netaave
Nu är allt sått i alla 8 pallkragarna. I år blev det bara ätliga sådder, fick lite blodad tand förra året.
Sådde mangold och slätbladig persilja förra året men det har inte visat sig än, blev lite fundersam över det. Sådde för säkerhets skull en extra rad med persilja.
Annars har jag, rödbetor, morötter, brytbönor, rättika, rädisor, salladslök, gräslök både vanlig och kinesisk, timjan, oregano, dragon, libbsticka, kinesisk bladselleri, dill, ruccola och sockerärtor.
Fenja
Är det slätbladig persilja du sått så är den oftast inte mer än ettårig, den krusiga däremot brukar komma tillbaka.
Mvh
Fenja
lisselbo
Min slätbladiga som jag sådde förra året är på gång + morötter, rädisor (har redan skördat i växthuset), purjolök, broccoli, salladslök, kinesisk gräslök allt detta i pallkragar både ute och i växthuset.
Imorgon ska jag sätta ut smultronplantor i en liten pallkrage som jag precis har fyllt med jord och hästskit.
En blåbärsplanta (Putte) sitter där redan och väntar på sällskap.
~Marie~
Frida H
min slätbladiga persilja kommer nu för 3;e året
netaave
Jodå min persilja kommer också men inte mangolden konstigt nog, är det skillnad på vit och rödstjälkad?
Har alltid sått vit och den har kommit två år, men förra året sådde jag röd.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (netaave @ 28-05-2005, 16:38)
Jodå min persilja kommer också men inte mangolden konstigt nog, är det skillnad på vit och rödstjälkad?
Har alltid sått vit och den har kommit två år, men förra året sådde jag röd.

Jodå det är olika på olika mangoldsorter. Vissa sorter överlever vintern andra inte. Har jag tur kanske 2-3 plantor av Bright lights sorterna överlever medans när det gäller spetsmangolden så brukar 100% av plantorna överleva vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon