Ciczi
Hej.

På min bakgård har vi bilparkering och som husägare är det mitt ansvar att sköta om p-platsen och nu när det kommer fler som vill ha sin bil parkerad så måste vi märka ut platserna. Men hur?

Gårdsplanen är av singel och sålunda fungerar det inte att måla ut markeringar (typ som asfaltsparkering).

Funderar lite på om man skulle kunna slå ner en stolpe i backen och sedan sätta en siffra på den.

Någon som har en annan idé?

Ciczi
Inga från Närke
Tycker jag verkar bra.
Har ni inte lägenhets/husnummer då skulle du kunna använda dessa till varje parkering om det nu är era.
Är det besöksparkering så finns det billiga skyltar i plast på järnaffärer, i alla fall där jag bor för ca 20 kr/st. Kan även skicka efter på nätet.
Problemet är väl hur du ska märka ut bredden på själva fickan, men har du tillgång till gammal hedlig gatsten kan man lägga dem i rader så det blir som uppmärkt hur stor fickan är. De går också att måla typ varannan med någon skarp färg som syns i gruset.
Det var en ide från mig, hoppas du får fler.
Pfaffan
Man kan inte tänka sig ett enkelt "staket" med stolpar som markerar rutornas bredd, och en tvärliggande slå över dem med en fastspikad skylt (siffra, P, el. dyl.) mitt för varje ruta?

/Pfaffan
*Felix matte*
Numrerade stolpar med jämna (lagoma) mellanrum och ev. en med texten Besöksparkering... så har jag sett att de flesta har.
behövs ingen markering på marken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon