groowymama
Äntligen har jag kommit igång med att baka matbröd biggrin.gif
Förr i tiden gjorde jag det alltid men sen kom jag av mig när jag flyttade ner till stan;jag blev alldeles för bekväm och köpte all bröd .

Matbröd är dyrt!

Idag bakade jag små runda bröd och dessa blev lyckade och mycket goda om jag få så säga om mitt eget bröd biggrin.gif
*Felix matte*
Mums vad gott med nybakt wub.gif maken bakar också jättegoda bröd (efter mitt gamla recept tongue.gif )... i torsdags hade han extra bakdag... barnen fick 5 bröd var biggrin.gif
Reserv
CITAT (groowymama @ 28-06-2005, 18:05)
Idag bakade jag små runda bröd och dessa blev lyckade och mycket goda om jag få så säga om mitt eget bröd biggrin.gif

Hembakt är godast wub.gif och sen ha doften kvar i huset länge efter,mmmm, kanske ska baka i morron rolleyes.gif
Berit
CITAT (Felix matte @ 28-06-2005, 18:14)
Mums vad gott med nybakt wub.gif   maken bakar också jättegoda bröd (efter mitt gamla recept tongue.gif )... i torsdags hade han extra bakdag... barnen fick 5 bröd var  :D

Doften av nybakat bröd är underbart.

Likaså tvätt som får torka ute.

Alla parfymer kan slänga sig i väggen.

Kanske recepten hamnar i tråden recept så småningom.

Duktig man du har Felix matte och likaså Reserv och groowymama är jätteduktiga smile.gif tongue.gif

mvh
Berit
netaave
Jag bakar också allt matbröd själv, det blir så mycket billigare och godare.
Matbröd är det ju inte så mycket jobb med heller, om man inte trillar bullar förstås. Själv kör jag det på längden.
Anki på Öland
CITAT (groowymama @ 28-06-2005, 18:05)
Matbröd är dyrt!

Här är det tvärtom - köpebröd blir billigare för då äter jag bara 2 mackor på morgonen. Bakar jag så är det ju så gott så då går det åt en massa bröd, fort. rolleyes.gif
Anki
elleave
CITAT (groowymama @ 28-06-2005, 18:05)
Äntligen har jag kommit igång med att baka matbröd biggrin.gif
Förr i tiden gjorde jag det alltid men sen kom jag av mig när jag flyttade ner till stan;jag blev alldeles för bekväm och köpte all bröd .

Matbröd är dyrt!

Idag bakade jag små runda bröd och dessa blev lyckade och mycket goda om jag få så säga om mitt eget bröd biggrin.gif

Heja!
groowymama
Och i morgon har Bagerskan lovat att komma tillbaka men först tvingar hon mig att gå handla mera mjöl biggrin.gif och annat behövligt till bakandet av bröd.
netaave
Jag har lagt in ett recept i matbrödstråden där man gör i ordning degen på kvällen, jäser i kylen och sen gräddar medans man duschar.
Perfekt "frukostutebröd"
groowymama
CITAT (netaave @ 28-06-2005, 23:56)
Jag har lagt in ett recept i matbrödstråden där man gör i ordning degen på kvällen, jäser i kylen och sen gräddar medans man duschar.
Perfekt "frukostutebröd"

Det skall jag kolla smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon