Full version: SEMESTER!
Ophelia
Trodde aldrig denna dag skulle komma. Satt och slet som ett djur mellan 06.50 - 18.40 igår. När klockan börjar närma sig hemgång och jag fipplar till med min tidredovisning så händer det som inte får hända. NÅT händer (vad vet jag inte), jag blir galen (nästan) och allt leder till att jag helt enkelt inte har åtkomst till mitt konto!!

Jag kan garantera att det osade svavel och ett mörkt moln hängde över kontoret. Ingenting hjälpte och jag var tvungen att ge upp. Åkte tillbaka idag och grejade till det jag skulle göra. Tog en fika, lullade runt på sta´n och handlade lite grejer. Ringde en kollega (som var med vid datorhaveriet) och åt lunch (mycket gott). Åkte hem och NU HAR JAG SEMESTER!! biggrin.gif

Ska till Skåne och gå en kort kurs i trädgårdsdesign, sedan ska jag bara SLAPPA!! Läsa böcker och bara vara. smile.gif

Jag har tidigare skrivit att fint väder kommer på torsdag denna vecka för jag ska ha semester. Det är torsdag idag och det är fint väder därför att jag har semester. Ingen behöver tacka mig, jag är en ödmjuk person. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Du får ha en mycket trevlig semester Ophelia, och du är hjärtligt välkommen till Skåne! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Kanske du kan vika någon dag för träff med Magnus laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
groowymama
En härlig underbar semester önskar jag dig Ophelia wub.gif
Rossi
Har du hittat något boende i Alnarp nu då?
mamamaggan
Hörru du Ophelia, vad menar du med att åka till SKåne? Du skrev i en annan tråd att du skulle ha en egen sol lysande över bara dig men att du gärna delade med dig. Nu har jag placerat mig nära Kolbäck för att få njuta av din sol och så ska du resa till Skåne ohmy.gif !

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Tack för att du hade rätt när det gäller vädret och HA EN RIKTIGT SKÖN SEMESTER wub.gif !

PS. Visst har du någon dag över för att åka till Stockholm wub.gif ?DS.
Snakis
TACK Ophelia för det fina vädret! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Snakis @ 16-06-2005, 13:54)
TACK Ophelia för det fina vädret! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif



Vassego!!!!
Ophelia
CITAT (Rossi @ 16-06-2005, 13:45)
Har du hittat något boende i Alnarp nu då?

Jepp...de ringde från Alnarp och hade ett boende. Fick även hoppa på kursen igen! biggrin.gif
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2005, 13:51)
Hörru du Ophelia, vad menar du med att åka till SKåne? Du skrev i en annan tråd att du skulle ha en egen sol lysande över bara dig men att du gärna delade med dig. Nu har jag placerat mig nära Kolbäck för att få njuta av din sol och så ska du resa till Skåne ohmy.gif !

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Tack för att du hade rätt när det gäller vädret och HA EN RIKTIGT SKÖN SEMESTER wub.gif !

PS. Visst har du någon dag över för att åka till Stockholm wub.gif ?DS.

Jag delar gärna med mig av solen. Men du är hjärtligt välkommen till Kolbäck. Var bara försiktig så du inte åker igenom det utan att märka, det är lätt hänt. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jasmin
Ha en trevlig semester och hoppas att du får det väder du vill. Själv ska jag jobba fem veckor till, men se´n så......... rolleyes.gif wub.gif
mamamaggan
Ophelia,16-06-2005, 15:00][/QUOTE]
Jag delar gärna med mig av solen. Men du är hjärtligt välkommen till Kolbäck. Var bara försiktig så du inte åker igenom det utan att märka, det är lätt hänt. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif[/QUOTE]


Jo men visst är det där man åker under järnvägen och om man svänger höger direkt ( när man kommer från öster) så kommer man till Gästgiveriet? Har varit där ett par gånger när jag bjudits på julbord genom jobbet.

Annars skulle jag aldrig kommit ihåg något som helst om Kolbäck rolleyes.gif så litet som det är laugh.gif .

Det är faktiskt svårt att hinna se unsure.gif mindre orter . Min pappa gjorde bort sig en gång. Han var nyinflyttad här i Mälardalen ( kom närmast från Göteborg) och hade hört så mycket talas om den lilla staden Torshälla så han åkte dit. Han blev lite fundersam " Var sjutton är den där staden som alla pratar om?" så han stannade och frågade en man som var ute och gick och fick svaret " Torshälla? Det har du just passerat!" laugh.gif tongue.gif
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2005, 20:10)
Ophelia,16-06-2005, 15:00]

Jag delar gärna med mig av solen. Men du är hjärtligt välkommen till Kolbäck. Var bara försiktig så du inte åker igenom det utan att märka, det är lätt hänt. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Jo men visst är det där man åker under järnvägen och om man svänger höger direkt ( när man kommer från öster) så kommer man till Gästgiveriet? Har varit där ett par gånger när jag bjudits på julbord genom jobbet.

Annars skulle jag aldrig kommit ihåg något som helst om Kolbäck rolleyes.gif så litet som det är laugh.gif .

Det är faktiskt svårt att hinna se unsure.gif mindre orter . Min pappa gjorde bort sig en gång. Han var nyinflyttad här i Mälardalen ( kom närmast från Göteborg) och hade hört så mycket talas om den lilla staden Torshälla så han åkte dit. Han blev lite fundersam " Var sjutton är den där staden som alla pratar om?" så han stannade och frågade en man som var ute och gick och fick svaret " Torshälla? Det har du just passerat!" laugh.gif tongue.gif

Helt korrekt. Hoppas julbordet var till belåtenhet. biggrin.gif Kolbäck är litet och pluttigt men vi har "Gästis" och så finns ju "Qvarn" (Westerqvarn" i Mölntorp.

Upplever Kolbäck för litet att bo i. Har tankar på att flytta men just nu är/har varit för mycket i livet men ska stånka mig iväg och leta bostad.

LÄNGE LEVE KOLBÄCK!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
Kolbäck är väl underbart med ån och den vackra omgivningen!
Defenitivt ett bra ställe att odla på. Och så har dom en duktig smed som gör vackra saker, till trädgård och annat. Han håller just nu på att göra en blompelare till mig med plats för 10 krukor. Sätter man sen samma slags blommor i den ser den ut som en blommande buske. rolleyes.gif (se sid 68 i "mina bilder")
mamamaggan
Jaha, nu har Ophelia åkt till Skåne förstår jag, för nu öser regnet ner här i Mälardalen. Undrar när hon kommer tillbaka, visst var det väl bara en kurs över helgen hon skulle på? Så då borde det sluta regna på söndagkväll eller måndagmorgon?
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 17-06-2005, 21:36)
Jaha, nu har Ophelia åkt till Skåne förstår jag, för nu öser regnet ner här i Mälardalen. Undrar när hon kommer tillbaka, visst var det väl bara en kurs över helgen hon skulle på? Så då borde det sluta regna på söndagkväll eller måndagmorgon?

Nu du Mamamamaggan. Vädret är fint och jag är tillbaka laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Hade vädret inte varit fint så hade jag inte varit tillbaka. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
I kvällens Packat & klart fick jag lära mig nytt om min hemkommun. biggrin.gif
mamamaggan
Dig kan man lita på Ophelia laugh.gif !

Vädret är minsann underbart och det är bara din förtjänst tongue.gif laugh.gif eller hur?

Välkommen tillbaka från Skåne. Var kursen bra ( vädret behöver jag ju inte fråga om det hade du ju med dig) ?
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 20-06-2005, 22:12)
Dig kan man lita på Ophelia laugh.gif !

Vädret är minsann underbart och det är bara din förtjänst tongue.gif laugh.gif eller hur?

Välkommen tillbaka från Skåne. Var kursen bra ( vädret behöver jag ju inte fråga om det hade du ju med dig) ?

Kursen var jättebra och jag kan varmt rekommendera den för de som är intresserade. Väldigt duktiga människor som var med. Fick även träffa Lottie Möller och var hem till henne.

http://www.lindersplantskola.se/

Jag skulle inte DRÖMMA om att INTE ta med mig vackert väder!! laugh.gif laugh.gif
farbror B
Så nu går Ophelia i kloster?

(ang. när Hamlet ger sin Ofelia korgen...)
Ophelia
CITAT (farbror B @ 21-06-2005, 09:56)
Så nu går Ophelia i kloster?

(ang. när Hamlet ger sin Ofelia korgen...)

Kanske jag skulle göra. Vore en bra idé. biggrin.gif
farbror B
Fast gör inte som Hamlets brutta, hon blir knäpp av att han inte älskar henne och går ner sej i drickat.. blink.gif
Höll visst på att glömma den detaljen..
mamamaggan
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt laugh.gif .
Ophelia
Fast gör inte som Hamlets brutta, hon blir knäpp av att han inte älskar henne och går ner sej i drickat..
Höll visst på att glömma den detaljen..

Nja...att förlora sitt livs stora kärlek gör ju att tankarna blir drastiska... unsure.gif

Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar?

Hmm...förhoppningsvis är väl en del kloster tillåtande gällande att se omvärlden
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
farbror B
kanske har TV i alla fall =)
Rossi
Och farbror B är ju klostermunk! laugh.gif
farbror B
nog inte samma kloster;)
kristerh
på tal om kloster: Har ni inte läst om nunnan som nån präst i transsylvanien skulle driva ut djävulen ur, hon dog efter div prygel, så akta er för sånt wink.gif
krister
mamamaggan
Nu vräker regnet ner här i Mälardalen så antingen har Ophelia gått i kloster eller åkt till Stockholm ( eller båda delarna, kloster i Stockholm).
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 16:10)
Nu vräker regnet ner här i Mälardalen så antingen har Ophelia gått i kloster eller åkt till Stockholm ( eller båda delarna, kloster i Stockholm).

Nej men du hade glömt att vattna en av dina krukor som stod lite längre bort bakom en annan kruka ja du vet! Tänkte bara hjälpa dig lite med vattningen. Sedan bestämde jag mig för att kyla ner lite upprörda stämningar som finns här anående mobbing. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
shiva
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus
mamamaggan
Jadu Ophelia du är så omtänksam smile.gif . Tack för vattningen av mina blommor.

Var så hemliga ni vill Shiva men lite måste vi väl få retas , i all välmening förstås wub.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  :wub: ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  :lol: .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 21-06-2005, 22:31)
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif

Det går framåt, ser jag rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:29)
CITAT (Ophelia @ 21-06-2005, 22:31)
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif

Det går framåt, ser jag rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Skickar biljett till Birgitta P som får fungera som förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 22-06-2005, 10:57)
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:29)
CITAT (Ophelia @ 21-06-2005, 22:31)
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif

Det går framåt, ser jag rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Skickar biljett till Birgitta P som får fungera som förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det är omodernt med förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:58)
CITAT (Ophelia @ 22-06-2005, 10:57)
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:29)
CITAT (Ophelia @ 21-06-2005, 22:31)
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif

Det går framåt, ser jag rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Skickar biljett till Birgitta P som får fungera som förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det är omodernt med förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag inför att det är supermodernt!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 22-06-2005, 10:59)
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:58)
CITAT (Ophelia @ 22-06-2005, 10:57)
CITAT (Birgitta P @ 22-06-2005, 10:29)
CITAT (Ophelia @ 21-06-2005, 22:31)
CITAT (shiva @ 21-06-2005, 22:10)
CITAT (mamamaggan @ 21-06-2005, 10:09)
Men inte kan väl Ophelia gå i kloster? Skulle inte hon hälsa på Shiva/Magnus i Stockholm  wub.gif ? Visst står väl den inbjudan fortfarande kvar? Han som hade det så mysigt hemma med spöken och allt  laugh.gif .

Inbjudan står kvar såklart, det vet Ophelia. Jag har inbjudit privat, lite hemlisar måste man ju få ha rolleyes.gif

Om jag har tur så kanske det blir av wub.gif
Magnus

Klart att det blir av. Vill lära mig om odling ju. biggrin.gif biggrin.gif

Det går framåt, ser jag rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Skickar biljett till Birgitta P som får fungera som förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det är omodernt med förkläde laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag inför att det är supermodernt!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ny trend? ohmy.gif
Ja, varför inte smile.gif
Men ni klarar nog av det bra på egen hand biggrin.gif
Ni kan ju träffas på stan och göra nåt kul och lära känna varandra först, detta var bara ett litet tips i all välmening rolleyes.gif rolleyes.gif
shiva
Ophelia, Du är för söt. Inte behöver väll Du ett förkläde for att träffa snälla mig? Du som är sååå modig att Du ska möta massmördarhäxan på vinden! Sedan vore det ju i och försig himla kul att träffa knas-Biggan!!! ! tongue.gif
Magnus.
Biggan_
CITAT (shiva @ 25-06-2005, 02:23)
Ophelia, Du är för söt. Inte behöver väll Du ett förkläde for att träffa snälla mig? Du som är sååå modig att Du ska möta massmördarhäxan på vinden! Sedan  vore det ju i och försig himla kul att träffa knas-Biggan!!! ! tongue.gif
Magnus.

Tyvärr har jag inte möjlighet att komma och agera förkläde, men jag hade tyckt det varit intressant att gå husesyn i din boning! rolleyes.gif
Kanske jag upptäckt att den där häxan var en avlägsen släkting till mej! ohmy.gif ohmy.gif
blink.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon