Moniqa
ohmy.gif Så nu har jag fixat och donat i min trädgård, 6 fina pallkragar är på plats fyllda med jord, kogödsel och frön.
Massor av frön... För jag trodde inte att de skulle börja växa. Hmm fel av mig nu har jag små fina mini buskar av rädisor, plock sallad, Timjan och oregano.
Resten av mina frön ligger nog och funderar om det är värt att stoppa upp sina små späda blad ur jorden och behöva trängas värre än vad kineserna gör. unsure.gif

Måste jag ställa mig på knä och reda ut de där små rackarna som har växt upp eller reder det sig ändå? Störst mognar först? blink.gif

Djungel Moniqa tongue.gif
rosita
Du behöver nog gallra dem. På fröpåsen står hur tätt de ska stå, men vänta och gallra tills de är 2-3 cm höga så blir det lättare. smile.gif
Moniqa
rolleyes.gif Jag har varit ut i stugan en sväng i dag igen och hrm host kikat på mina små djungelplantor, de växer och mår bra... blink.gif
Till helgen så ska jag ta mig i kragen, inte i pallkragen och reda ut de små rackarna.
Nästa gång jag sår så ska jag vara petig och pillra i ett frö i taget och följa instruktionerna på frö påsen. unsure.gif
wacko.gif Djungel Moniqa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon