Full version: Vårkänslor
Almdalen
Tänk vad våren är speciell, man gläds åt att jobba häcken av sig på helgen. På måndagen släpar man sig till jobb öm i hela kroppen, kan knappast röra sig och talar glatt om för alla att man älskar trädgårdsarbete. Är vi riktigt kloka är det trädgården eller är det arbetet i den vi älskar, om det är så varför har vi då inte valt det till yrke?? Det är kanske dags att skola om sig?
wacko.gif wink.gif
Ingegerd
Eva i Skåne
Håller med dig Ingegerd wub.gif Är vi riktigt kloka som sliter oss fördärvade i trädgården? Fast allt trädgårdsjobb inte är lika kul så gör man det utan att lida. Resultatet är ju så tillfredställande smile.gif

Omskolning har jag också funderat på, men ett inlägg fick mig att sansa mig lite. Tänk om det skulle bli för mycket av det goda så det inte längre var det roligaste som finns unsure.gif . Då stod man kanske där med ett jobb som man inte trivdes med och en hobby som man tröttnat på sad.gif wink.gif . Hemska tanke sad.gif
Jag tror jag väljer att fortsätta med nuvarande jobb, som inte är speciellt kul, men behålla min hobby som är toppen wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Norrköping
Vårkänslor....!? Det SNÖAR här justn u...... Det är så man kan få spader! sad.gif
Eva i Skåne
Usch för snö nu. Så illa har vi inte haft det i helgen, men fy vad kallt det blåser nu ikväll.
I förmiddags var det så skönt i solen, men när jag fick tag i krattan och tog en dust med löven så började blåsten och jag tror det yrde runt lika många löv som jag lyckades samla ihopa wink.gif
peter
ja, vem har inte ont i kroppen.
Spenderade lördragen med att kratta upp alla löv som inte passerat ned i gräsmattan. Klippt sly och börjat vårgräva kökslandet. Barnen fick skottkärror av farfar i helgen så de hade fullt upp med att köra okring löv precis överallt, men skoj hade de iallafall.
Man kanske skulle fundera på att hålla kroppen i form under vinterhalvåret så att man inte är lika mör varje vår när kroppsarbetet börjar.
Vilken typ av workout är lämplig för att träna spad och krattmuskeln tongue.gif

ha det gott vänner nu skall jag spendera dagen med att så i små krukor, jag är lite sen i år men har inte kännt mig motiverad när snön låg kvar
Tommy
Hmm... aprilväder. Åsså är det inte ens april. unsure.gif
Fialotta
Vårkänslorna försvann...här stormar det och är
svinkallt sad.gif

Får lägga trädgårdsplanerna på hyllan ett tag unsure.gif
Posse
Jag känner det som om årstiden äntligen uppför sig någorlunda normalt... jag började såga och klippa lite i gammalt åkeröträd... vädret var småsoligt med växlande molnighet och plötsligt började det falla något hagelliknande genom den lätta blåsten! rolleyes.gif smile.gif

För mig känns trädbeskärning rätt plågsamt; när jag står där och funderar över vad som nog ändå borde tas bort (fastän det växer så starkt), påminner mig det hela om "samhällets träd" - är det så att makthavarna väljer bort, nedskär och fäller somliga till marken för att andra ska kunna växa sig ännu starkare och bära mer och lönsam "frukt"... unsure.gif

För övrigt har jag inte hört en enda marskatt i år! ohmy.gif
Har det konstiga klimatet fintat bort dem?
Almdalen
Håller med när det gäller trädbeskärning, har du kanske politiker i familjen?Marskatterna har säkert blivit kastrerade och inlåsta, så iag tror inte det har med klimatet att göra.
unsure.gif
Ingegerd
norrbotten
Oj, vad jag blir avundsjuk på er som kan gå ut i trädgården och fixa och planera.
Jag flyttar inte till hus och trädgård förren till hösten så jag får odla på balkongen ett år till rolleyes.gif
Almdalen
CITAT
Oj, vad jag blir avundsjuk på er som kan gå ut i trädgården och fixa och planera.
Jag flyttar inte till hus och trädgård förren till hösten så jag får odla på balkongen ett år till  


Vet du vart du skall flytta, så gå och titta hur det ser ut vid olika tillfällen så kan du planera hur du vill ha det sedan. Det som du odlar på balkongen kan säkert följa med till nya huset. Sedan kan du träna hos någon kompis med trädgård, det ger säkert hjälp tillbaka när du behöver den.
Lycka till smile.gif
Ingegerd
Posse
CITAT (Almdalen @ 31-03-2003, 13:42)
Håller med när det gäller trädbeskärning, har du kanske politiker i familjen?Marskatterna har säkert blivit kastrerade och inlåsta, så iag tror inte det har med klimatet att göra.
unsure.gif
Ingegerd

Ang "politiker"... så är det väl jag själv isåfall. unsure.gif rolleyes.gif

Ang marskatterna osar det iallafall katt på min lilla veranda så de kanske verkar i tysthet numera... huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon