Full version: Ensam på jobbet
carol
Hur motiverar man sig när alla andra är borta?
mekare
man hänger på odla.nu smile.gif laugh.gif
Lilla Selma
Håller med - så gjorde jag när jag satt på mitt gamla jobb och var ensam under LÅÅÅÅNGA PERIODER... sad.gif

Sedan började jag läsa på högskolan istället...

Hälsar Selma
farbror B
CITAT
Hur motiverar man sig när alla andra är borta?


sätter sej i chefens stol, skriver under allt som finns, äter upp fikat i kafferummet, skruvar av hjulet på dumma kollegans stol, snor kontorsmateriel och toapapper, löser korsord, lyssnar på radion, åker konstorsstol i korridoren...
finna määngder av kul=)
[/B] laugh.gif
carol
hehe biggrin.gif tongue.gif farbror b, du är för lustig. Nu känns det mycket bättre.
gammelnalle
men ärligt!!

Varför skulle det vara svårt??
Tänk på alla oss som måste jobba ensamma.. inte behöver vi en chef som står och kollar oss hela tiden...

men det är synd att inte chefer KLARAR att motivera folk att jobba självständigt och få fok att förstå hur viktig just DU är och hur viktigt just ditt jobb är...

sen tycker jag det är urviktigt med den sociala biten också!!


PS detta var inget riktat mot Carol utan gällde generellt....
Rossi
I eftermiddag är jag för ovanlighetens skull ensam på mitt jobb - i alla fall på min avdelning. Det ska bli jätteskönt. Äntligen får man tillfälle att sitta i lugn och ro och jobba undan utan avbrott från kolleger som bara ska fråga om ditten och datten.
Malvia
Jag tycker det är skönt att var själv, att inte bli störd och avbruten när man ska försöka koncentrera sig. Hatar att bli avbruten av telefonen och släkt o vänner som vill hälsa på för jag sitter ju här alldeles ensam, stackars mig! Iof har jag eget företag och bestämmer själv mycket. Min sociala del har jag utanför jobbet. När jag är klar med dagens uppgifter åker jag hem. Men vid toppar får jag jobba både kvällar o helger.
carol
När jag har mycket att göra tycker jag också att det är skönt att vara själv och inte bli störd, men just nu har jag ganska lite att göra och det jag gör går på rutiner och är lite tråkigt. Då blir jag så less när alla andra går tidigt och jag får sitta själv. sad.gif

Annars tycker jag att mitt jobb är skoj och när det finns att göra är jag flitig som en myra. biggrin.gif

Psst... kanske ska tillägga att jag delade rum med en kollega ända tills för en månad sedan då han slutade. Inte utan att man saknar honom...
farbror B


Gick nyss in på chefens kontor och tog ner hans gardin.
Den blev en bra mantel till mej, när jag likt stålmannen susade längs korridoren på en snurrstol...


äsch dagdrömmer visst lite..
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-05-2005, 11:17)


Gick nyss in på chefens kontor och tog ner hans gardin.
Den blev en bra mantel till mej, när jag likt stålmannen susade längs korridoren på en snurrstol...


äsch dagdrömmer visst lite..

Hur var det nu med mytomaner här på Odla? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (farbror B @ 20-05-2005, 11:17)


Gick nyss in på chefens kontor och tog ner hans gardin.
Den blev en bra mantel till mej, när jag likt stålmannen susade längs korridoren på en snurrstol...


äsch dagdrömmer visst lite..

Akta så du inte blir avslöjad!!!
Då kommer det män i vitt och hämtar dej! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
farbror B


Männen i vitt kom fram och talade vänligt till mej:
-Kom farbror, så ska du få prova en ny skjorta som du får alldeles gratis. Ärmarna är lite långa, men om vi fäster upp dom på ryggen ska du se att det går bra...
Biggan_
CITAT (farbror B @ 20-05-2005, 11:25)


Männen i vitt kom fram och talade vänligt till mej:
-Kom farbror, så ska du få prova en ny skjorta som du får alldeles gratis. Ärmarna är lite långa, men om vi fäster upp dom på ryggen ska du se att det går bra...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
carol
farbror b - tror inte jag skulle vilja röra min chefs gardin, den är inte tvättad på x antal år... Skulle bli mer spöke än stålman när jag tog på mig den... tongue.gif
Betty
Åhhh, en kramtröja, var myyysigt! säger farbrorn då... rolleyes.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (carol @ 20-05-2005, 11:26)
farbror b - tror inte jag skulle vilja röra min chefs gardin, den är inte tvättad på x antal år... Skulle bli mer spöke än stålman när jag tog på mig den... tongue.gif

billigt puder laugh.gif laugh.gif laugh.gif
farbror B


Nä, men om vi ska vara allvarliga för en stund.
Köp lite gott kaffebröd, ta en längre paus än vanligt och gör lite fint på ditt rum kanske?
Det skadar heller inte att bara lägga upp fötterna på bordet och luta sej tillbaka med en kopp och drömma om allt vilt man skulle vilja göra, men helst inte sätter i verket..
gammelnalle
hur gick det?? kaffebröd? och långa pauser? fötterna på chefens skrivbord? fria fantasier?? eller blev det som vanlig?? en sakta lunk tills klockan sa att det var dags att kila hem.......?? vägen förbi charkbutiken? köpte "nåt gott" systembolaget... "nåt gått".... och nu är allt uppätet och uppdrucket??
carol
Det blev en sakta lunk med en del pauser. Trist nog gällde det de flesta dar i förra veckan, att jag fick sitta själv på em, hoppas det är lite mer fart i den här veckan. smile.gif

Det tråkigaste är ju när man måste fika själv. Då tar jag med mig kaffet till datorn och jobbar vidare och så blir man bara ännu tröttare...
farbror B
[B][FONT=Arial][COLOR=blue]
Inget korsord su kan fika till? eller www.icakuriren.se och deras taipeispel?=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon