Helen B
Hela helgen har jag fixat med mitt köksland. Jag har målat pallisar och gamla lådor, fyllt på med kogödsel, flyttat jordgubbar och fyllt på med grus mellan lådorna. Till slut kom en granne ut och undrade om jag höll på att arbeta ihjäl mig laugh.gif laugh.gif
Jag är så nöjd. Vi håller på att plantera ny häck, så just nu ser det kalt ut...men jag ser den framför mig hur den är grön och fin och inramar landet.

Om ni vill kika: Kökslandet i ny kostym

Psst Jag håller på att tillverka en fågelskrämma av björkris. Än så länge är den ganska så häftig...det är bara kroppen som saknas, huvud och armar är klar. Lite annorlunda- den kanske skrämmer grannarna mer än fåglarna blink.gif laugh.gif
fruberglund
Riktigt fint!!!

Gillade grusgångarna emellan lådorna smile.gif
Linda zVI
Jättetjusigt, gillade också de där grusgångarna mellan lådorna. Det ser riktigt snyggt och proffsigt ut smile.gif
snofsan
Ursäkta en novis på pallkragar, men är dom gjorda i trä? huh.gif

Vad har du målat med för typ av färg? ohmy.gif

Var kan man köpa sådana pallkragar? huh.gif

Hur stora är dom? ohmy.gif

Har dom gångjärn i hörnen eller måste man forsla hem dom så som dom ser ut i din fina trädgård? unsure.gif

Funderar på att odla grönsaker i pallkragar i framtiden så kan man variera grönsakslandet efter lust och/eller behov. rolleyes.gif
Helen B
Vad kul att ni tyckte det var fint! wub.gif Finare blir det ju som sagt när häcken växer upp.

Snofsan: Ja, de är av trä och går att köpa på Palldepåer el. pallfirmor. Kolla i gula-sidorna. De kostar runt 50:-. Måtten är 160 cm x 80 cm för helkrage och 80x 80 för halvkrage har jag för mig blink.gif
Jag har målat dem med linolja + svart pigment.
Pallisarna har gångjärn.
I mina pallisar och odlingslådor har jag potatis, jordgubbar,kryddor, grönsaker (majs, squash, sallat, svartrot m.m) och i en ska jag bara ha sommarblomster.
Lycka till med din odling så småningom! smile.gif
snofsan
Tack för svaret Helen B.

Nu har jag något att drömma om då jag går och lägger mig. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon