Full version: Lycka
zaaritha
Får man säja att jag i e-m:s satt i soffan med två sovande kattungar i knät
o tyckte att det kändes som lycka?! Hade den tredje vid sidan...

Tänkte även på det, när jag satt i uterummet i kväll--o det var solregn!
Det var fint!
Rossi
Mmmm smile.gif Lyckan hittar man ofta i vardagen. Jag är själv rätt bra på att hitta sådana små guldkorn men jag märker ju att vissa inte fattar vad man snackar om ..... Men det får man bjuda på!

Nu ikväll blev jag jätteglad när jag upptäckte de första knopparna på en Hoya lacunosa.

Igår blev jag glad när grannens katt höll mig sällskap i trädgården och strök sig mot mig så fort han fick en chans.
zaaritha
Jag är lite orolig att inläggen ska uppfattas som strunt, som det blev med solis!
Men; det ska väl vara tillåtet att skriva om känslor--hoppas jag!?
Rossi
Jag tyckte att ditt inlägg var fullkomligt normalt.

Jag tycker att de flesta inläggen här handlar om känslor. Av olika slag förvisso men dock! laugh.gif biggrin.gif
zaaritha
Tack o lov!! tongue.gif
Lady Hamilton
smile.gif Jag måste erkänna att jag känner mig lite avunsjuk på dig wub.gif
Kattungar......... Visserligen har jag 2 katter som är gosiga men...............
kattungar är något speciellt........... wub.gif
zaaritha
Ja--kattungar som idag fyllde 4 veckor--de är så jättefina!
Alla tre--har börjat "gå i lådan", utan att jag jobbat med dem..........
Berit
Jag tittade in i ditt album idag Zaaritha och fick se de allra sötaste kattungar wub.gif . Helt underbara. Dessutom duktiga som redan går på lådan.
*Felix matte*
Ja det tycker jag att du ska få göra. Förstår och kan känna din lycka fastän jag numera inte kan ha katt. wub.gif

Min lycka ikväll... när barnbarnet låg i min famn och fick sin kvällsvälling
wub.gif .. nu sover hon sött wub.gif
zaaritha
Ja--lycka är; när nå´n litar helt på en!
Att få ta hand om ett levande väsen!!.....
ninnisky
Lycka... wub.gif wub.gif när häromdagen grannens snart 7-årige son sätter
sig bredvid mig på terassen ... tittar på mig .. och säger: måste prata med dig lite, ninni - du har varit borta såå länge? (2 timmar) wub.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 02-07-2005, 23:59)
Lycka... wub.gif wub.gif när häromdagen grannens snart 7-årige son sätter
sig bredvid mig på terassen ... tittar på mig .. och säger: måste prata med dig lite, ninni - du har varit borta såå länge? (2 timmar) wub.gif

wub.gif ja sånt får man bara höra av ärliga barn och då vet man att det kommer från hjärtats djup wub.gif barn är väl för härliga wub.gif
zaaritha
Ja--djur o barn--är ärliga!!
pejori
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:16)
Jag är lite orolig att inläggen ska uppfattas som strunt, som det blev med solis!
Men; det ska väl vara tillåtet att skriva om känslor--hoppas jag!?

det där var inget struntinlägg. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det hade det varit om du skrivit samma ska i tio olika inlägg i trårdr du själv skapat wub.gif wub.gif
zaaritha
wub.gif
Sulawesii
Jag håller med Rossi om att man hittar lyckan i vardagen! Och det gäller att ta vara på den! Synd att den inte går att spara på burk och ta fram vid behövliga tillfället.
mamamaggan
Visst finns lyckan i de mest vardagliga företeelser. Just nu är jag lycklig för att vi varit i vår sommarstuga i helgen och bara njutit. Vädret har varit underbart ,vi har badat i sjön , 23 grader, och bara tagit det lugnt. I morgon börjar min man sin semester , efter att han varit till jobbet och " lämnat av" jouren, och vi ser båda fram emot att få ta dagen som den kommer. smile.gif wub.gif
Berit
Lycka för mig är när sonen och hans kvinna kommer hem och hälsar på och blir här lääääääänge, hoppas jag.
Dom kommer idag, så nu är jag lycklig tongue.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon