Gurkburk
Sådär!

Nu var pallisarna laserade och väntar bara på helgen så blir det sådd också. Fruktansvärt roligt och helt tack vare det här forumet!!!

Det blir några högre för tomater och gurka, några låga för rädisor, spenat, sallat och kål mm och någon för kryddor som jag förodlat.

Jag tänkte ha hästgödsel (i halm) underst, är det bra med tanke på vad jag ska odla? Hur viktigt är det att den är helt färdigbrunnen?

En förmodligen dum fråga (tur man är anonym, annars kanske folk skulle börja titta konstigt på en på stan tongue.gif ) Packar ni ihop allting på vintern och börjar om igen nästa vår?


Hälsningar Trädgårdsamatör Gurkburk (Zon II)
Betty
Nej, de får stå kvar. smile.gif
Ingrid på Västkusten
Bara å köra Gurkburk ;-( jag tar ca 10 - 15cm köpt påskogödsel överst ovanpå hästdyngan så slipper Du fundera om den är klar eller inte. Jag kör med halvbrunnen.
Vissa klappar jag ihop vissa inte- beror på mina projekt också. Ibland så odlar jag också på ett ställe för att förbättra jorden just där elel rmängden, elelr så valde jag ett dåligt ställe i mer skugga än vad jag trodde innan. Eller så ändrar jag om designen......men man behöver inte flytta om man inte vill och allt är bra....
Gurkburk
Då kör jag också med köpt kogödsel överst och hoppas att jag kan uppnå något som åtminstone kommer i närheten av alla de fina bilder jag har sett i det här forumet!

Tackar och bockar

gör

Gurkburk
stina
CITAT (Gurkburk @ 17-05-2005, 22:25)
Packar ni ihop allting på vintern och börjar om igen nästa vår?


Hälsningar Trädgårdsamatör Gurkburk (Zon II)

Jag packar ihop dom som jag inte använder på vintern

/Stina
Gunvor Nilsson
Nej jag packar inte ihop mina pallkragar under vintern, dom får stå kvar och göra nytta året om.

På vintern pallkragsförvarar jag dom perenner som jag sått på sensommaren och är för små för att flytta ut i rabatterna.

I en pallkrage ställer jag krukor med perennasådder som inte grott under året utan måste ha ännu en vinter på sej för att gro; pioner, lunddockor, trillium och en del andra tröggroddade frön.

I en annan krage krukar jag upp och förvarar växter som inte tål vinterväta utan måste täckas och då täcker jag med pallkragelock efter det att jag öst ner torv eller jord mellan krukorna. (Dom växter som inte klarar sej alls ute krukar jag upp och tar in i där jag övervintrar pelargoner).

/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon