Hannele


Tagetes är så nobbade bland "fina" kretsar, så jag var tvungen...
Några sommarlökar stoppade jag i också (freesia, om jag minns rätt).
Helen i Piteå Zon 5
Jättefint! rolleyes.gif Inte ska man nobba Tagetesen, det finns så många fina sorter, både i storlek och färg. / Helen
evelina
CITAT (Hannele @ 18-05-2005, 22:42)


Tagetes är så nobbade bland "fina" kretsar, så jag var tvungen...
Några sommarlökar stoppade jag i också (freesia, om jag minns rätt).

Jag tycker jättemycket om Tagetes och som sagt alla sorter som finns nu för tiden. Stora och små och buskiga och kryddiga.
Den enklaste sommar blomman att förgro. Jag har 160 st plantor som väntar på den inglasade balkongen på att få komma ut.
Dessutom är dom bra för jorden.
Ja du Hannele dina korgar inspirerade mig förra våren så nu har jag inhandlat flera stycken på Loppis.
Bl.a. en kan jag beskriva så här: längst bak Gladiolus vita med blå strimma,
en stor vit Dahlia , 4 st. vita Orientliljor, 2 st krulliga låga liljor, 8 st. små liljor, 2 st. vita Tagetes, längst fram vid kanten vit Strandkrassing. Detta är i en stor tvättkorg. Ska bli spännande och se sedan, ska ta en bild på den när det blommar.
Hannele
CITAT (evelina @ 19-05-2005, 07:28)
Ja du Hannele dina korgar inspirerade mig förra våren så nu har jag inhandlat flera stycken på Loppis.

Roligt att höra!
Ser framemot en sommarbild.
Elizabeth
Hannele, har du något tips på var man kan skaffa (billigt/gratis) sådana stilliga korgar? Utom loppis såklart.
Ylva i Dalarna
Åhh, nu vet jag vad jag ska använda gamla julgruppskorgar till!!
Ganska billigt är det att köpa korgar på Ö&B kan jag tipsa om. Dom har också fina s.k. lövkorgar som är snygga att plantera i. Såg en bild en gång på en änglatrumpet i en sådan, ursnyggt!
Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon