Full version: Var är sommarn?
Lynn
Har ni sommar hos er? Här hos mig blåser kall nordan. Solen, den fegisen, gömmer sig bakom gråa moln....
Fast å andra sidan får man ju lite gjort inne: städ, disk, plock och sånt annat nödvändigt. Tyckte mig se att de lovar fint väder i helgen. Man får väl hoppas.....
Rossi
Tja, den är t.ex. här hos mig i Skåne! smile.gif
jendah
Sommaren är här hos mig wub.gif wub.gif
Skulle gärna dela med mig om jag kunde tongue.gif
kristerh
Jag är så förb på vädret mad.gif kraftiga kalla vindar och ingen sol.
krister
Boxer
*skickar ett fång solstrålar till er som inga har, (jag brände mig igår)* smile.gif
Fialotta
Tar gärna emot lite värme o sol just nu...blåsigt kallt o molnigt här i sthlms skärgård....blås lite sommar hit Tack wub.gif
mulle
Jag är ambivalent. Här är isande kallt och jag vill ha värme, ja! Men här är också den mest utdragna blomningen på länge och så sagolikt vackert att hjärtat tar glädjeskutt varje vaken sekund!
Mulle
netaave
I Björklinge är det en och annan solglimt, men kalla vindar.
Reserv
Det var strålande solsken i morse, sen kom det vanliga vädret tillbaks. sad.gif Man blir deprimerad snart, när ska sommarn komma? Man blåser snart bort och kallt som attan blåser det också. sad.gif
Lars-Olof Arvids
Välkomna hit ner till Västkusten då! biggrin.gif Här har det varit sommar och sol ett bra tag. Idag är det visserligen lite mörka moln på himlen, men det är nog bara tillfälligt. 25 grader kan man i alla fall inte klaga på.

Olle
Lynn
Kommer tvärt!!! Fast det är ju en bit....jag kanske väntar på det vackra vädret här i alla fall...Fast tack för alla solstrålar ni skickat över nätet.
SaraS
Krister! Bli inte förbannad på vädret! Den konflikten löser inga problem! laugh.gif
Betty
CITAT (Lynn @ 30-06-2005, 09:58)
Har ni sommar hos er? Här hos mig blåser kall nordan. Solen, den fegisen, gömmer sig bakom gråa moln....

Japp, det har vi! biggrin.gif Det blåser visserligen men det är ljumma vindar.
kristerh
CITAT (SaraS @ 30-06-2005, 14:35)
Krister! Bli inte förbannad på vädret! Den konflikten löser inga problem! laugh.gif

Nej det har gått över, ägnar mig åt shopping istället wink.gif unsure.gif
krister
kerstin z5-6
ja i norr är det sommar ! smile.gif O bättre ska det bli -fram med badhandukarna !
groowymama
Jag stal solen i morse tongue.gif
Lynn
I dag har även vi sommar!!! Det blåser lite från norr än, men solen skiner!Det var säkert tack vare er! Jag skall nog vara ute och fixa hela dagen!!!
*Felix matte*
Sol, sol, sol....ute från morron till kväll igår och så blir det nog även idag biggrin.gif
Reserv
Solen skiner idag igen, hoppas att den inte lägger sig bakom molnen idag också. Igår lurades den bara och försvann runt 10 tiden, för att sen inte komma tillbaks förrän 16 tiden. Idag får man hålla tummarna så man får nåt gjort i trdgården. rolleyes.gif
groowymama
Jag släppte ut den käre solen i morse och han var sannerligen jublande glaaaad;precis som jag är just nu wub.gif smile.gif wub.gif
kristerh
Idag har vi haft en verkligt fin sommardag, vindstilla o soligt rolleyes.gif
hurra, nästan så man glömt hur det varit i veckan. wink.gif
krister
Reserv
CITAT (kristerh @ 01-07-2005, 22:02)
Idag har vi haft en verkligt fin sommardag, vindstilla o soligt rolleyes.gif
hurra, nästan så man glömt hur det varit i veckan. wink.gif
krister

Det låter som här då, nu kan man äntligen ta fram gräsklipparen, fast det blir lien först. Gräset är närmare en meter på sina håll. tongue.gif
*Felix matte*
Ute absolut hela dan biggrin.gif ... sol och 25,2 plusgrader i skuggan...Festival i stan och alla publikrekord är slagna biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (Reserv @ 01-07-2005, 22:03)
.... nu kan man äntligen ta fram gräsklipparen, fast det blir lien först. Gräset är närmare en meter på sina håll. tongue.gif

Och jag är såååååå glad för att solen har bränt gräset så jag SLIPPER ta fram gräsklipparen. Gräset var nyklippt för 2 veckor sen och nu kan jag kratta ihop höet (om jag vill....) men det är inte många strån som har växt!
Anki
Tjosan
Strååålande sol har det varit idag...
Sista arbetsdagen har det varit för mig idag.. Semestern börjar NU!
Första jag gjorde när jag kom hem var att knäcka en mandarin/chili cider. Sätta mig ute i grönskan på gården och njuta av den brännheta solen.... Sen strosa runt o kika på mina träd, smuttandes på min goda cider smile.gif
Sen för alla man träffat säga att man har semester med ett stort brett leénde över läpparna som man omöjligt kan sudda bort... Ahhh vad jag har det bra nu smile.gif
Just.. vi har så vindstilla o hett som man kan ha det.. och inga mygg... livet är underbart just nu.
zaaritha
Har vart +18 grader här i dag!
Och: nästan vindstilla!!(Ovanligt!)
En fin dag; alltså!! rolleyes.gif
*Felix matte*
25,4 plus i skuggan på eftermiddan... Sååå skönt wub.gif
just nu visar termometern +19,6 wub.gif
zaaritha
Avundsjuk! Men, här i Missveden; är oftast ca 3 grader kallare, än "nere" i Hjo.
Vet ej varför?
Christers far sa att "så har det alltid vart"......
Och; här blåser mera, än i trakterna runtom!
ingrid fuxwall
Stackars Er, som inte är nöjda med vädret. Hos mig är det alltid perfekt.

ingrid
zaaritha
Så bra!! tongue.gif
Tjosan
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-07-2005, 23:04)
Stackars Er, som inte är nöjda med vädret. Hos mig är det alltid perfekt.

ingrid

Hmm.. det är det hos mig med.. klagar folk på regnet så säger jag att det är bra för mina träd...
Min fru klagar på att jag bara pratar om min trädgård.. hon har nog rätt i det smile.gif
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-07-2005, 23:04)
Stackars Er, som inte är nöjda med vädret. Hos mig är det alltid perfekt.

ingrid

Här också... förutom då det är alldeles åt... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon