Full version: Matterror!
Jill-Ulrika
Nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till sad.gif
Jag bor på mellanvåningen och min granne har denna soliga dag bestämt sig för att städa och hängt ut sina stinkande mattor över balkongräcket. mad.gif

Jag har stått ut med grannarnas kedjerökande, skrikande ungar och nedsinglande handdukar. I förrgår hittade jag en handduk i min hängampel som pappan i familjen kom ner och hämtade tillbaka, utan ett ord till ursäkt. Han sa bara att handduken med Barbiemotiv var så viktig för ungarna. (Ta bättre vara på den då!!!)
Vad hände med att visa hänsyn?

Nu har de iallafall stinkmattorna hängande över mina petunior, penseer, kryddväxter och mitt balkongbord. Får man ens lov ha mattor över balkongräcket?!?
mad.gif

Jag tillhör nu den typen helst undviker all form av kontakt med mina grannarna här i förorten. Undviker särskilt bråk och dem som tycker sig regerar gården. (som grannarna ovanpå) Så jag kommer inte att säga till dem direkt.

Men på måndag går jag till fastighetsskötaren!
Tyvärr måste jag stå ut tills dess sad.gif
Rossi
Varför inte vattna dina balkongväxter med lite Biobact och bara råka hälla lite över mattorna? smile.gif
kristerh
CITAT (Jill-Ulrika @ 02-07-2005, 16:35)
Nu har de iallafall stinkmattorna hängande över mina petunior, penseer, kryddväxter och mitt balkongbord. Får man ens lov ha mattor över balkongräcket?!?
mad.gif

Men om de hänger så nära dina blommor och ditt bord, varför inte säga till,
de borde väl själva tänka på att det kan störa wink.gif
Dessutom tror jag inte det är tillåtet att piska o vädra mattor på balkongen, det är väl det piskställningarna som brukar finnas på varje gård är till för. Jag hade blivit vansinnig. Och om det kommer någon mer handduk nerfarande varför inte slänga den och säga att du aldrig sett till den.
krister
Jill-Ulrika
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 17:51)
Varför inte vattna dina balkongväxter med lite Biobact och bara råka hälla lite över mattorna? smile.gif

De är grannarna över mig som ha hängt ut sina mattor så det blir svårt att råka spilla bio bactvattnet blink.gif
Eftersom mattorna stinker så har jag fått stänga balkongdörren men passar jag samtidigt på och bränna av några av mina gamla rökelser.
Jag är inte den som brukar ge igen men rökelsen är delvis för min skull också. wink.gif
Jill-Ulrika
CITAT (kristerh @ 02-07-2005, 17:58)
CITAT (Jill-Ulrika @ 02-07-2005, 16:35)

Nu har de iallafall stinkmattorna hängande över mina petunior, penseer, kryddväxter och mitt balkongbord. Får man ens lov ha mattor över balkongräcket?!?
mad.gif

Men om de hänger så nära dina blommor och ditt bord, varför inte säga till,
de borde väl själva tänka på att det kan störa wink.gif
Dessutom tror jag inte det är tillåtet att piska o vädra mattor på balkongen, det är väl det piskställningarna som brukar finnas på varje gård är till för. Jag hade blivit vansinnig. Och om det kommer någon mer handduk nerfarande varför inte slänga den och säga att du aldrig sett till den.
krister

Funderade ett tag på om jag bara var lite överkänslig med detta om mattan. Skönt att höra att jag inte är ensam om att reta mig på sånt beteende.

När jag såg handduken där i ampeln tänke jag en heldel på vad jag skulle göra. Att slänga bort handduken var faktiskt ett av alternativen och nåt sånt blir det nästa gång. Fast jag vill inte börja bråka, vet ju inte hur länge jag kommer bo kvar här. (letar efter ny bostad.) unsure.gif
kristerh
CITAT (Jill-Ulrika @ 02-07-2005, 18:16)
Fast jag vill inte börja bråka, vet ju inte hur länge jag kommer bo kvar här. (letar efter ny bostad.) unsure.gif

Dessto större anledning till att inte bry sig om dem, om du ska flytta därifrån kan de vara hur sura de vill på dig wink.gif
har du ingen grill? det är väldigt effektivt att tända grillen med rök och sedan oset från grillen, det kommer nog att lära dem.
krister
pejori
det är inte tillåtet att göra som din granne gör sad.gif sad.gif
hade det varit jag, hade jag dragit ned dom. (har gjort det här) smile.gif
efter ett par gånger har dom fattat vad som gäller, när dom får hämta mattorna på gården rolleyes.gif
zaaritha
Men---visst är det märkligt att folk inte kan ta hänsyn till andra!!??? mad.gif
*Eko*
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 17:51)
Varför inte vattna dina balkongväxter med lite Biobact och bara råka hälla lite över mattorna? smile.gif

Vet ni, jag tycker inte om när saker börjar eskalera och bli större och större.... så startar även krig.
Nu förstår jag dock att inläggsskrivaren ovan skojar....

Jag skulle tala vänligt med min granne och berätta om det obehag jag upplever och undra om de kan förstå?
Jag tror på fredliga lösningar. rolleyes.gif
Reserv
Som boende i lägenhet så får du inte hänga ut mattor eller sängkläder annat än från våning 1, inte grilla på balkongen annat än från översta våningen. Lägenheterna däremellan får inte göra ett enda skit annat än att sköta sitt rolleyes.gif Ryck ner mattorna, eller "råka" elda lite på dom, skulle jag banne mig gjort. mad.gif
zaaritha
Skitregler!!
Reserv
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 23:11)
Skitregler!!

Inte jag som skrivit dom sleep.gif
zaaritha
Har jag väl inte påstått--heller!!?? wub.gif
*Felix matte*
Här trivs och grillar vi grannar tillsammans biggrin.gif wub.gif
zaaritha
Trevligt!! rolleyes.gif
Jill-Ulrika
CITAT (pejori @ 02-07-2005, 19:12)
det är inte tillåtet att göra som din granne gör sad.gif  sad.gif
hade det varit jag, hade jag dragit ned dom. (har gjort det här) smile.gif
efter ett par gånger har dom fattat vad som gäller, när dom får hämta mattorna på gården rolleyes.gif

Jag verkligen önskar att jag vore lika modig som du i det här fallet. Det skulle vara en skön uppläxning, tyvärr vågar jag inte det sad.gif Jag vet jag är en fegis. Så imorgon bär det av till fastighetsskötar´n (stackarn han får bara besök när det är klagomål på gång unsure.gif ) Därför funderar jag på om det kanske skulle löna sig bättre att ringa hyresvärden direkt?
Hm...
*Felix matte*
Kanske har det bättre verkan om du pratar med fastighetsskötaren... hyresvärden har oftast inte samma "känsla" för sina gäster som den som har hand om det praktiska.
Men... nog skulle jag också tagit ett snack med grannen.. kanske tänker de inte alls på att du störs.
Pirum
Jag har också drabbats av grannars matterror. De envisas med att okynneskoka fiskhuvuden vid lunchtid, fritera vitlök på ren jävelskap frampå kvällningen, och vad de gör vid frukosten, det vågar jag inte ens tänka på. Låter som att de massakrerar morötter för ett helt kompani.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon