Ylva i Dalarna
är att jag kommit på hur utmärkta de kan vara som avhärdningsplats för innesådda växter.
Jag sådde perenner inomhus i våras och nu är det dags för avhärdningen och då passar ju pallkragarna perfekt.
Med lite is i magen, flerdubbel tunn fiberduk på dagarna plus en vassmatta på nätterna, så slipper jag springa in och ut med växterna... blink.gif hmmm, hoppas jag , att de överlever alltså.
laugh.gif
Ylva
fruberglund
Samma här smile.gif

Satte ut mina Isop och Riddarsporre på chansning.

Pallkragar och dubbel fiberduk. Idag ska jag plantera ut Riddarsporrarna på friland för nu har de stått ute i några veckor.

Jättesmidigt när man inte kan springa in och ut.

Funkar dock bara för perenner antar jag.
Ylva i Dalarna
Jag ska nog pröva med några ettåringar också, som solrosor och luktärter!

Synd att länken till din hemsida inte fungerar sad.gif

Ylva
fruberglund
Ja, servern är nere och kommer tyvärr vara det tills vi får tillbaka på skatten i juni (om vi nu får det, var tydligen inte säkert längre). Ska försöka fixa det under tiden.
Ylva i Dalarna
Det funkar!!

Jag har lyckats med både perenner och ettåringar hur bra som helst. Till och med blå bergvallmon trivs och frodas. Fatta biggrin.gif vilken grej för mig som har en rygg som protesterar, högljutt ibland, när det ska bäras in och ut ideligen!!

wub.gif wub.gif

Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon