Malvia
Enligt mätningar på en hästgård nära oss har man mätt upp flest antal myggor hittils. Tärnsjös myggor har vi fått. Vi ligger utanför de områden som får sprutas. Det är omöjligt att vara ute utan att vara rejält påklädd. Tråkigt nu när värmen kommit. Storkonsumtion på Djungelolja.
Kommer ihåg sommaren 2003, men detta är mycket värre. Synd om alla djur som inte kommer undan.
Biggan_
Jag hade blivit vansinnig med så mycket mygg! Jag blir tossig bara jag ser eller hör en endaste mygga ohmy.gif laugh.gif och det är alltid jag som råkar ut för den där endaste myggan sad.gif i ett sällskap laugh.gif
Svante, zon 1
Jag såg ett inslag på TV. Det såg helt sjukt ut. Hur klarar ni er?
Ina
Fy vad jobbigt! Stackars er! sad.gif

Jag har en del knott, men dom kommer bara på kvällen här...
Lars-Olof Arvids
Kanske kan du be Zaaritha att skicka några fladdermöss till dig? De lär nämligen vara de bästa myggjägarna, betydligt effektivare än fåglar har jag hört. Allvarligt talat är mitt råd att ni sätter upp så många fladdermusholkar ni kan i trakten! Myggen kommer inte att försvinna helt, men däremot minska märkbart.

Olle
Dzad
Tycker myggorna är ovanligt aggressiva i år. Förstås har vi inte sådana mängder, men fastän solen lyser och det är varmt vågar sig ett par fram.
Är det bara jag eller var det inte så att myggorna bara kom fram på kvällen och i skuggan förr i tiden!!? rolleyes.gif
kristerh
Hörde att det är ovanligt mycket mygg i tornedalen oxså wink.gif
hur har ni det i övriga norrland?
tycker iallafall synd om er.
krister
Betty
Bor visserligen en bra bit söder om tornedalen men visst, vi har en hel del mygg. Tycker precis som Dzad att de känns ovanligt aggressiva i år. De senaste dagarna har det varit så varmt så myggen har hållit sig undan. Hoppas vi får en så här varm och fin sommar fortsättningsvis med så vi slipper de eländiga myggen. smile.gif
*Felix matte*
Vi har en del mygg, men inte alls så som de i byarna runtomkring verkar ha.
+30,1 på norrsidan (skugga) vid 16-tiden... sol och absolut vindstilla har vi haft så myggen har inte orkat röra på sig förutom när grannen klippte gräset... då kom några st varav en satte sig på makens ringfinger , på bilden har den hunnit suga blod i ca 20 sek

Tjosan
Felix Matte, Vilken närbild!!!! wow...
Bara för någon dag sedan tittade jag på en knallgrön spindel i mitt äppelträd och tänkte.. wow om jag bara kunde zooma in den rackaren i min kamera..
Vad har du för märke/modell?
*Felix matte*
CITAT (Tjosan @ 05-07-2005, 01:02)
Felix Matte, Vilken närbild!!!! wow...
Bara för någon dag sedan tittade jag på en knallgrön spindel i mitt äppelträd och tänkte.. wow om jag bara kunde zooma in den rackaren i min kamera..
Vad har du för märke/modell?

Kul att lyckas ibland biggrin.gif jag har Olympus C765 UZ som du kan läsa mer om på länken... betalade ca tusenlappen mer än den men då fick jag större minneskort +väska med.
Malvia
CITAT (Svante @ zon 1,04-07-2005, 11:59)
Jag såg ett inslag på TV. Det såg helt sjukt ut. Hur klarar ni er?


Missade inslaget på TV. Vi får klä på oss, använda medel som finns att smörja på oss. Att sitta still går inte. Behövs vattna nu på kvällarna och det tar ett tag, så en del nya bett blir det varje dag.
Fladdermöss har vi, men inte tillräckligt många! Provade igår med kolsyreis,av nån anledning dras myggorna dit och dör av syrebrist och kylan.
Tesa
Så det är där domär...jag har bara sett ett par myggor på hela sommaren...men jag har desto mer knott och något alldeles vidrigt med regnbroms som gör att jag knappt kan gå utomhus utan attbli anfallen..
Snöflinga
Här i Närke är det inte så farligt med mygg. Peppar peppar de kommer väl bara för att jag skrev så huh.gif Fast föredrar mygg framför broms, de är så lömska, hörs inte och det gör så ont när de hugger mad.gif
Susanna
Och här bland fälten har vi inga mygg alls. Lyxigt värre!
*Felix matte*
Idag har vi återigen haft tryckande värme +29,5 tills åskan kom med världens brak kl 15.30... det blixtrade och i samma sekund kom en smäll som skakade huset och temperaturen föll ner till +13 ohmy.gif sen kom rena rama skyfallet ... en stund senare steg temperaturen till +24 och då kom myggen ohmy.gif mad.gif vi fick ta ut golvfläkten som höll dem borta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon