gammelnalle
så funkar inte office som jag vill... tydligen så är min skiva (original) "för gammal" ... fråga mig inte HUR jag har uppgraderat till det jag hade innan...


MEN på min andra dator finns ju Words och Excel i den version som jag behöver...

Kan man "flytta" /kopiera " hela program... ??? isåfall hur???

(och tänk på att ni snackar med en ÄKTA nörd som kan nada om datorer..)





smile.gif smile.gif biggrin.gif



b
Annlo
Hello nallen!
Jag är minsann ingen dataexpert av rang...MEN...

det borde gå att ställa sig på ikonen för programmet, och högerklicka med musen så en meny kommer fram. Där står det "skicka till" och där kan man välja DVD enhet. Då borde du väl kunna kopiera till en skiva och sedan installera från den!?
sleep.gif

Sedan vet jag inte om dessa program är kopieringsskyddade så man måste fixa o dona med det... unsure.gif För då måste jag ropa på min sambo som kan fixa det mesta wub.gif
(Eller så kanske man inte ska skriva på ett officiellt forum??)

Lycka till då!!
gammelnalle
snabba svar!! TACK,,,,

men ungefär SÅ långt klarade jag att klura ut själv... men är osäker om det verkligen funkar.. (får med sig alla filer t.ex)

smile.gif smile.gif
b
Bettson
Man får nog inte det Nalle.

Man behöver originalskivan eller en kopia av originalskivan samt användarkoden till samma skiva för att kunna installera.

Det finns visserligen på vissa fildelningsställen men inte är det lagligt och inte får du svenska versionen med svensk stavningskontroll och hela kittet.

Kan hända har du en bekant som kan låna dig något.
gammelnalle
CITAT (Bettson @ 26-06-2005, 19:45)
Man får nog inte det Nalle.

Man behöver originalskivan eller en kopia av originalskivan samt användarkoden till samma skiva för att kunna installera.

Det finns visserligen på vissa fildelningsställen men inte är det lagligt och inte får du svenska versionen med svensk stavningskontroll och hela kittet.

Kan hända har du en bekant som kan låna dig något.

Tror du det är mer lagligt???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


tror inte jag....iallafall...

biggrin.gif


men tack för ideen..

björn
Bettson
CITAT (gammelnalle @ 26-06-2005, 19:53)
CITAT (Bettson @ 26-06-2005, 19:45)
Man får nog inte det Nalle.

Man behöver originalskivan eller en kopia av originalskivan samt användarkoden till samma skiva för att kunna installera.

Det finns visserligen på vissa fildelningsställen men inte är det lagligt och inte får du svenska versionen med svensk stavningskontroll och hela kittet.

Kan hända har du en bekant som kan låna dig något.

Tror du det är mer lagligt???

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


tror inte jag....iallafall...

biggrin.gif


men tack för ideen..

björn

Nj inte ett dugg, fast en lagvrängare skulle nog kunna säga att du lånade ut din dator till din bekant och denne installerade programmet och sedan glömde att ta bort det, Oups. tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Bettson @ 26-06-2005, 19:56)
Nj inte ett dugg, fast en lagvrängare skulle nog kunna säga att du lånade ut din dator till din bekant och denne installerade programmet och sedan glöde att ta bort det, Oups. tongue.gif

Sånt kan hända även den bäste ! tongue.gif
gammelnalle
CITAT
Sånt kan hända även den bäste !



menar du mej????


biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
andersen
Gammelnalle prova wordpad som du hittar under program och tillbehör,den kan vara ett allternativ till office många gånger.
*Felix matte*
CITAT (Blomstertanten @ 26-06-2005, 19:59)
CITAT (Bettson @ 26-06-2005, 19:56)

Nj inte ett dugg, fast en lagvrängare skulle nog kunna säga att du lånade ut din dator till din bekant och denne installerade programmet och sedan glöde att ta bort det, Oups. tongue.gif

Sånt kan hända även den bäste ! tongue.gif

Sånt händer här ibland... Ungdomar blink.gif... man vet aldrig vad de hittar på...och glömska är de också rolleyes.gif
gammelnalle
biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif



Hallå ALLA UNGDOMAR!!!! Kom hem till mig ... ta med er era officepaket... och ert dåliga minne!!!!

Gratis surf utlovas!!


Andersen: Wordpad är inte alls dum men den funkar inte för excel
(och jag har alla mina listor i excel..)


biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 26-06-2005, 20:34)
biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif



Hallå ALLA UNGDOMAR!!!! Kom hem till mig ... ta med er era officepaket... och ert dåliga minne!!!!

Gratis surf utlovas!!


Andersen: Wordpad är inte alls dum men den funkar inte för excel
(och jag har alla mina listor i excel..)


biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
adamos
Här http://www.openoffice.org/ finns det ett gratis program som funkar nästa lika bra som Microsofts Officepaket. Går utmärkt att öppna filer som är gjorda i Microsofts Office, kan vara ett alternativ.
Bettson
CITAT (adamos @ 27-06-2005, 08:05)
Här http://www.openoffice.org/ finns det ett gratis program som funkar nästa lika bra som Microsofts Officepaket. Går utmärkt att öppna filer som är gjorda i Microsofts Office, kan vara ett alternativ.

Yes, den använder min son, säger den är helt OK.
gammelnalle
YES YES YES!!!!

det verkar funka...

lite bökigt innan man har lärt sig "den nya"... Hur ändrar man i dokument..??? (read only säger den..) men man får pröva...



TACK!!!

björn
Jill-Ulrika
Alltså Openoffice är ok men Word regerar.
Själv funderar jag allvarligt på att slänga ut det Openoffice jag har installerat men har inte kommit mig för det, än.
Fast det är sant Openoffice är bättre en inget såklart wink.gif

Medan du ändå håller på och lägga in nya program i datorn så se till att höra dig för med ev. "fixarbekanta" och försök skaffa dig en uppdaterad version av Word också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon