netaave
Fick idag veta att min bästa kompis svägerska skriver här, eftersom jag också känner henne lite så tänkte jag försöka klura ut hennes nickname.

Du har initialerna KK eller möjligen CK, bor i radhus i Uppsala och har din bror i Örbyhus. Min kompis mamma har sommarstuga i Marma.

Vore kul med ett pm.

Vill gärna veta om fler Uppsalabor eller upplänningar, kanske vi kunde ha någon träff. Här hos mig t.ex.
Zazu
CITAT (netaave @ 29-06-2005, 16:24)
Vill gärna veta om fler Uppsalabor eller upplänningar, kanske vi kunde ha någon träff. Här hos mig t.ex.


här har du en U-a boende tongue.gif wub.gif

mvh zazu
gammelnalle
OD är väl i Uppsala??

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
SaraS
Sara är från Uppsala! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2005, 21:53)
OD är väl i Uppsala??

biggrin.gif  :lol:  :P

Här kan du provlyssna på Orphei drängar wub.gif
gammelnalle
FUSK att en norrlänning visste vad jag menade.....

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif ohmy.gif huh.gif
netaave
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2005, 21:53)
OD är väl i Uppsala??

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Ja om dom inte är ute och kvittrar någonstans, dom brukar väl turnera så här års!
netaave
CITAT (Felix matte @ 29-06-2005, 22:02)
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2005, 21:53)
OD är väl i Uppsala??

biggrin.gif  laugh.gif  tongue.gif

Här kan du provlyssna på Orphei drängar wub.gif

Det är fusk att lyssna på dom mitt i sommaren, det ska antingen vara på Caprisen mitt i vintern eller i universitetsparken på Valborg annars gills det inte laugh.gif
lisselbo
Här är en till laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2005, 22:18)
FUSK att en norrlänning visste vad jag menade.....

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif ohmy.gif huh.gif

men jag tycker ju att de är sååå braiga wub.gif

och bara för att du netaave ska veta så har jag en himlans massa mil... närmare bestämt 117 för att kunna lyssna på dem live... tar lite för lång restid och kostar ohmy.gif sad.gif
brittmarie
Jag bor också i Uppsala. rolleyes.gif rolleyes.gif
Malvia
3 mil söder om Uppsala. Besöker staden en gång i veckan, handlar och besöker dottern som bor där.
netaave
CITAT (Felix matte @ 29-06-2005, 23:13)
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2005, 22:18)
FUSK att en norrlänning visste vad jag menade.....

biggrin.gif  :D  :lol:  :rolleyes:  :P  :o  :huh:

men jag tycker ju att de är sååå braiga wub.gif

och bara för att du netaave ska veta så har jag en himlans massa mil... närmare bestämt 117 för att kunna lyssna på dem live... tar lite för lång restid och kostar ohmy.gif sad.gif

Men du är sååå välkommen, att lyssna i parken en valborg är något alla borde få göra någon gång under sin livstid, det är speciellt. Saven stiger med rekordfart.
fjuckby
Ytterligare en i från Uppsalatrakten
netaave
CITAT (fjuckby @ 28-07-2005, 21:05)
Ytterligare en i från Uppsalatrakten

Hade jag kunnat gissa, har varit i din by idag!
Berit
Min man jobbar i Uppsala, pendlar varje weekend
netaave
Flyttar upp den här tråden igen då, eftersom det gått "mode" i att efterlysa medlemmar från sina hemtrakter.
Även Upplänningar utanför Uppsalatrakten och Gästrikar kan ju ge er till känna om ni vill.
Berit
Min man bygger Europavägen mellan Uppsala ocvh Mehedeby. Han håller till i Björklinge för närvarande. Lite Upplänning är han när han bor där i veckorna. Jag förstår om det är lite strul med den nya vägen än så länge men det kommer att bli bra när man kommer så långt, att man kan ta sig norrut med en fin väg och träffa alla trevliga människor norrut. Och ju längre uppåt landet man kommer desto trevligare människor laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
Mitt emot mig finns en restaurang där E4-gubbarna brukar hämta mat eller gå in och äta.
Du får väl be han vinka lite över E4 åt mitt håll.
Vi åkte den nya delen mellan Tenstavägen och Björklinge idag, ny avfartsväg till Bjl så småningom, dom har precis öppnat där, det var fantastiskt fint byggt.
Sen har dom gjort en otroligt fin rondell.....
Berit
Sorry Neetave, jag läste först ditt pm och sedan ditt inlägg.

Självklart skall jag be honom vinka och hälsa att ni är nöjda än så länge

wub.gif
Gillan
CITAT (netaave @ 29-06-2005, 16:24)
Du har initialerna KK eller möjligen CK, bor i radhus i Uppsala och har din bror i Örbyhus.


Vill gärna veta om fler Uppsalabor eller upplänningar, kanske vi kunde ha någon träff. Här hos mig t.ex.

Jag är inte upplänning, inte heller Uppsala-bo,
men har mängder med rötter därifrån.Har en
mycket viktig del av släkten därifrån.
Alla min barndoms ljusaste stunder kommer från
just Uppsala och Örbyhus.Speciellt från
Örbyhus,och jag blev otroligt
nostalgisk när jag läste din tråd wub.gif

Kan väl få va med lite grann sleep.gif
På ett hörn så där du vet wub.gif smile.gif

/Evgeni
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon