Full version: Försov mig!
djingis
Vilken morgon!
Jag sitter här på jobbet med världens skallebang och orkar knappt tänka. De andra gick och fikade men jag orkade inte, sitter här med mitt Milea Nescafé och försöker klara cellerna.

Jag bara hatar att försova mig! Mannen vaknade med ett ryck och innan jag visste ordet av så stod jag i köket och bredde mackor.
Skynda, skynda, snabbt , snabbt.
Vem skulle till vad och vilka aktiviteter idag då?
Jag som brukar fixa sådant kvällen före, men igår så hade vi födelsedagsfest och morgondagen kändes som om den hade gott om tid. Jag som brukar ha en egen liten frukostandakt med ljus, morgontidning och äta i lugn & ro. Nu blev det inte något av något.
Pappa ringde och sa att min ena häst var skadad på hasen, suck!
Inget större sår men äldsta dottern skulle titta på det senare. In med hundarna i bilen för att de skulle åka till morfar som är daghusse åt dem.

In i frysen för att ta fram hundmaten så att den tinar till ikväll.
Så då vart jag på väg till jobbet 4 mil bort och hann klara hjärnan lite, då jag kom på att lunchen hade jag inte ens tänkt på. Jag jobbar i stan och har massor av matställen runt mig. Jag tycker inte om att äta lagad mat till lunch då jag blir trött och orkesslö av den. In i delikatessaffären och köpte mig en grov bulle samten bit Cambozola med en fetthalt på 17%, såg mycket god ut.
Så det får bli min lunch!
pejori
inte konstigt att du har skallebang, med den morgonen smile.gif smile.gif
tycker du skulle gått med och fikat. smile.gif
riktigt kaffe fixar huvudvärken, om den inte är självförvållad rolleyes.gif rolleyes.gif
netaave
Snälla Camilla!
Cambozola och bröd till lunch!!!!
Gå och köp dig en mikromat, fisk med mandel t.ex. tongue.gif
"Mamma" Neta
djingis
CITAT (netaave @ 17-05-2005, 10:20)
Snälla Camilla!
Cambozola och bröd till lunch!!!!
Gå och köp dig en mikromat, fisk med mandel t.ex. tongue.gif
"Mamma" Neta

jag orkar inte!
I morgon är det en annan dag jag lovar dig min "nätmamma" tongue.gif
carol
Vet inte om jag vill hålla med om att mickrolådor är så mycket bättre... tongue.gif Dom är inte så speciellt miljövänliga heller.
MrNorth
Jag blir oxå väldigt slö av våran matsals lagade mat, så jag tar med mig ett par mackor istället, och en kopp te till det. Funkar bra. Jag jobbar 7.00-16.30 med lunch 11.30-12.30. Tar fruktstund på fm och em... jag har 40 min resväg till jobbet.

äter middag när jag kommer hem samt ett par mackor vid 21-tiden.

/henrik
Jasmin
Stackars dig vilken morgon. När jag råkar ut för dessa så blir liksom ingenting rätt förren man går till sängs igen! Usch!! Hoppas det blir bättre för dig i morgon. smile.gif
netaave
CITAT (carol @ 17-05-2005, 12:52)
Vet inte om jag vill hålla med om att mickrolådor är så mycket bättre... tongue.gif Dom är inte så speciellt miljövänliga heller.

Miljövänliga???? Och vad skulle göra dom sämre än plastpåsar runt frysta grönsaker eller förpackningen runt hamburgare eller köttfärs då?
Ur näringssynpunkt är dom däremot helt ok om man tillsätter färska grönsaker.
carol
Tja, jag tänkte på det dom sa på Plus om att alla råvaror köps in från utlandet och att det blir hemskans långa transportsträckor. Sen jämförde jag inte med köttförpackningar och så för hon hade ju ätit en rågbulle men det spelar ingen roll för det var inte meningen att hetsa upp någon.

Jag har också ätit en del såna där lådor när jag har glömt mat och man tröttnar ganska fort, tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon