Full version: nytt kryddland
Ninni
Hej
Jag har en yta som nu är full av knölklocka (bl.a.). Jag har en idé om att lägga markduk över allt och göra ett kryddland i pallkragar. Jag har redan ganska många kryddor som ska flytta dit, men nu kom jag på att jorddjupet kanske inte räcker till...Citronmelissen t.ex. är enorm och den borde ju ha ett rätt stort rotsytsem.
Tror ni jag kan lägga tidningar i själva pallkragarna och plantera kryddorna sen, nästa år kanske tidningarna förmultnat och rötterna kan söka sig ner. Men OM det då också kommer upp knölklockor så är allt fördärvat. De är ju hopplösa att bli av med.
Jag kanske kan ta dubbla pallkragar fast det är inte lika snyggt tycker jag. Vad tror ni?
Reserv
Att Kirskålen och Kvickroten tar sig igenom, det vet jag. Själv är jag förskonad från knölklocka (tror jag) och vet inte riktigt hur aggressiv den är i växtsättet. Själv har jag både flera lager tidningar och marktäckduk och ändå så kommer det enstaka Kvickrötter, Kirskål och ännu värre, nån sorts hundkex. Jag har visserligen bara en pallkragshöjd, men funderar starkt på att öka upp med en överallt. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon