amaira
"Vill inte du har ett eget forum?" har sonen frågat mig några gånger i år.

"Jooooo..." svarar jag.
Vad ska det vara för forum? undrar han.
Vet inte... svarar jag - och på den vägen är det.

Men tänk ... om jag kunde ha ett forum ... för alla "oss", som inte tänker som andra gör, och inte skriver som andra gör.

wub.gif *drömmer*
Tjafs? Javisst!
Hur förhåller man sig till det då? Jaa, det finns mycket att lära ...

Men alla har ju egentligen rätt att få uttrycka sig, utifrån sig själv. Och tydligt är, att om man är "annorlunda" retar det upp för många människor. Och de som inte blir uppretade mår dåligt av det.

Ingen ska ju behöva må dåligt, oavsett om man nu önskar "uttrycka sig" eller önskar slippa ifrån alla uttryck som går djupare än ett salladsblad.

Det är så olika vilka vi är, och var vi står i livet.
Det tycks mig som om det här forumets majoritet, önskar det här forumet som ett andningshål, och tar illa upp av "tjafs-inlägg" även om man kan "hoppa över" dem.

Sonen HAR ett forum-utrymme på nätet, men inte tid att använda det. "Vill inte DU..." frågar han mig.

Jo, visst skulle jag vilja. Men om inte sonen har tid med ett eget forum, så har han knappast tid att lära upp sin gamla mamma.

Dessutom ... ungen har farit till amerika, och gräset växer manshögt utanför dörren. Fjärilar fladdrar runt i trädgården och jag fladdrar efter, och flugorna ååååhhhh alla dessa miljontals med flugor av alla sorter och slag wub.gif

Så ... egentligen ... var nog det här bara ännu ett onödigt inlägg i alldeles fel forum... sad.gif

kram alla goa wub.gif wub.gif ändå.
Vicke
Om du vill ha ett eget forum, varför inte? smile.gif Du behöver inte ha sonen som lärare, med en massa nyfikenhet kommer man långt och lär sig hur forumet ska användas. Det finns ju helt svenska forumvarianter man kan välja också. smile.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:22)
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 11:19)
Undrar hur många "läger" det är här på odla?
tongue.gif Hejjar på Hannele!

Öh, du, hon vart aldrig uttagen till lagen som jag och Solis skulle välja. Osportsligt beteende diskvalifiserade henne redan vid uttagningen. Du får hejja på nån annan tongue.gif


amaira, jag tänkte anmäla mej, men jag kommer aldrig att bli "uttagen" till ditt forum.
Jag får nog leka och hålla mej ung någon annanstans. wink.gif
farbror B

Inte är det väl nåt fel på "tjafsinlägg"?
Måste allt vara så jordnära och trist?
Här får man väl drömma, berätta känslor mm.
Vil man inte läsa så slipper man väl?! smile.gif
Virgo
Börja blogga!
Då kan du ha oändliga historier och analysera allt sönder o samman,
lägga upp alla dina bilder och ha hela världen som gäster.

t.ex här är det gratis och enkelt så tom ett gammalt fruntimmer klarar av det. tongue.gif
Reserv
Amaira, det var väl inget inlägg i fel forum, det här är småprat. Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom, det var väl det som skulle vara meningen med ett småprat utan trädgårdsanknytning? Jag är mycket intresserad av både djur och natur, men även att kasta några ord fram och tillbaka, bolla ideér hit och dit, är inte småprat till för sånt? Du bollar bra du, oftast på stora bollplanen där man kanske inte alltid har orken att överblicka det du bollat, jag föredrar lite kortare bollar, om du förstår vad jag menar rolleyes.gif Men fortsätt som du brukar wub.gif

Hmm, nu får jag säkert faen för att jag använde den lilla röda
Berith
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:55)
Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom

Åååh jag är så fascinerad av alla ni som är synska! ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif Eller vad man nu ska kalla er.... Har läst i flera inlägg just det rådet du ger nu - att hoppa över dom inläggen som inte passar, eller dom man inte gillar. Jag vill också vara synsk och veta i förväg vilka inlägg som jag inte gillar! Men så är det ju inte. Jag får allt läsa inläggen först innan jag vet vilka jag helst ska hoppa över.
Reserv
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 13:20)
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:55)
Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom

Åååh jag är så fascinerad av alla ni som är synska! ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif Eller vad man nu ska kalla er.... Har läst i flera inlägg just det rådet du ger nu - att hoppa över dom inläggen som inte passar, eller dom man inte gillar. Jag vill också vara synsk och veta i förväg vilka inlägg som jag inte gillar! Men så är det ju inte. Jag får allt läsa inläggen först innan jag vet vilka jag helst ska hoppa över.

Men snälla du, om du inte gillar tråden du vart i varför gå dit igen då? Är du självplågare eller? rolleyes.gif
*Eko*
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 13:48)
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 13:20)
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:55)
Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom

Åååh jag är så fascinerad av alla ni som är synska! ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif Eller vad man nu ska kalla er.... Har läst i flera inlägg just det rådet du ger nu - att hoppa över dom inläggen som inte passar, eller dom man inte gillar. Jag vill också vara synsk och veta i förväg vilka inlägg som jag inte gillar! Men så är det ju inte. Jag får allt läsa inläggen först innan jag vet vilka jag helst ska hoppa över.

Men snälla du, om du inte gillar tråden du vart i varför gå dit igen då? Är du självplågare eller? rolleyes.gif

Jag kanske är det...det kittlas bättre i hjärncellerna när det blåser lite... rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Eko @ 13-06-2005, 15:37)
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 13:48)
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 13:20)
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:55)
Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom

Åååh jag är så fascinerad av alla ni som är synska! ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif Eller vad man nu ska kalla er.... Har läst i flera inlägg just det rådet du ger nu - att hoppa över dom inläggen som inte passar, eller dom man inte gillar. Jag vill också vara synsk och veta i förväg vilka inlägg som jag inte gillar! Men så är det ju inte. Jag får allt läsa inläggen först innan jag vet vilka jag helst ska hoppa över.

Men snälla du, om du inte gillar tråden du vart i varför gå dit igen då? Är du självplågare eller? rolleyes.gif

Jag kanske är det...det kittlas bättre i hjärncellerna när det blåser lite... rolleyes.gif

Jag med biggrin.gif
Berith
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 13:48)
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 13:20)
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:55)
Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom

Åååh jag är så fascinerad av alla ni som är synska! ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif Eller vad man nu ska kalla er.... Har läst i flera inlägg just det rådet du ger nu - att hoppa över dom inläggen som inte passar, eller dom man inte gillar. Jag vill också vara synsk och veta i förväg vilka inlägg som jag inte gillar! Men så är det ju inte. Jag får allt läsa inläggen först innan jag vet vilka jag helst ska hoppa över.

Men snälla du, om du inte gillar tråden du vart i varför gå dit igen då? Är du självplågare eller? rolleyes.gif

Ahaa... Jag utgick från det du skrev - "Passar inte inläggen så kan man hoppa över dom" - och trodde att du menade dej själv. Att du brukar göra så, och gav oss andra ett gott råd. Jag fick för mej att du var synsk för att du kunde veta i förväg vilka inlägg du skulle hoppa över. Så tokigt det kan bli! tongue.gif
amaira
CITAT (Hannele @ 13-06-2005, 11:48)
amaira, jag tänkte anmäla mej, men jag kommer aldrig att bli "uttagen" till ditt forum.

ohmy.gif Det är klart att du skulle bli!

Är forumet mitt så är det JAG som betämmer laugh.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif *ljuva tanke biggrin.gif *

Fullständigt ärligt, så vet jag INGEN som jag skulle utesluta! I alla fall ingen från detta forum!! *pronto*


Stor varm kram till ALLA som svarat i min tråd. *pronto igen*


För det första, jag har inte tid även om tanken lockar.

För det andra, jag har inte ORKEN, även om tanken lockar. Jag skulle inte klara av projektet. Skulle inte kunna hålla mig lugn, inte vara saklig, och inte klara av att "tänka efter före". Det skulle gå ett tag ...
Jag är inte rätt person att vara administratör i ett forum, än mindre ett som det blåser i.

Visserligen skulle det vara oerhört stimulerande - och jag behöver stora doser stimulans!! Men efter varje "stimulans-mättnad" går jag och lägger mig och sover i en vecka, totalt utmattad. Och får jag inte dra mig tillbaka då, så blir jag arg och sur.

Då skulle ni inte vilja vara i mitt forum huh.gif sad.gif och inte jag heller)


Vad gäller att läsa eller låta bli... "På eget ansvar" ...
Jag menar bara, att ... ja hur säger jag ... Kan ANDRA lastas för att JAG inte klarar att hantera något?

Med "eget ansvar" tänker jag själv såhär:

Det finns många saker som dyker upp här i livet. En hel del av dem klarar jag inte av att hantera.

Då kan jag antingen bli arg på NÅGON ANNAN som (bara med sitt sätt att vara eller genom att leva sitt liv) råkar korsa min egen livsväg.
För det är ju DEN människan som väcker upp min egen oförmåga, och tvingar mig att konfronteras den.
Den andra får ta skulden, den andra får bära ansvaret för det.

Eller så kan jag "ta mitt eget ansvar", se det i ögonen precis som det är:
"Det här är något som jag inte klarar att hantera på något vis".

Analys? Nu igen. Jaa.

I mina ögon KRÄVER livet ett visst mått av analyserande, för att man
1. Ska lära känna sig själv.
2. Inte ska lägga över sina egna "grejer" på andra.
3. ska kunna lösa problem på ett vettigt vis.

Jag tror inte att man blir en lyckligare människa för att man undviker, avskyr eller flyr analyserna.

Jag tror, att man blir en grinigare människa. En människa som finner väldigt mycket att klaga på hos andra.

Men valet är ju ens eget, och det finns ALLTID orsaker till de val man gör.

Själv KAN jag faktiskt hoppa över trådar om jag inte upplever som intressanta. Eller hoppa över trådar när jag "fått nog" av dem.

Det gjorde jag igår tongue.gif . Jag till och med hoppade över denna min egen tråd, för den (och en del andra) stod mig fullkomligt upp i halsen.

Det är ju ingen annans fel. wub.gif wub.gif wub.gif
Om det ens är något "fel" över huvud taget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon