ninnisky
Ut i solen med er alla nu.... Glöm alla ifrågasättanden huh.gif och njut av dagen istället - och så ses vi framåt kvällskvisten. Då kan vi berätta om dagen som varit wub.gif wub.gif och mer därtill! wub.gif
Nu går jag ut.... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
*solis*
biggrin.gif Jag skall bara....... biggrin.gif wub.gif tongue.gif
ninnisky
CITAT (solis @ 15-05-2005, 11:27)
biggrin.gif Jag skall bara....... biggrin.gif  :wub:  :P

så säger alla barn..... wub.gif wub.gif
*solis*
CITAT (ninnisky @ 15-05-2005, 11:30)
CITAT (solis @ 15-05-2005, 11:27)
biggrin.gif Jag skall bara....... biggrin.gif  wub.gif  tongue.gif

så säger alla barn..... wub.gif wub.gif

Jag har god kontakt med barnet inom mig och vi har det såååå roligt biggrin.gif
fruberglund
Ja...vad tusan sitter jag här för? Hej hopp!
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 15-05-2005, 11:24)
Ut i solen med er alla nu.... Glöm alla ifrågasättanden  :huh: och njut av dagen istället -  och så ses vi framåt kvällskvisten. Då kan vi berätta om dagen som varit wub.gif  :wub:  och mer därtill! wub.gif
Nu går jag ut.... wub.gif  :wub:  :wub:  :wub:

Ingen sol här... men vad gör det...har nyss fått mig god lunch serverad och nu ska jag ta en femma laugh.gif biggrin.gif
får passa på när barnbarnet också sover

Ha en bra dag allihopa! wub.gif
Rossi
Är inne och pausar .... Går omkring utomhus i shorts och t-shirt och har planterat om solrosor, klätt, röd prinsplym, fjärilskrasse, blomstertobak, zinnia etc. etc.

Jag har grävt upp några självsådda Axveronikor och planterat i en kruka och satt på trädäcket.

Utemöblerna oljades in igår och har nu hamnat på trädäcket de också.

Senare idag ska jag gå omkring med sekatören och knipsa bort fröställningarna på alla överblommade påskliljor och tulpaner och kanske rensa lite ogräs också men just nu ska jag faktiskt brygga mig en kopp te, sätta på solglasögonen, ta en bok och sätta mig på trädäcket och bara njuta. Där är rätt varmt så kanske åker bikiniöverdelen på!
*solis*
Nu skall jag sätte mig iträdgården med mina vovvar och ta med mig en mugg kaffe wub.gif smile.gif wub.gif

Hejdå så länge wub.gif wub.gif wub.gif
astrid.m.s
Burr, det är så kallt idag! wacko.gif Solen tittar fram emellanåt så man hoppas på att det blir lite varmare så här mitt på dan.
Pysslar med blommorna inomhus istället. Har gjort några samplanteringarna av Palettblad.
Tänkte ha dem ute sedan när vädret passar dem bättre!
En av de samplanteringar jag pysslat med.wub.gif
Fenja
ÅHHH vilken trevlig streckgubbe Astrid!! wub.gif wub.gif Jag älskar sådana!
Mvh
Fenja
hera
får pyssla med annat inne idag ,det är mulet och regnar om var annat .

lite tråkigt men vad ska man göra. wink.gif
*solis*
Jag har varit ute med vovvarna och kollat på trädgårdar där det blommar för fullt :körsbärsträden och även häggen och det doftar ljuvligt wub.gif
Biggan_
CITAT (astrid.m.s @ 15-05-2005, 12:28)
Burr, det är så kallt idag! wacko.gif Solen tittar fram emellanåt så man hoppas på att det blir lite varmare så här mitt på dan.
Pysslar med blommorna inomhus istället. Har gjort några samplanteringarna av Palettblad.
Tänkte ha dem ute sedan när vädret passar dem bättre!
En av de samplanteringar jag pysslat med.wub.gif

Åh, så vackert!
Tåler palettblad att stå ute i sol, regn och blåst?
unsure.gif unsure.gif unsure.gif
rutis
Åh, jag har varit ute hela dagen idag! Det är verkligen underbart att ha fått sin egen trädgård. Och ett av mina träd har givit sig till känna och visat sig vara en hägg! Mmmm, doftar gott!
astrid.m.s
CITAT (Birgitta P @ 15-05-2005, 17:43)
Åh, så vackert!
Tåler palettblad att stå ute i sol, regn och blåst?
unsure.gif  :unsure:  :unsure:

Jag har tänkt ha dem skyddat för blåst kan jag tänka mig att de inte mår så bra av. Enl. artiklar jag läst kan man gärna ha dem i rabatter så jag sätter ut både krukor och provar att plantera dem bland andra växter. De vill ju ha mycket vatten och ljust så får de vänja sig tror jag det ska gå bra. Får väl börja med att härda dem lite i taget.
Odla nu om Palettblad
Christoffer
Nej, ingen mer sol för min del, känner att det börjar svida nu... sad.gif
fruberglund
Har varit underbart väder idag...körsbärsträden står i blom och man blir så lycklig bara av att titta på dem.

Har inte gjort så mycket...mest gått på upptäcksfärd i trädgården och legat på gräsmattan och läst trädgårdsböcker smile.gif Idag var jag lite lat förstår ni laugh.gif laugh.gif
kristerh
Har varit ett underbart väder idag wub.gif 20 grader o soligt, lite blåsigt men det gör inget när det är varma vindar.
Har idag tagit fram mina stora stammade fuchsior från vinterförvaringen
2 stora jordsäckar slukade de, har även planterat lite rosor, och vattnat förståss, det är snustorrt ute.
krister
ninnisky
CITAT (fruberglund @ 15-05-2005, 19:33)
Har varit underbart väder idag...körsbärsträden står i blom och man blir så lycklig bara av att titta på dem.

Har inte gjort så mycket...mest gått på upptäcksfärd i trädgården och legat på gräsmattan och läst trädgårdsböcker smile.gif Idag var jag lite lat förstår ni laugh.gif  :lol:

Kände riktigt hur skönt du hade det.....
jag satt också ute länge och filosoferade om trådgårdar - näsan blev till sist riktigt röd laugh.gif så det var dags att gå in och laga middag tongue.gif tongue.gif
Anki på Öland
CITAT (astrid.m.s @ 15-05-2005, 19:12)
CITAT (Birgitta P @ 15-05-2005, 17:43)
Åh, så vackert!
Tåler palettblad att stå ute i sol, regn och blåst?
unsure.gif  unsure.gif  unsure.gif

Jag har tänkt ha dem skyddat för blåst kan jag tänka mig att de inte mår så bra av. Enl. artiklar jag läst kan man gärna ha dem i rabatter så jag sätter ut både krukor och provar att plantera dem bland andra växter. De vill ju ha mycket vatten och ljust så får de vänja sig tror jag det ska gå bra. Får väl börja med att härda dem lite i taget.
Odla nu om Palettblad

Har haft Palettblad ute i krukor i några år - dom har trivts jättebra men vill stå lite halvskuggigt.
Anki
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 15-05-2005, 21:05)
CITAT (astrid.m.s @ 15-05-2005, 19:12)
CITAT (Birgitta P @ 15-05-2005, 17:43)
Åh, så vackert!
Tåler palettblad att stå ute i sol, regn och blåst?
unsure.gif  unsure.gif  unsure.gif

Jag har tänkt ha dem skyddat för blåst kan jag tänka mig att de inte mår så bra av. Enl. artiklar jag läst kan man gärna ha dem i rabatter så jag sätter ut både krukor och provar att plantera dem bland andra växter. De vill ju ha mycket vatten och ljust så får de vänja sig tror jag det ska gå bra. Får väl börja med att härda dem lite i taget.
Odla nu om Palettblad

Har haft Palettblad ute i krukor i några år - dom har trivts jättebra men vill stå lite halvskuggigt.
Anki

Tack snälla ni för tipset Astrid o Anki smile.gif
Jag får åka iväg till plantskolan och få tag i palettblad! Finns ju i oändligt med bladvarianter. Roligt med något annorlunda i utekrukorna.
smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif smile.gif
hera
nu har det regnat hela kvällen ,hoppas det bara inte regnar imorgon
håller mina tummar unsure.gif
Biggan_
CITAT (hera @ 16-05-2005, 01:16)
nu har det regnat hela kvällen ,hoppas det bara inte regnar imorgon
håller mina tummar unsure.gif

Regnar det inte i morgon så får vi tacka dej för att du har hållit tummarna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
hera
åååååh vad snäll du är biggrin.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Det får vi se imorgon!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon