Full version: pop up stopper
gammelnalle
Usch... utan denna finess (popup stopper) så verkar det ju som om man är den värsta porrentusiasten,,,,

hade det installerat innan datorn havererade.... men hittar inte VAR jag laddar ner ett program-----


men HÄR finns ju de som kan och vet...

Please hjälp mig......



b
Caprice
Prova här..

Caprice
gammelnalle
TACK

för hjälp via tråd och PM....


hoppas att det hjälper..



björn
pisanggoreng
Du kan också använda dig av Firefox webläsare- där finns en inbyggd pop up-stoppare som funkar bra. Kolla här!
KURT
CITAT (pisanggoreng @ 01-07-2005, 07:24)
Du kan också använda dig av Firefox webläsare- där finns en inbyggd pop up-stoppare som funkar bra. Kolla här!

Med firefox kan man dessutom installera adblock, och med den kan man "filtrera" bort tex annonser på olika sidor så att man slipper se dem. Främsta fördelen med Firefox är dock att man kan ha flera fönster öppna i samma program.
Pia mitt i Skåne
Jag är nöjd med min från google...
GoSatta
även internet explorer har en inbyggd om man kör med Windows XP service pack 2
kristerh
Jag har en i Norton antivirusprogram.
krister
Anki på Öland
CITAT (GoSatta @ 01-07-2005, 10:21)
även internet explorer har en inbyggd om man kör med Windows XP service pack 2

Jag kunde bl.a. inte använda mitt Adobe bildprogram när jag installerade service pack 2 och det var andra saker som inte fungerade heller som jag inte kommer ihåg nu. Så för mig funkade inte det alls.
Anki

kom just på - min skrivare gick inte att använda heller.
gammelnalle
Tack för alla råd...

Även om jag inte har XP -finns det säkert andra som har nytta av DEN infon... (se min devis)

Har laddat ner Pop up stopper och den verkar funka för mig...

b
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 01-07-2005, 22:22)
CITAT (GoSatta @ 01-07-2005, 10:21)
även internet explorer har en inbyggd om man kör med Windows XP service pack 2

Jag kunde bl.a. inte använda mitt Adobe bildprogram när jag installerade service pack 2 och det var andra saker som inte fungerade heller som jag inte kommer ihåg nu. Så för mig funkade inte det alls.
Anki

kom just på - min skrivare gick inte att använda heller.

Men fick inte du en "varningsruta" där det stod vad du måste tänka på och åtgärda innan du laddar ner Servicepack 2... så var det iaf för mig när jag var nära att ladda ner.. Jag har blivit avrådd eftersom den kan göra mer skada än nytta... därför har jag låtit bli.
Tjosan
Kör FIREFOX FIREFOX FIREFOX
Det är en annan webläsare.. Vad som riktigt bra med den är att den är mycket lik MS Explorer.. du behöver inte lära om dig allt igen... Rekomenderas varmt...
Anki på Öland
CITAT (Felix matte @ 01-07-2005, 22:26)
CITAT (Anki på Öland @ 01-07-2005, 22:22)
CITAT (GoSatta @ 01-07-2005, 10:21)
även internet explorer har en inbyggd om man kör med Windows XP service pack 2

Jag kunde bl.a. inte använda mitt Adobe bildprogram när jag installerade service pack 2 och det var andra saker som inte fungerade heller som jag inte kommer ihåg nu. Så för mig funkade inte det alls.
Anki

kom just på - min skrivare gick inte att använda heller.

Men fick inte du en "varningsruta" där det stod vad du måste tänka på och åtgärda innan du laddar ner Servicepack 2... så var det iaf för mig när jag var nära att ladda ner.. Jag har blivit avrådd eftersom den kan göra mer skada än nytta... därför har jag låtit bli.

Nej det fick jag inte och jag var tvungen att få ett speciellt borttagningsverktyg för att kunna ta bort det.
Anki
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 01-07-2005, 22:37)
CITAT (Felix matte @ 01-07-2005, 22:26)
CITAT (Anki på Öland @ 01-07-2005, 22:22)
CITAT (GoSatta @ 01-07-2005, 10:21)
även internet explorer har en inbyggd om man kör med Windows XP service pack 2

Jag kunde bl.a. inte använda mitt Adobe bildprogram när jag installerade service pack 2 och det var andra saker som inte fungerade heller som jag inte kommer ihåg nu. Så för mig funkade inte det alls.
Anki

kom just på - min skrivare gick inte att använda heller.

Men fick inte du en "varningsruta" där det stod vad du måste tänka på och åtgärda innan du laddar ner Servicepack 2... så var det iaf för mig när jag var nära att ladda ner.. Jag har blivit avrådd eftersom den kan göra mer skada än nytta... därför har jag låtit bli.

Nej det fick jag inte och jag var tvungen att få ett speciellt borttagningsverktyg för att kunna ta bort det.
Anki

Konstigt... för jag har nämligen två¨ggr tänkt ladda ner den och bägge gånger fick jag varningsruta.
kanske har det att göra med hur pass nytt program man har ... eller... vet jag faktiskt inte unsure.gif
solkatten
Jag har den för**de popup stopper inbyggt i Exploren och skiten gör att man inte kan öppna ny fönster om man klickar på länkar t.ex. kunde jag inte få upp sidor som folk skrev här i forumet. Och det gick inte att stänga av!
Men nu är jag av med det.
Har inte haft några problem med service pack 2.
elleave
CITAT (pisanggoreng @ 01-07-2005, 07:24)
Du kan också använda dig av Firefox webläsare- där finns en inbyggd pop up-stoppare som funkar bra. Kolla här!

Tänkte just säga dett samma! laugh.gif
Annars brukar det mesta gå att hitta på download.com
mrsgreen
KURT: hur fungerar adblock , den är installerad men gör just inget..
Bettson
CITAT (pisanggoreng @ 01-07-2005, 07:24)
Du kan också använda dig av Firefox webläsare- där finns en inbyggd pop up-stoppare som funkar bra. Kolla här!

Kan man använda firefox nuförtiden om man har fasta bankcertifikat?

Kunde inte det förut i alla fall.
KURT
CITAT (mrsgreen @ 03-07-2005, 10:20)
KURT: hur fungerar adblock , den är installerad men gör just inget..

Om man går in på t ex http://www.expressen.se/ och sedan klickar på "Adblock" ikonen nere i högra hörnet på Firefox så får man upp ett fönster med alla adress länkar som finns på Expressens första sida. Där kan man nu välja att blockera enskilda länkar, man kan också korta ned länkarna så att allt som börjar med t ex http://ad.adtoma.com/* blockeras.
mrsgreen
Gud så bra det fungerar!
Tack Kurt för tipset!! wub.gif
JAg laddade hem calendern som tillbehör till min Thunderbird, men där har de lite att jobba med fortfarande, hoppas de bygger ut den.

TAck ingen biggrin.gif
Bettson
Undrar fortfarande hur ni som har firefox går in på banken. Funkar era e-leg med firefox.
mrsgreen
Jag har handelsbanken, den fungerar inte ihop med Firefox.
Men det hindrar inte mig att använda Firefox till all annan browsing.

Internet Explorer använder jag bara till Handelsbanken och Akassans nättjänst, typ några gånger per månad.

Det är värt att installera Firefox, gör ni det så installera även de plugins till så slipper ni greja med det när ni ska titta på filmsnuttar eller andra rörliga bilder.

Firefox tar inte så stor plats på eran hårddisk och av säkerhetsskäl är det smart att använda annan webbläsare än Internet Explorer.

Min man har fastnat för Opera som även innehåller ett mailprogram som är ypperligt.

Var inte rädd att prova nya program, ni kan ju upptäcka alla fördelar med andra programs egenskaper...

Testa på ! ! biggrin.gif
mrsgreen
CITAT
Windows 98, ME, 2000 eller XP i kombination med:

   * Explorer 6.0
   * Netscape 7.1 - 7.2
   * Mozilla 1.7.3
   * Mozilla Firefox 1.0.4
Taget från Handelbankens hemsida om Systemkrav.


CITAT

Har du en PC rekommenderar vi någon av följande webbläsare:

   * Microsoft Internet Explorer 5.5 eller 6.0
   * Netscape 6.2.1 eller 7
   * Mozilla 1
   * Opera 7


Taget från Föreningssparbankens hemsida!!



Tydligen så har de breddat sina bana sedan jag testade sist ! wub.gif[QUOTE]
Bettson
Suck, då får man väl avstå från att använda firefox ifortsättningen också.

Jag har den redan installerad men till vad. Bank, postgiro, skattemyndighet, FORA jag listan kan göras lång.
GoSatta
kör Nordea och Föreningssparbanken och där fungerar firefox utmärkt. även på plusgirot går det utan problem.
mrsgreen
Hur ofta är du inne på just dessa sidor??
Varje dag?
Att starta två webbläsare är inte svårare än att klicka på en ikon !
smile.gif
Bettson
Post och bankgiro : varje dag minst en timme eftersom jag har tjugo bolag att sköta.
Banker: 6-7gånger / dag.
Skattemyndigheten: 5 gånger per dag'
Fora inte så ofta faktiskt.
Bettson
Va bra , då ska jag testa.

Tackar för att ni engagerar er.
wub.gif
Sommartorparn
Om du i inte redan har Google Toolbar, skaffa den:
http://toolbar.google.com/
(installera bara den grundläggande varianten, inte 'advanced features' för då tror jag du får reklam o skit)

Förutom poppupstopparen som är mera lättmanövrerad än Explorers inbyggda så har du andra finesser som t.ex en liten Google sökruta som gör att du kan snabbt göra en Google sökning när du är inne på Odla, utan att först ta dig till Googles egen sida.
Bettson
Nu har jag testat.

Det är skillnad när man bara går in med dosa eller när man går in med riktig e-leg.

Dosorna fungerar utmärk på föreningssparbanken.
Plusgirot fungerar utmärkt.
Även plusgirots e-redovisning.
Nordea axsess är tydligen fristående program så den struntar i webläsaren
Nordea med fast e-leg fungerar inte
Handelsbanken med fast e-leg fungerar inte
Skattemyndigheten fungerar inte där krävs ocksp riktig e-leg.

Kanhända är detta en inställningssak, har inte tid att forska i det innan semestern men värt att dra en runda till med bankerna.

För ett år sedan kontaktade jag varenda bank och påtalade att firefox var säkrare, bättre, och inte alls var utsatt av hacker på samma sätt som explorer. Tydligen lyssnade de i alla fall, fast int riktigt hela vägen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon