Full version: Mässrapport
Ingrid på Västkusten
Hallon hallon,

Nu är det måndag och jag kan försöka bärja hämta mig :-))

Var på Älvsjömässan i dagarna två - hade hur roligt som helst! Shoppad enog ihjäl mig :-))

Först och främst, överst på listan var ju sparrisplantorna! Lyckades köpa tio till mig och femton till 'onämnd forumist'(jag har med dem på jobbet idag kan hämtas NU om man så vill).
Köpte dem ifårn Sinclairsholm - med anvisning :-) så NU måste det bli sparrisbädd innan midsommar! Yipeeee!

Vidare kryllade det av lökförsäljare - spindelliljor kom det med i påsen samt en Alstroemeria Orange King - waouw!

Vidare smög jag runt denna uppfinning med köpte ingen - men smart är den :-)) tips!!

http://hem.passagen.se/barbalte/

Nån liten Helleborus smög sig ner i min påse med.......innan jag lyckades springa på något jag har drömt om läääänge ;-)
det lustiga var ju att jag gjorde ett skämt om det hele - hahaha - de har säkert inte detta - så 'flämt sväljs gnissel stööön och VRÅL' - de hade en SÅDAN!
Länge har jag letat efter 'min' trädgårdsprydnad - och så satt den där. Troligtvis så är det så när vi sprang runt och letade efetr dne förra året så 'terrade' vi alla de stackars firmorna så nu gjorde de en:-)

Om detta inte var nog så smög det sig in en prydnad till en ursnygg betongsnäcka ifårn Konsthantverkarna på Gotland/Gotland Trädgårdsön.....

Nu raglade då jag saligt runt. Hos Alberti hittade jag en Hoya kerri fast jag har drabbats av konstiga funderingar - det ser ut som det är ett rotat BLAD bara - kan det fungera månntro? De hade sticklignar till en ursnygg enkel VIT hibiskus som slank med - ingen hibiskusälskare är jag men denna såg så FIN ut :-))

Sedan - jag jag VET! Efter det sista häftiga numret av Natur & Trädgård där det var så många fina änglatrumpeter så slank det med två styckna - så nu skall även jag stifta bekantskap med något jag aldrig har begripit elelr förstått mig på innan .....

Havtornsmarmeladen missade jag tyvärr......men itne alla glada människor som klappade om en.

Hem åkte jag med tåg på fredagen - helt nedtyngd - ett hel äentyr att åka tåg med en gam och ett beto9ngrnament samt x antal växtkassar.
Men kul hade jag - rekommenderas våldsamt till ett annat år - och kom tidigt - det vart fort trångt!

Hälsar Ingrid
Gunvor Nilsson
Heja Ingrid, du köpte gamen innan jag hann se den! Kollade i montern men gamen var väck! Ja, jag skulle inte ha någon - inte ha bara titta! blink.gif Nu får du lova att ta en bild av ditt nya "husdjur" och lägga in i album! tongue.gif
/hälsar Gunvor
Hannele
Sparrisodling på berget, Ingrid!? tongue.gif
kerstin z5-6
ohmy.gif Men Ingrid laugh.gif Har du landat nu ! Om jag vetat att du skulle åka dit på Änglar så hade jag ju kunnat ta en med när vi kommer ner .. blink.gif Aprikos
-vad blev det för färg då ??

Gamen VILL jag se biggrin.gif
Som sagt nästa år ska jag dit igen ohmy.gif
Hälsar K
Ingrid på Västkusten
Det vart en Mobisu :-) åsså den rena arten med.
När jag kom hem väntade en katalog ifrån Monika Gottschalk med - ojoj!
Och landat har jag int4e alls FNISSS---jag svävar lyckligt fortfarande!

Helgen tillbringades på berget det kala - för här skall det bli sparrisbädd anlagd!

Hälsar Ingrid fortfarande lycklig

PS Lovar fota gam och lägga in bild i album *LOL* - det blri nog ingen vindflöjel utan en trädgårdsprydnad av den - för en Gamvindflöjel skulle ju synas över halva Pixbo *LOL*

Hälsar Ingrid
Gunvor Nilsson
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 31-03-2003, 10:13)
det blri nog ingen vindflöjel utan en trädgårdsprydnad av den - för en Gamvindflöjel skulle ju synas över halva Pixbo *LOL*

Hälsar Ingrid

Ja men jag trodde du var så modig så du skulle sätta upp den på ditt fina hus! laugh.gif Men du kan väl ta en bild i alla fall!
/hälsar Gunvor
Ingrid på Västkusten
Tja - vi överväger faktiskt ideeen - fast det var en gamträdgårdsprydnad vi ville ha i första hand :-))
Sista ordet inte sagt ännu!!

Hälsar Ingrid som fortfarande inte har landat!
Sylvia
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 31-03-2003, 11:10)
Tja - vi överväger faktiskt ideeen - fast det var en gamträdgårdsprydnad vi ville ha i första hand :-))
Sista ordet inte sagt ännu!!

Hälsar Ingrid som fortfarande inte har landat!

Du får väl byta signaturbild - bort med Rosa Flamingon och en GAM istället?? Men var 17 ska jag hitta gam-tyg till kasse, då??? För alla vet ju att det SKA vara tygkasse i vår, jag som är pigg på att sy sådana, plus lapptäckskuddar! Du får väl springa runt med Flamingo-kassen ändå?
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon