Full version: Gubben fyller 50
råse-marie
I juli fyller gubben 50 .
Vet inte hur jag ska lägga upp det ...
är det någon som vet om man kan simma med delfiner ( drömmer han om tror jag ) och vad kan det kosta .

andra förslag på present ?????

Önskar även förslag på hur jag ska kunna lägga upp en bra dag för hans födelsedag.... mat mm .???
fruberglund
Bjud honom till Australien, där kan man bada med delfiner biggrin.gif

Jag fick i alla fall mata en delfin när vi var där...den största djurupplevelsen i mitt liv eftersom det var vilda delfiner som levde i havet. De kom bara in för att få mat 1 gång/dag. UNDERBART! Ett minne jag bär med mig resten av livet smile.gif
Yin o Yang
Jag rekommenderar varmt att hålla öppet hus smile.gif . Hade det när jag fyllde 50 och det kom folk i en jämn ström hela dagen biggrin.gif . Det bästa var att man verkligen hann prata med alla, vilket man inte gör om man bjuder in en massa folk som alla kommer samtidigt sleep.gif . Dessutom finns ingen risk att man glömmer bjuda någon tongue.gif.
Presenttips är värre, men någon konsert han aldrig skulle drömma om att själv köpa biljett till kanske kan vara något, eller en spa-weekend tillsammans med Dig wub.gif
Pia mitt i Skåne
Man kan bada med delfiner på kolmården också, men det håller inte på längre än till den 23/6, så då får han ha det i förskott. Det kostar lite olika beroende på om man bor kvar där, i enkel- eller dubbelrum o.s.v. Länken här går till kolmårdens hemsida, du kan ju själv läsa och se om det är något av intresse.
I övrigt kan jag bara rekommendera sådant som jag själv skulle önska mig, t.ex. en tur i luftballong eller att få träffa och lära mig mer om vargar på någon djurpark.
Kom ihåg att vi vill höra efteråt vad det blev... smile.gif
netaave
Ska du ha fest eller öppet hus?
Eller ska ni göra något bara i familjen?
lotta_
CITAT (råse-marie @ 17-05-2005, 10:57)
I juli fyller gubben 50 .

Vilken härlig tid att fylla år på! Om det vore min man så skulle jag ordna en stor trädgårdsfest. tongue.gif
fruberglund
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 17-05-2005, 12:55)
Man kan bada med delfiner på kolmården också

Jamen det är ju inte alls liiiiiiiiiiiiiiiiika roligt som att åka till Australien biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
AndreasBlomquist
Kan rekommendera att bada med delfiner! Det är superroligt biggrin.gif Otroligt intelligenta och hängivna djur.
Jag har badat med delfiner vid ett par tillfällen i Florida i min ungdom, för en sisådär 10 år sedan.
Provade också på en sak som var god men jag vill inte rekommendera det för jag tycker egentligen det är fel att äta det, grillad delfin. De är så mycket vackrare när de lever istället för att ligga på en tallrik med curly fries! sad.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (fruberglund @ 17-05-2005, 23:21)
Jamen det är ju inte alls liiiiiiiiiiiiiiiiika roligt som att åka till Australien biggrin.gif  :D  :D

Det finns säkert hiiiiiiiiiiiiiiimla många fler roliga saker att göra i Australien också. (Hade inte haft något emot en liten tripp dit) wub.gif
netaave
På våra fester gjorde vi lite kul saker, då gubben fyllde hölls det ett gemensamt tal, där gästerna både pratar och gör lite gester samtidigt det blev himla uppslupet och kul.
På en fest hade de också ställt upp ett staffli med en grundmålad (eller heter det bakgrundsmålad) duk, på den fick alla gäster sen måla något. Tavlan ramades in och blev ett kul minne från den födelsedagen. Som en gästbok alltså fast i tavelform.
På samma fest hade dukat ett runt bord av flera mindre (vi var ca 50 st) och sen fick killarna flytta ett eller ett par steg åt vänster vid varje byte av rätter så vi tjejer fick en ny bordskavaljer vid varmrätt, efterrätt och kaffet, det var smart tyckte jag för fick man då en tråkig bordskavaljer behövde man inte stå ut med honom hela sittningen.
Kanske vore något för nobelfesten! tongue.gif biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
Trevligt är också att lägga ut en massa engångskameror på borden så att gästerna kan ta kort. Man själv hinner ju inte se allt som händer och det är riktigt skoj när man har framkallat bilderna och får se sin fest ur helt annan synvinkel.
farbror B


Dyka bland hajar ?
Biggan_
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 10:19)


Dyka bland hajar ?

ohmy.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (farbror B @ 18-05-2005, 10:19)


Dyka bland hajar ?

Ja, vem vet, man kanske får blodad tand... rolleyes.gif
ninnisky
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-05-2005, 09:33)
Trevligt är också att lägga ut en massa engångskameror på borden så att gästerna kan ta kort. Man själv hinner ju inte se allt som händer och det är riktigt skoj när man har framkallat bilderna och får se sin fest ur helt annan synvinkel.

Så gjorde en väninna vid sin dotters bröllop och alla tyckte idén var busbra....... biggrin.gif biggrin.gif och lovade att fota!

Det blev bara 5 bilder sad.gif sad.gif sad.gif
Pia mitt i Skåne
På vår släktings bilder blev det hundratals. Toastmastern uppmanade ofta folket att ta bilder, det gjorde nog sitt.
ninnisky
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-05-2005, 18:18)
På vår släktings bilder blev det hundratals. Toastmastern uppmanade ofta folket att ta bilder, det gjorde nog sitt.

Ja, säkert och så roligt för alla. Spontana bilder är verkligen kul att ha! biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon