Full version: hmmmm
lisselbo
renate
Det ser ut som Toppklocka.
netaave
Japp en toppklocka den gillar lite fukt runt fötterna.
astrid.m.s
CITAT (netaave @ 27-06-2005, 23:05)
Japp en toppklocka den gillar lite fukt runt fötterna.

Mina toppklockor står i en torr solig slänt så jag tror inte de är så noga, de verkar trivas ändå. wub.gif
Betty
Håller verkligen med Astrid där, toppklockan trivs överallt! Hos mig trivs den bara alltför bra så nu får den inte vara kvar i rabatterna längre. Toppklockan är ett av mina värsta ogräs numera... blink.gif
astrid.m.s
CITAT (Betty @ 28-06-2005, 10:51)
Hos mig trivs den bara alltför  bra så nu får den inte vara kvar i rabatterna längre. Toppklockan är ett av mina värsta ogräs numera... blink.gif

Då är det tur att jag inte har dem i rabatten utan i en slänt där de gärna får sprida sig. smile.gif
netaave
Dom jag har i rabatterna växer inte så mycket, däremot dom som står i ett fuktigare läge växer som 17.
kerstin z5-6
Ingen i campanulasläktet verkar svårodlad i z5 och över <Toppklockan är ett veritabelt ogräs som tagigt över en del av gräsmattan , invaderat gruset osv , Mjölklockan låter jag ännu vara -men den visar tendenser till väldigt god självsådd smile.gif
Här är mjölkklockan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon