fruberglund
Alltså, jag menar delat dem i en skarv och satt ihop med en annan pallkrage?

Funderar på att göra det för att få ett större land, har bara halvpallar och de torkar väl ut lätt.

De är ju nitade men det borde ju gå att borra bort nitarna och skruva ihop sen istället.
gammelnalle
Själv fick jag använda vinkelslip för att få bort nitarna ( inte för att göra som du tänkt.. utan för att reparera en)

men är du inte VÄL ambitiös ??? varför inte spika eller skruva ihop de plank du vill ha/behöver.

Pallkragar är bra för de FINNS redan och man kan transportera dem lätt (á la IKEA = platta paket...)

Men om du nu inte behöver flytta dem (men det kanske du ska?) så bygg din egen modell. Det blir mycket billigare....

och du har ju sett http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...441ef77d9ecb7c2

så hämta inspiration och hämta plank på brädgården...

Men visst, har du gott om ½pallkragar så går det givetvis att nyttja dem...


Lycka till
fruberglund
Du har rätt smile.gif

Nä, ska skruva ihop plank istället. Grejen än att vi har feta plankor men jag fick för mig att pallkragarna var mycket högre men de var precis lika höga så då blir det ju lättare att ta plankorna.

Ska ha pallkragarna brevid det nya stora landet, ca 16 kvm, istället och bygga dem lite mer på höjden för att få plats med högre grönsaker wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon