Full version: Aj aj ingen hatt
tullmejs
I solen var inte så smart. Jag är tunnhårig. Ett tag räknade jag ut att jag säkert dragit på mig ett par fästingburna hjärnsjukdomar - plockade en från maggen igår. Men det räcker gott med lite sol på knoppen.

Nej, det var ingen höjdare. En annan icke höjdare var det billiga duschsetet, där duschhandtaget inte alls passar i duschhandtagshållaren.

Tänk ändå vilka avgrundens bittra vedermödor man måste utstå redan i detta jordelivet!
Reserv
CITAT (tullmejs @ 01-07-2005, 21:37)
I solen var inte så smart. Jag är tunnhårig. Ett tag räknade jag ut att jag säkert dragit på mig ett par fästingburna hjärnsjukdomar - plockade en från maggen igår. Men det räcker gott med lite sol på knoppen.

Nej, det var ingen höjdare. En annan icke höjdare var det billiga duschsetet, där duschhandtaget inte alls passar i duschhandtagshållaren.

Tänk ändå vilka avgrundens bittra vedermödor man måste utstå redan i detta jordelivet!

Ha ha ha, jag känner igen syndromet tongue.gif Man tror inte att man ska bränna skalpen mycket. Glöm bara inte att ta eftersol créme, annars så har du en flagnande flint, och det är ingen vacker syn. Sambon håller kolla på att jag sköter det där, jag bränner flinten varje år, och lovar mig själv dyrt och heligt att nästa år då ska jag inte bränna mig, då ska jag använda keps. Men sen kommer juh den där eländiga solen som inte skulle ta så mycket, och så var det samma visa om igen. Att man aldrig lär sig. laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (tullmejs @ 01-07-2005, 21:37)
I solen var inte så smart. Jag är tunnhårig.

Minns en gång för länge sedan, när vi gjorde mönster i huvudet på sonen med hårklipparen.
Han åkte på en fotbollsturnering - och brände sej precis där! sad.gif
Vi gjorde inte om det, fast lite fräckt var det.
Snakis
.....I solen var inte så smart. Jag är tunnhårig......(citat)
Ja, tänk när Ted Gärdestad sjöng "Jag vill ha en egen måne....." Det får ju de flesta karlar automatiskt när de fyller 40......... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
tullmejs
CITAT (Snakis @ 01-07-2005, 22:25)
.....I solen var inte så smart. Jag är tunnhårig......(citat)
Ja, tänk när Ted Gärdestad sjöng "Jag vill ha en egen måne....." Det får ju de flesta karlar automatiskt när de fyller 40......... laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

- Jag var (även på den punkten) långt före min tid. *torrt skratt* Hehe.

Men saken är den är att jag egentligen inte var farligt bränd (varken illröd eller särskilt ont i skinnet), bara "överhettad". Det var som värre sortens baksmälla, men allt går ju över till sist.

Inte konstigt att man är så vis, med så många misstag att dra lärdom av. Med min osläckliga aptit på sanningen planerar jag att även fortsättningsvis göra misstag i parti och minut. Fast idag blir det förvisso keps på...
tullmejs
Idag är allt frid och fröjd, till och med duscheländet visade sig från den bättre sidan - slangen var helt enkelt monterad i fel ända. Bara så ni vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon