Full version: Utanför ramarna
BengHa
Jag hittade en site som sålde "Pallkragar" i USA. De var specialgjorda av träimiterad plast. Det var inte materialvaler som jag ville visa upp utan de olika formerna.

Pallkragar på Amerikanska
Irene_L
Det fanns många roliga tips på vad man kan göra. Kul att få lite ideer rolleyes.gif
mvh
Irene
Elizabeth
Riktigt häftiga former! Skulle kunna tänka mig köpa en stjärna elele en triangel biggrin.gif

Hoppas på att våra inhemska producenter börjar med sådant också.
Ingrid på Västkusten
Elizabeth!

Dem gör Du redan enkelt av de pallkragar Du redan har hemma ju! Bara å byta och koppla ihop!

Eller köp gångjärnen på Clas Ohlson och gör nytt ( fast det är ju dyrare!)

Hälsar Ingrid
Elizabeth
Ingrid, nu är jag inte riktigt med unsure.gif unsure.gif

Säg att jag vill ha en sådan med 6-sidor. Då behöver jag väl 2 pallkragar, bort med 2 sidor, ev. såga bort de övriga till samma längd, men sedan då?... Behöver man nya gångjärn för att "stänga" sexkanten eller skulle det gå med de befintliga??
BengHa
Jag har alldrig reflekterat över hur gångjärnen sitter fast på pallkragar. Men du kan använde de befintliga. Kanska får du byta till att skruva fast dem i gångjärnen.
fruberglund
Riktigt häftigt...att man inte tänkt på det själv smile.gif
AnnaÖrebro
Vad roligt!! Nu fick jag ännu mera idéer med pallkragar. funderar på stjärnan jag.... Att man kan bli så trångsynt att man bara tänker i fyrkanter.... blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif

/ Anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon